معرفی ابزارهای افزایش فروش در اسنپفود
اسنپفود برای کمک به فروش بیشتر و گسترش کسبوکارها، امکانات مختلفی را برای تبلیغات در نظر گرفته است. دسترسی به این امکانات که شامل ابزارهای مختلف مارکتینگ و کمپینهای اسنپفود است، برای همه مجموعههای همکار در همه شهرهای ایران امکانپذیر است.

ابزارهای افزایش فروش
ابزارهای افزایش فروش در اسنپفود به دو دسته اصلی تقسیم میشوند. ابزارهایی که باعث افزایش بازدید از فروشگاه و ابزارهایی که باعث افزایش تعداد سفارشها و افزایش مبلغ سفارشها میشوند.
ابزارهای افزایش بازدید از فروشگاه
تاکنون به شکستن رکورد فروش خود فکر کردید؟ تبلیغ در «جایگاه اول» مجموعه شما را به عنوان اولین مجموعه منطقه به همه مشتریان اسنپفود نشان میدهد، توسط کاربران زیادی شناخته خواهید شد و به دنبال آن سفارش بیشتری خواهید داشت و مشتریان جدید جذب میکنید.
توجه کنید فقط یک مجموعه در هر محدوده انتخابی و هر شیفت قادر به خرید جایگاه اول است، پرداخت هزینه تبلیغ در جایگاه اول فقط با اعتبار کیف پول اسنپفود امکان دارد و امکان لغو پس از خرید وجود ندارد.
چه مجموعههایی شامل تخفیف ویژه اسنپفود میشوند؟
- مجموعههایی که برای اولین بار درخواست فعالسازی تبلیغ جایگاه اول دارند.
- مجموعههایی که از آخرین فعالسازی تبلیغ جایگاه اولشان 2 ماه گذشته باشد.
- مجموعههایی که به فاصله 24 ساعت از شیفت موردنظر درخواست فعالسازی تبلیغ در جایگاه اول را داشته باشند.
تبلیغات کلیکی را میتوان شناخته شدهترین شکل تبلیغات آنلاین دانست که امروزه با اهداف گوناگون از جمله افزایش بازدید و جذب مشتریان برای کسب و کارهای مختلف، مورد استفاده قرار میگیرد.
مجموعه در تبلیغات کلیکی، بهازای هر کلیک کاربر روی تبلیغات خود هزینه میکند. در نتیجه میتوانید با بودجه کم مجموعه خود را به مشتریان معرفی یا یادآوری کنید. با فعال کردن تبلیغات کلیکی اسنپفود تبلیغ شما را در بهترین زمان و بهترین جایگاه به کاربران نمایش میدهد.
جایگاه مجموعه شما در نرمافزار اسنپفود با توجه به مبلغ پیشنهادی برای هر کلیک، بالاتر از مجموعههای دیگر به کاربران نمایش داده میشود. در نتیجه، میزان بازدید و فروش مجموعه شما افزایش مییابد.
اگر به صورت عادی جزء مجموعههای بالای لیست باشید، فعالسازی این تبلیغ باعث میشود مجموعه شما چند بار در لیست مجموعهها به کاربر نمایش داده شود.
میتوانید گزارش کاملی از این نوع تبلیغات را در حین و پس از برگزاری که شامل تعداد کلیکها، تعداد سفارشهای ثبت شده از این ابزار و بودجه مصرف شده را مشاهده کنید و برای ایجاد کمپین بعدی خود از این اطلاعات استفاده کنید.
اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است که بستری مناسب برای تبلیغ و معرفی محصولات تبدیل شده است. فود استوری امکانی مشابه استوری اینستاگرام است که در صفحه اول نرمافزار اسنپفود برای معرفی تخفیفها و پیشنهادهای ویژه مجموعهها طراحی شده و انتشار آن افزایش چشمگیری بر فروش مجموعه به دنبال دارد. این امکان رایگان، شرایط بازدید هزاران نفر از پروفایل مجموعه شما را فراهم میکند.
محتوای استوری در اسنپفود شامل تخفیفها، کوپنها، معرفی محصولات جدید و غیره است.
اسنپفود به عنوان بزرگترین مرجع سفارش غذا در ایران، روزانه میلیونها بار توسط کاربران دیده میشود و بهترین بستر برای تبلیغ فروشندگان است. بنرهایی که در صفحه اول اسنپفود و یا لیست مجموعهها به تفکیک دستهبندی نمایش داده میشوند، فرصتی ویژه برای معرفی اختصاصی و چشمگیر مجموعهها به مشتریان است.
