ایجاد باشگاه مشتریان برای تبلیغات رستوران
سرویس باشگاه مشتریان روزبهروز بیشتر در حال شناختهشدن است و رستورانهای زیادی هستند که از این طریق به موفقیت رسیدهاند. در واقع استفاده از این سرویس یکی از سریعترین روشهای جذب مشتری جدید و حفظ مشتری قدیمی است که از نظر هزینه هم بسیار منطقی خواهد بود. در این برنامهها، شرکتها به مشتریان خود امتیازات و مزایا ارائه میدهند تا آنها را به خرید مجدد محصولات یا خدمات تشویق کنند و همچنین بهعنوان انگیزه برای جذب مشتریان جدید استفاده میشود.
کاهش هزینه های بازاریابی
یکی از اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان کاهش هزینه های بازاریابی برای رستوران میباشد و شما را از به کاربردن روش های بازاریابی پرهزینه بی نیاز میکند.
شناخت مشتری
باشگاه مشتریان به رستوران ها این امکان را میدهد تا با مشتریان خود بیشتر آشنا شده و نیازهای آنها را شناسایی کنند و در راستای بهبود عملکرد رستوران تلاش کنند و به نیازهای واقعی مشتریان پاسخ دهند.
افزایش درآمد
اعضای باشگاه به خاطر به دست آوردن مزایا و هدایای باشگاه، به تعامل با رستوران و خرید از آن روی می آورند و این قضیه به طور مستقیم به افزایش درآمد رستوران کمک میکند.
جمع آوری اطلاعات مشتری
با استفاده از برنامه باشگاه مشتریان، رستوران ها و کافی شاپ ها می توانند به سادگی اطلاعات مشتریان خود را مثل شماره تماس، آدرس، تاریخچه سفارشات و…، جمع آوری کرده و از این اطلاعات برای ایجاد ارتباطی پویا تر و بهبود خدمات خود استفاده کنند.
ارائه خدمات بهتر
استفاده از باشگاه مشتریان تنها محدود به ارائه تخفیف و پاداش های نقدی نمی شود بلکه شما می توانید با استفاده از باشگاه مشتریان و ایجاد کد کاربری اختصاصی برای هر مشتری، فرآیند ثبت سفارش را ساده و لذت بخش تر کنید. با اینکار مشتری ها برای ثبت سفارشات بیرون بر دیگر نیازی به ارائه مشخصات خود نخواهند داشت و به سادگی با ارائه کد کاربری خود به سادگی می توانید به آدرس و شماره تماس وی دسترسی داشته و سفارشات را در سریع ترین زمان برای آنان ارسال کنید.
مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان
تعیین استراتژی
در این مرحله، باید استراتژیای برای باشگاه مشتریان تعیین شود. این استراتژی باید شامل هدفهای باشگاه مشتریان و مزایا و امتیازاتی باشد که به مشتریان ارائه میشود.
طراحی و پیاده سازی سیستم
در این مرحله، باید سیستمی برای باشگاه مشتریان طراحی و پیادهسازی شود. این سیستم باید شامل امکاناتی مانند ثبتنام مشتریان، ارائه مزایا و امتیازات مختلف، ارتباط با مشتریان و تحلیل دادههای مشتریان باشد. از فناوریهایی مانند سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و سیستمهای پشتیبانی از باشگاه مشتریان (Loyalt Management Systems ) میتوان در این مرحله استفاده کرد.
ارائه اطلاعات به مشتریان
پس از طراحی و پیادهسازی سیستم باشگاه مشتریان، باید به مشتریان اطلاعاتی در مورد مزایا و امتیازات عضویت در باشگاه را ارائه داد. این اطلاعات میتواند بهصورت پیامک، ایمیل، برنامههای کاربردی تلفن همراه، وبسایت و یا از طریق روشهای تبلیغاتی در داخل فروشگاه یا رستوران ارائه شود.
تحلیل داده های مشتریان
در این مرحله، دادههای مشتریان جمعآوری و تحلیل میشود تا الگوهای خرید و رفتار مشتریان شناسایی شود.
جمع بندی
همه افراد از عضو بودن در یک گروه خاص و استفاده از مزایای ویژه لذت میبرند. باشگاه مشتریان با توجه به همین مشخصه توسعه پیدا کرده و شما نیز میتوانید برای پیشرفت کسب و کار خود از این روش کمک بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید