نحوه بارگذاری و استانداردهای تصاویر منو در نرمافزار دخلفود
نحوه بارگذاری و استانداردهای تصاویر در منوی اسنپفود
زمانی که مشتریان تصمیم به خرید میگیرند، اولین چیزی که توجه آنها را جلب میکند، تصویر محصول است. برای داشتن تصاویری که در اسنپفود تایید شوند و مشتریان را جذب کنند، رعایت نکات زیر ضروری است:
تطابق تصویر با اطلاعات محصول: تصویر باید دقیقاً با عنوان و توضیحات محصول هماهنگ باشد.
کیفیت نور و وضوح تصویر: از نور طبیعی یا کنترلشده استفاده کنید تا رنگها بهدرستی نمایش داده شوند.
زاویه و کادر مناسب: محصول باید بهطور واضح و کامل در مرکز کادر باشد.
پسزمینه تمیز: پسزمینه باید ساده و بدون اشیای اضافی باشد تا توجه مشتری به محصول جلب شود.
بستهبندی سالم: اگر محصول بستهبندیشده است، بسته باید سالم و شفاف باشد.
استفاده از تصاویر واقعی: از تصاویر تزئینی یا اینترنتی استفاده نکنید.
در ادامه نحوه بارگذاری تصاویر منو و نمونههای استاندارد تصاویر را مشاهده میکنید.
اگر شرایط عکاسی استاندارد از محصولات را ندارید، درخواست عکاسی توسط اسنپفود ثبت کنید.
نحوه بارگذاری تصاویر منو در نرمافزار دخلفود
پس از اینکه مرحله عکاسی از منوی خود را با رعایت موارد مهمی گفته شد به اتمام رساندید، نوبت به بارگذاری آنها در نرم افزار دخل فود میرسد. برای بارگذاری تصاویر، مسیر زیر را دنبال کنید:
وارد بخش محصولات نرمافزار دخلفود شوید و با انتخاب محصول مورد نظر گزینه «انتخاب عکس» را انتخاب کنید. میتوانید با 2 روش انتخاب از گالری یا دوربین، عکس محصول خود را بارگذاری کنید. پس از آن، کادر مربعی را روی عکس تنظیم کرده و عکس را بارگذاری کنید.


پس از بررسی استانداردهای عکس محصول شما توسط پشتیبانی؛ تصویر در نرمافزار اسنپفود نمایش داده میشود. این روند را برای تمامی محصولات منوی خود انجام دهید تا ویترین مجموعه شما کامل شود.
استانداردهای تصاویر محصولات در اسنپفود
تصاویر منوی شما برای جلب اعتماد مشتری و ترغیب آنها به خرید باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. با کلیک روی گزینههای زیر میتوانید نمونههای استاندارد تصاویر را مشاهده کنید.
تصویر باید کاملاً با عنوان، توضیحات و سفارش کاربر مطابقت داشته باشد.
غیراستاندارد:
تصویر مبهم یا نامرتبط با عنوان یا توضیحات محصول
- مغایرت حجم یا تعداد محصول (مثل تصویر خشکبار فلهای برای محصول پسته نیمکیلویی)
تفاوت در ترکیب دورچین یا محتویات عکس نسبت به توضیحات
ابهام در محصول نهایی برای وجود مواد خام یا فرآوری نشده
استاندارد:
کمیت و تعداد محصول در عکس باید با مقدار ارسالی برای مشتری
یکسان باشد.نوع محصول اصلی، جزئیات و دورچین در عکس باید دقیقا مطابق توضیحات نوشته شده باشد.
تصویر باید دقیقا مطابق محصول نهایی و آماده مصرف باشد.
تصویر باید واضح و با کیفیت بالا باشد و رنگها بهدرستی نمایش داده شوند.
غیراستاندارد:
واضح یا فوکوس نبودن تصویر
- کیفیت پایین یا حجم کم تصویر
- نور بسیار کم یا زیاد (تصویر تیره یا سوخته)
- بازتاب شدید نور یا فلش دوربین روی قسمتی از تصویر
استاندارد:
استفاده از نور طبیعی یا نور کنترلشده که رنگ واقعی محصول را نشان دهد.
