مزایای تبلیغ رستوران در فضای مجازی
تبلیغات در فضای مجازی برای رستورانها و فستفودها تاثیر قابل توجهی دارد. امروزه، با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، اطلاعرسانی، جذب مشتریان، دریافت سفارش و حتی خریدرا میتوان بهخوبی در فضای مجازی انجام داد.
جذب مشتریان جدید از طریق فضای مجازی
اطلاع رسانی و ارتباط و جذب مشتریان فست فودها و رستوران ها کاری است که امروزه با استفاده از فضاهای مجازی تلگرام و اینستاگرام و اینترنت، بسیار موثرتر از قبل قابل انجام است و رستوران ها میتوانند به راحتی با مخاطبین جدید در تعامل باشند و آنها را با خدمات خود آشنا کرده و جذب کنند.
حفظ مشتریان قدیمی
تبلیغات در فضای مجازی به رستوران ها امکان حفظ مشتریان فعلی را میدهد که این کار میتواند از طریق ارائه تخفیف های ویژه و منحصر به فرد به مشتریان قدیمی صورت گیرد.
ثبت نظرات مشتریان در فضای آنلاین
وقتی افراد در فضای آنلاین دنبال یک رستوران میگردند معمولا دنبال نظرات مشتریان دیگر هستند. شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و از مشتریان خود بخواهید تا در مورد خدمات و غذاهایی که به آنها ارائه کردهاید نظر بدهند و نظرات خود را در دنیای آنلاین به اشتراک بگذارند.
ایجاد برند شناخته شد
یکی دیگر از مزیت های تبلیغات در فضای مجازی برند سازی میباشد و رستوران ها میتوانند در این فضا به یک برند قابل اعتماد تبدیل شوند و از طرفی برند شناخته شده به رستوران ها این امکان را میدهد که مشتریان را به راحتی به خدمات خود جذب کنند. ایجاد هویت تجاری رستوران شما میتواند تأثیر زیادی در عملکرد شما در شبکههای اجتماعی داشته باشد. هدف شما باید ایجاد هویتی باشد که به مخاطبان هدف نزدیکتر باشد. درک کنید که مشتریهای شما چه کسانی هستند، سپس نام تجاری خود را بر اساس آنچه موردعلاقه آنهاست، بسازید. این علایق را در شبکههای اجتماعی و مطالب تبلیغاتی خود منعکس کنید
بهبود خدمات و کیفیت محصولات
با جمع آوری نظرات و پیشنهادات مشتریان از طریق فضای مجازی، رستوران ها میتوانند به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند، همچنین با بررسی تبلیغات رقبا و افرادی که موفقیت بیشتری در بازار دارند رستوران ها میتوانند از تجربیات آنها استفاده کنند و با بهبود کیفیت خدمات، مشتریان جدید را به مشتریان دائمی تبدیل کنند.
ثبت نام از طریق ایمیل
از بیوگرافی اینستاگرام خود استفاده کنید تا کاربران را به ثبتنام در ایمیل شما هدایت کند و حتماً پیشنهاد وسوسهانگیزی داشته باشید تا به این کار ترغیب شوند. مثلاً «در صورت ثبتنام یک کوپن رایگان هدیه بگیرید. اگر مشتری ایمیل خود را به شما بدهد، دنیای گستردهای از بازاریابی ایمیل برای رستوران را به روی شما باز میکند. شما میتوانید برای به اشتراک گذاشتن کوپنها، تخفیفهای تولد، رویدادهای ویژه و موارد دیگر با آنها در ارتباط باشید.
عکس های فودی
این روزها مطالب تصویری بهشدت در اینترنت موردتقاضا قرار میگیرند؛ بنابراین اولین نکته مهم برای تبلیغ آنلاین رستوران و فستفود، داشتن عکسهایی با کیفیت بالا و خوشرنگ و لعاب است. که القاکنندهی خوشمزگی غذا باشد.
جمع بندی
استمرار داشتن در فضای مجازی برای جذب مشتری رستوران اهمیت زیادی دارد انجام چند کار کوچک هزینههای معمولاً کمی هم دارد مثلاً آپدیت کردن مرتب وبسایت و پست کردن محتوای جدید در شبکههای اجتماعی آن هم چند بار در هفته و همینطور تبلیغ کردن گزینههای جدید موجود در منو میتواند برای این که در ذهن مخاطب بمانید کافی باشد. با برگزاری رویدادها و مسابقهها میتوانید تعامل خودتان را با مخاطبان در فضای آنلاین حفظ کنید.
دیدگاهتان را بنویسید