بنرها از سایر تبلیغات آنلاین متمایز است و نتایج بهتری دارد؛ چرا؟ این تبلیغات در بهترین زمان (زمان سفارش غذا)، بهترین مکان (اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا) و به بهترین شخص (سفارش دهنده غذا) نمایش داده میشود. در نتیجه این روش بهصرفهترین روش تبلیغ اختصاصی برای مجموعهها و برندها در فضای آنلاین است.
بنر با طراحی منحصر به فرد برای هر مجموعه در بالاترین قسمت صفحه اصلی (هوم پیج) و صفحات سرویسهای اسنپفود نمایش داده میشود.
ابزارهای افزایش تعداد و مبلغ سفارش
کوپنها امتیاز یا هدیهای هستند که در ازای خرید به مشتری داده میشود. با انتخاب یکی از شرطها (حداقل سبد خرید، خرید از یک محصول یا دسته بندی مورد نظر شما….) میتوانید یکی از جوایز (ارسال رایگان، تخفیف روی فاکتور یا محصول رایگان) را برای دسته مشخصی از مشتریان یا همه آنها فعال کنید.
بعد از فعال کردن کوپن مجموعه شما با فیلتر «دارای کوپن» نمایش داده میشود. کوپنها روی کارت مجموعه نمایش خواهد داشت و بنابر به شرط انتخابی شما باعث جذب کاربر جدید یا ایجاد وفاداری و تکرار خرید کاربران قدیمی میشود.
تخفیف یکی از روشهای پر بازده و بدون پیچیدگی برای تبلیغات مجموعههای جدید یا قدیمی است.
میتوانید برای محصولات جدید و با کیفیتی از منو که فروش کافی ندارند تخفیف قرار دهید یا روی تمام محصولات منو تخفیف ثبت کنید.
مجموعههای دارای تخفیف با برچسب ویژه در نرمافزار اسنپفود مشخص میشوند.
همچنین کاربران اسنپفود مجموعه شما را در بخش «تخفیف روز» یا «دارای تخفیف» جدا از دیگر مجموعهها میبینند.
«جایزه خرید بعدی» یا همان کَش بَک یک روش تخفیف محبوب است که مشتریان را به خرید دوباره تشویق میکند.
در این روش، اسنپفود از طرف مجموعه مبلغ یا درصدی از سبد خرید را بهعنوان جایزه به کاربر باز میگرداند. که به وسیله پیامک به کاربران اطلاع داده میشود و در لیست تخفیفهای فعال کاربران قابل مشاهده است ولی فقط میتوانند از جایزه خرید خود، در خرید بعدی از فروشگاه شما استفاده کنند.
اسنپفود این قابلیت را برای کمک به جذب و حفظ مشتریان و افزایش فروش ارائه میدهد و به نوعی برای دو بار خرید مشتری یکبار تخفیف دادهاید.
طرح پارتی یکی از طرحهای محبوب اسنپفود است،. مجموعههای شرکت کننده در پارتی، در یکی از بالاترین جایگاههای صفحه اصلی نرمافزار اسنپفود نمایش داده میشوند.
مجموعههایی با میانگین امتیاز حداقل 7.4 از 10 (در نرمافزار دخل) میتوانند محصولات پرطرفدار خود را که امتیاز بالای 3.7 دارند و عکسدار هستند را با حداقل 20 درصد تخفیف در طرح پارتی ارائه دهند.
محصولات منتخب شما با موجودی محدود (بین 5 تا 10 عدد برای هر محصول) در بخش پارتی در 2 شیفت کاری اصلی ناهار و شام به کاربران ارائه میشود.
پروژه پرو در بخش کوپنهای منو مجموعه نمایش داده میشود و شامل تخفیف + ارسال رایگان (تا سقف 25 هزار تومان) است. با فعالسازی این پروژه لیبل pro به لوگوی مجموعه شما اضافه خواهد شد و در فیلتر «مجموعههای پرو» نمایش داده میشوید.
فقط کاربران حرفهای و پرسفارش اسنپفود (Pro) با اشتراک ماهیانه میتوانند از تخفیفات ویژه و بهصرفه به فرد بهرهمند شوند.
شرایط عملکردی برای داشتن امکان فعالسازی فودپرو
ارسال با تاخیر در یک ماه گذشته حداقل باشد، همه محصولات در منو دارای عکس باشند، امتیاز مجموعه بالای 7 باشد و استانداردهای بهداشتی و کیفی به صورت کامل رعایت شوند.
تجربه نشان داده با توجه به تعداد بالای مجموعههایی که در کمپینهای مختلف اسنپفود شرکت میکنند و همچنین استقبال قابل توجه کاربران، اثرات مثبتی شامل حال صاحبان کسبوکار خواهد شد که بعضی از این مزایا در ادامه آورده شده است.
دیدگاهتان را بنویسید