فعالیت در شبکههای اجتماعی و جذب مشتری رستوران
با توجه به استفاده چشمگیر افراد از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی میتوان از این فرصت برای تبلیغات استفاد کرد و به جذب مشتری و افزایش فروش رستوران کمک کرد. بازاریابی از طریق فضای مجازی به شما کمک میکند تا از این طریق مشتریان خود را حفظ کرده و برند سازی کنید.
انتخاب شبکه اجتماعی
با توجه به موقعیت جغرافیایی و تحقیق درباره پلتفرمهای رایج در فضای مجازی میتوانید فعالیت خود را در شبکههای اجتماعی آغاز کنید. اینستاگرام برای تبلیغ و فعالیت میتواند گزینه مناسبی برای شروع باشد و برای صنعت رستوران داری دارای اهمیت بسیار بالایی دارد.
تصاویر جذاب و اشتها برانگیز
یکی از بهترین روشها برای جذب مشتری در فضای مجازی استفاده از عکسهای جذاب میباشد. با استفاده از عکسهای با کیفیت میتوانید مشتریان را جذب کرده و آنها را به بازدید از صفحه رستوران و سفارش غذا ترغیب کنید. شما میتوانید برای این کار از عکاسان حرفه ای کمک بگیرید یا با استفاده از گوشی های هوشمند عکس هایی حرفه ای و با کیفیت ثبت کنید.
تولید محتوا توسط کاربر
یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید و افزایش تعامل با آنها تولید محتوا توسط کاربر میباشد. شما میتوانید از تصاویر یا محتوایی که توسط کاربر تولید شده(UGC) استفاده کنید. شما میتوانید با برگزاری مسابقه عکاسی از کاربران بخواهید عکس غذای مورد علاقه خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند و برای این کار میتوانید جوایزی نیز در نظر بگیرید.
معرفی کارکنان و ارائه محتوای پشت صحنه
شما میتوانید در شبکه های اجتماعی کارکنان رستوران خود را معرفی کرده و یا اینکه نشان دهید سرآشپزهای با استعداد شما در چه زمینه ای تخصص دارند. نمایش آنچه که در رستوران شما میگذرد مانند نحوه آماده سازی غذا میتواند راه مناسبی برای تعامل با مشتریان باشد.
استفاده از بلاگرهای غذا
جذب مشتریان در ابتدای کار ممکن است کمی سخت باشد اما شما میتوانید از افرادی که در زمینه غذا فعال هستند استفاده کنید که برای این کار بلاگرهای غذا میتوانند انتخاب مناسبی باشند. با دعوت از بلاگرها و ارائه خدمات رایگان و یا پراخت هزینه میتوانید رستوران خود را به مخاطبان معرفی کنید.
برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی
مسابقات در شبکه های مجازی یکی از راه های افزایش تعامل با مشتریان و جذب مشتریان جدید میباشد. برای مثال شما میتوانید به افرادی که بیشترین تعداد لایک و یا بیشترین تعداد کامنت را در صفحه شما دارند با انجام قرعه کشی هدایایی مانند وعده های غذایی رایگان و یا کوپن های تخفیف هدیه بدهید.
ارائه منوی آنلاین در شبکه های مجازی
مشتریان قبل از اینکه به رستوران شما بیایند درباره آن تحقیق میکنند و یکی از مواردی که به دنبال آن هستند غذای ارائه شده در رستوران شما و منوی غذایی میباشد. شما میتوانید منوی خلاقانه ی رستوران خود را بصورت آنلاین در اختیار کاربر قرار دهید تا به راحتی غذای خود را انتخاب کند.
زمان انتشار پست ها
انتشار منظم پست ها یکی از عوامل موفقیت رستوران در فضای مجازی به شمار میرود. شما میتوانید زمان شناخته شده و پرطرفدار را پیدا کنید و محتوای ناهار و شام را پست کنید. زمان بندی تاثیر زیادی در تعامل پست های شما و موفقیت رستوران خواهد داشت.
جمع بندی
بازاریابی و جذب مشتری از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کار راحتی نیست شما میتوانید با استفاده از ایده های خلاقانه در این فضا به دیده شدن رستوران و جذب مشتریان جدید کمک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید