نکات طلایی مسیر راهاندازی کافه
برای کسانی که آرزوی افتتاح یک کافه موفق را دارند، مسیر رسیدن به اهداف ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد اما دستیبابی با داشتن یک دید درست می تواند به آسانی میسر شود. در این مقاله ما نکاتی را گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا با مراحل راه اندازی کافه موفق آشنا شوید.
برای راه اندازی کافه برنامه ریزی کنید
افتتاح یک کافه به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد بنابراین می توان گفت قدم اول شناسایی نیازمندی های تاسیس کافه است. برای اینکه درک درستی از فرآیند راه اندازی کافه داشته باشید از مشاوران راه اندازی کافه کمک بگیرید و از همین حالا به ایده های جذب مشتری فکر کنید. از کافه های موفق بازدید کنید و درباره مخاطبان بیشتر بدانید و از فوت و فن های راه اندازی کافه مطلع شوید.
در انتخاب محل تاسیس کافه دقت کنید
میزان تردد افراد و ماشین ها در خیابان یا کوچه ای که قرار است کافه تاسیس کنید نکته کلیدی و بسیار مهم است. تاسیس کافه در جایی که در معرض دید نیست هزینه های تبلیغاتی زیادی را به شما تحمیل می کند. کافه شما قرار است در آینده رشد کند بنابراین نادیده گرفتن هر کدام از این موارد می تواند مشکل ساز شود.
منو را با تمرکز بر جذب مشتری طراحی کنید
منوی کافه در موفقیت آن نقش مهمی دارد. مشتری ها دوست دارند با یک منوی متنوع مواجه شوند تا بتوانند بر اساس سلیقه سفارش ثبت کنند. البته به این نکته توجه کنید منظور از تنوع گستردگی منو بدون برنامه نیست بلکه هدف ایجاد تنوع به صورت مقرون به صرفه است.
مواد مصرفی را از تامین کنندگان معتبر تهیه کنید
شما نیاز دارید بهترین مواد غذایی را تهیه کنید تا بتوانید خدمات با کیفیتی ارایه دهید بنابراین داشتن تامین کنندگان معروف و معتبر شما را از نتیجه کار آسوده می کند.
بازاریابی درست و ارتباط آن با جذب مشتری
یک ماه قبل از افتتاح کافه، شما فرصت دارید تبلیغات کافه را شروع کنید. اگر در برنامه ریزی ابتدایی جایی برای تبلیغات دیده باشید در این مرحله کار برای شما ساده است. بسترهای تبلیغاتی را شناسایی کنید و صفحه مخصوص خود را در رسانه های اجتماعی داشته باشید و کمپین های تبلیغاتی را شروع کنید.
پرسنل خوب جذب و آموزش دهید
از کیفیت کار پرسنل خود مطمئن شوید آن ها پل ارتباطی شما و مشتریانتان هستند و می توانند در افزایش فروش کافه موثر باشند. به نحوه برخورد و پوشش آن ها توجه کنید و به صورت دوره ای آموزش های لازم را ارایه دهید.
به کافه خود شخصیت بدهید
مشخص کنید قرار است کافه شما مدرن باشد یا از یک سبک مینیمال پیروی کند، قرار است یک فضا برای قرارهای دوستانه باشد یا محیطی خانوادگی باشد. زمانی که سبک کافه شما مشخص می شد می توانید بر اساس آن دکوراسیون را شروع کنید.
به طراحی و دکوراسیون کافه توجه کنید
جلوه ای کافه شما در جذب مشتری و ایجاد یک حس خوب نقش مهمی دارد. بنابراین این کار را با دقت انجام دهید. با توجه به سبک کافه از نورپردازی مرتبط استفاده کنید. میز و صندلی ها را در فاصله درستی از هم بچینید که هم فضای مناسبی داشته باشد و هم حریم مشتریان حفظ شود. از تابلو ها و اکسسوری های غافل نشوید و همیشه سعی کنید یک موزیک ملایم داشته باشید.
برای فروش آنلاین برنامه ریزی کنید
به مشتریانی فکر کنید که تصمیم دارند از منوی شما به صورت آنلاین خریداری کنند. برای این کار لازم است در پلتفرم های فروش آنلاین حضور داشته باشید تا بتوانید به این افراد سرویس دهی داشته باشید. همچنین این فضا می تواند کافه شما را در معرض دید هزاران مشتری جدید قرار دهد پس بدون اینکه هزینه تبلیغات کنید می توانید مشتریان جدید جذب کنید و فروش خوبی داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید