جذب مشتری برای میوه فروشی با فروش آنلاین
در زندگی امروز خرید آنلاین تبدیل به یک عادت شده است. مردم به راحتی نیازمندی های خود را انتخاب، قیمت ها را مقایسه و به سبد خرید خود اضافه می کنند. با وجود رشدی که فروش آنلاین داشته برخی مواد غذایی وجود دارد که هنوز تمایل برای خرید حضوری در آن بیشتر است. میوه جز محصولاتی است که هنوز در بازار آنلاین نتوانسته مانند سایر محصولات رشد داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم چطور می توانید یک میوه فروش آنلاین داشته باشید و چگونه مشتریان را ترغیب به خرید کنید.
پلتفرم فروش آنلاین
برای داشتن فروش آنلاین ابتدا باید غرفه خود را راه اندازی کنید. بنابراین به پلتفرم های فروش آنلاین معتبر مراجعه کنید و غرفه خود را راه اندازی کنید و با استفاده از ابزارهای فروش نسبت به جذب مشتری و تبلیغات هدفمند اقدام کنید. در ایران اسنپ فود به عنوان یک اپلیکیشن فروش آنلاین فعالیت می کند که می تواند پاسخگوی هزاران مشتری جدید باشد.
ساخت منو با نمایش درست محصولات
تصویر درست و جذاب از یک محصول می تواند باعث جذب مشتری و افزایش فروش و اعتبار غرفه شما شود. تصاویر حس مثبت در مشتریان ایجاد کرده و آن ها ترغیب می کند که خرید خود را از میوه فروشی آنلاین شما انجام دهند. پس منوی خود را بدون عکس رها نکنید و اطلاعات محصول را به دقت ثبت کنید.
کیفیت محصول و رضایت مشتری
بسیاری از مشتریان ممکن است در مورد کیفیت محصول نگران باشند و تمایل داشته باشند در راهروی غرفههای فروش میوه و سبزی قدم بزنند محصولات را لمس و خرید کنند. به نظر شما اگر بعد از اینکه غرفهی خود را در پلتفرم های فروش آنلاین ایجاد کردید گزینه مرجوعی محصول را فعال کنید چه احساسی در مشتری ایجاد می شود؟ به طور قطع حس اطمینان از کیفیت در مشتری قوت می گیرد و تمایل به خرید بیشتر می شود. همین اقدام باعث جذب مشتری و خرید مجدد می گردد. بنابراین علاوه بر اینکه محصولات با کیفیت ارایه می دهید این حس اطمینان را به مشتری القا کنید و به او خاطر نشان کنید که می تواند از غرفه شما با آسودگی خرید کند.
پاسخ به سوالات و نظرات
سوالاتی که ممکن است مشتریان داشته باشند را در قالب یکسری سوالات همراه با پاسخ در غرفه آنلاین خود ثبت کنید تا مشتریان بتوانند با با آگاهی نسبت به خرید اقدام کنند. همین طور با توجه به اینکه پلتفرم آنلاین این امکان را دارد که مشتری نظر خود را راجع به محصول درج کند شما می توانید به قدردانی مشتری پاسخ دهید یا چنانچه مشتری ناراضی بود نسبت به ایجاد حس رضایت در او تلاش کنید.
قیمت گذاری درست
اگر بتوانید قیمت های خود را در فروش آنلاین نسبت به فروش حضوری کاهش دهید تمایل به خرید را افزایش داده اید. تصور کنید مشتریان بتوانند راحت بدون چالش و با قیمت مناسب تر خرید کنند. این یک راهکار مناسب برای جذب مشتری و بالا بردن فروش آنلاین است چرا که در آینده ی نزدیک سهم مشتریان آنلاین نسبت به مشتریان حضوری به شکل چشمگیری بیشتر خواهد بود.
تشویق به وفاداری
پس از ورود مشتری در گام بعدی باید اطمینان حاصل کنید که خریدهای بعدی هم صورت خواهد گرفت. بنابراین برای وفاداری مشتری برنامه ریزی داشته باشید. برای این کار کدهای تخفیف همیشه پاسخ خوبی دارد. به مناسبت های مختلف برای مشتریان کدهای تخفیف تعریف کنید و منتظر خریدهای بعدی بمانید.
تبلیغات آنلاین
مطمئن شوید مشتریان شما را به راحتی پیدا می کنند. برای معرفی و شناساندن خود از راهکارهای تبلیغاتی استفاده کنید و یک برنامه تبلیغاتی مدون داشته باشید. مشتریان جدید را هدف قرار دهید و مطمئن شوید برنامه بازاریابی خود را به درستی اجرا می کنید. پلتفرم های فروش آنلاین فضاهای تبلیغاتی متفاوتی دارند درباره آن ها تحقیق کنید و از مشاورین کمک بگیرید تا یک تبلیغات بهینه را تجربه کنید.
بسته های اقتصادی
مانند تمام میوه فروشی ها ممکن است محصولات شما هم از نظر کیفیت دسته بندی متفاوتی داشته باشد. برای فروش آن به صورت آنلاین یک بخش جدید ایجاد کنید و محصولات درجه دو را قیمت مناسب تر ارایه دهید. هم چنین می توانید برای این دسته بندی هزینه پیک را رایگان کنید تا تمام طیف از مشتری را داشته باشید.
تنوع محصولات
به جز میوه می توانید انواع خشکبار، حبوبات و ترشیجات را هم در غرفه خود برای فروش داشته باشید. برای مشتریان مهم است تا حد ممکن ملزومات خود را از یک فروشگاه تهیه کنند این موضوع در هزینه ارسال هم باعث صرفه جویی می شود.
دیدگاهتان را بنویسید