تصویر باید واضح و با کیفیت بالا باشد تا ویژگیهای محصول به خوبی دیده شود.
محصول باید به طور کامل و در مرکز تصویر باشد و حجم و محتویات آن کاملاً مشخص باشد.
غیراستاندارد:
عدم نمایش کامل محصول (جزئیات و محتویات)
- قرار گرفتن بخشی از محصول خارج از کادر
زاویه و چیدمان نامناسب (مثلاً از بالا، طوری که عمق ظرف یا جزئیات محصول دیده نشود)
- کشیدگی یا فشردگی تصویر،مربع نبودن کادر یا وجود قاب گرافیکی دور عکس
استاندارد:
تصویر باید بدون قاب گرافیکی یا قسمتهای خالی در یک کادر مربعی 1*1 ثبت شده باشد.
محصول باید مرتب و در مرکز کادر قرار گیرد.
زاویه مناسب (مثلاً از روبرو یا 45 درجه) که ویژگیها و جزئیات محصول به خوبی نمایش داده شود.
پسزمینه باید ساده و کاملا تمیز باشد تا توجه مشتری فقط به محصول جلب شود.
غیراستاندارد:
پسزمینه شلوغ یا دارای رنگها و الگوهای انحرافی
وجود اشیای اضافی مانند قاشق، نمکدان، دست و غیره در پسزمینه
نمایش بخشی از محیط
اطرافاستاندارد:
- پسزمینه باید ساده و تمیز باشد، بدون آلودگی و اشیای اضافی.
- در موارد خاص مثل نمایش گل یا هدیه، نمایش دست در تصویر بلامانع است.
اگر محصول شما بستهبندی شده است، بسته باید سالم و تمیز باشد و محتوای محصول به وضوح قابل مشاهده باشد.
غیراستاندارد:
- بستهبندی پاره، آلوده یا مبهم (عدم نمایش محتویات بسته)
- استفاده از یک عکس واحد از بستهبندی برای چندین محصول مختلف
عدم امکان حذف لوگو یا اطلاعات مجموعه
- دقت داشته باشید در مورد محصولاتی مانند نوشابه و سس، صرفا در شرایطی که کیفیت و گرافیک عکس کاملا زیبا، صحیح و منحصر به آن مجموعه باشد. عکس را تایید خواهیم کرد. در غیر این صورت اولویت با تصاویر پیش فرض اسنپفود است. محصولاتی که به صورت پیشفرض بارگذاری میشوند(مانند نوشابه)
استاندارد:
محتویات داخل بستهبندی باید مشخص باشد. اگر درب محصول شفاف نیست، باید آن را برداشته و محتویات را نشان دهید.
در صورتی که فقط لوگو و نام مجموعه در تصویر باشد، مشکلی ندارد. اما درج اطلاعات تماس یا سایت در تصویر ممنوع است.
تمامی تصاویر باید بهطور خاص از محصول ارسالی شما گرفته شده و به هیچ وجه از تصاویر اینترنتی، تزئینی یا گرافیکی استفاده نکنید.
غیراستاندارد:
تصاویر تزئینی و اینترنتی
- تصویر گرافیکی و غیرواقعی
- تصاویر ثبت شده توسط تیم عکاسی اسنپفود و متعلق به سایر مجموعهها
استاندارد:
تصویر باید واقعی و منحصر به فرد باشد، به طوری که تنها محصول شما در آن نمایش داده شده باشد.
به یاد داشته باشید که تصاویر با کیفیت تأثیر زیادی در جذب مشتری دارند. رعایت نکات ساده و اصولی در عکاسی میتواند کمک کند تا تصویر شما تأیید شده و مشتریان بیشتری در فروش آنلاین جذب کنید.
در صورت بروز هرگونه سوال و مشکل در ارتباط با تصاویر منو، میتوانید از قسمت «پشتیبانی» نرمافزار دخلفود و گزینه «منو و محصولات» درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان اسنپفود در اسرع وقت به مورد شما رسیدگی کنند.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
چرا بعضی از عکس ها که مال مجموعه خودمان است، باعنوان اینترنتی بودن عکس رد میشود.
ممنون از رهنمایی که میکنید.