دستورالعمل ثبت و معرفی محصولات غذایی در اسنپفود
این راهنما با هدف استاندارد سازی محتوای منوی محصولات غذایی در اسنپفود تهیه شده است. تمرکز آن بر کمک به شما برای تحلیل دقیق هر محصول، شناسایی اجزای کلیدی و ثبت اطلاعات به شکلی منظم و یکپارچه است.
دستههای اصلی غذا در اسنپفود
- غذای ایرانی
- فستفود
- کافه
- آبمیوه و بستنی
توجه: برخی محصولات شاید در بیش از یک دسته قرار گیرند (مانند قهوه)، اما اولویت و جزئیات مورد نیاز برای هر دسته متفاوت است. برای مثال، اطلاعات قهوه در سرویس «کافه» اهمیت بیشتری دارد. در ادامه با ساختارهای محتوایی بیشتر آشنا خواهید شد.


در منوی اسنپفود، انتخاب عنوان و توضیحات دقیق برای محصولات دستههای غذای ایرانی مانند کباب و چلوکباب/پلوکباب/کتهکباب نقش مهمی در جلب توجه مشتری و تسهیل فرایند انتخاب او دارد.
عنوان هر محصول باید با ساختار مشخص و یکدست نوشته شود تا مشتری بهراحتی ماهیت، نوع گوشت، ویژگی و تنوع آن را تشخیص دهد. جزئیاتی مثل نوع برنج، نوع و تعداد سیخ کباب، وزن گوشت و برنج و افزودنیها یا دورچین باید شفاف و دقیق ثبت شوند.
برای اطمینان از هماهنگی و کیفیت محتوا، جدول زیر استانداردهای لازم برای توضیحات محصولات دسته ایرانی را به ترتیب اولویت نشان میدهد.
نکات پایانی
تمام وزنها باید به گرم نوشته شوند.
ترتیب اجزای عنوان و توضیحات باید دقیق و منظم رعایت شود.
موارد الزامی در هر جدول باید بدون حذف و بهدرستی درج شوند.


در منوی اسنپفود، انتخاب عنوان و توضیحات دقیق برای محصولات دسته فستفودی مانند پیتزا، پاستا، ساندویچ، برگر و غیره نقش مهمی در جلب توجه مشتری و آسانکردن انتخاب او دارد.
به عنوان مثال عنوان هر پیتزا باید با ساختاری مشخص و یکدست نوشته شود تا مشتری بتواند بهسرعت ماهیت، نوع، خمیر و اندازه آن را تشخیص دهد.
جزئیاتی مثل نوع پیتزا، نوع خمیر و ابعاد یا سایز سرو باید شفاف و کامل ذکر شوند. برای اطمینان از هماهنگی و کیفیت محتوا، جدول زیر استانداردهای لازم برای توضیحات محصولات دسته فستفود را به ترتیب اولویت نشان میدهد.


در منوی اسنپفود، عنوان و توضیحات دقیق برای محصولات دسته کافه اهمیت زیادی در جلب توجه مشتری و تسهیل انتخاب دارد.
به عنوان مثال در محصولات قهوه عنوان هر محصول باید با ساختاری مشخص و یکدست نوشته شود تا مشتری بتواند بهسرعت نوع قهوه، درصد عربیکا و اندازه سرو را تشخیص دهد.
جزئیاتی مانند نوع قهوه، درصد عربیکا (در صورت وجود تنوع)، و متریک اندازهگیری (سینگل، دبل یا حجم به میلیلیتر) باید بهطور شفاف درج شوند. برای اطمینان از هماهنگی و کیفیت محتوا، جدول زیر استانداردهای لازم برای توضیحات محصولات دسته قهوه را به ترتیب اولویت نشان میدهد.
نکته: تنوع آیتمهای نوشیدنی فقط با حجم محصول است و طعم نوشیدنی، نوع میوه، سیروپ، گرم یا سرد بودن و … به عنوان تنوع مورد تایید نیست.
نکته: امکان تنوع شیک/ میلک شیک با سیروپ، طعم بستنی، میوه، شکلات و … نیست و فقط با حجم محصول می توان تنوع کرد.
نکته: امکان تنوع گلاسه با سیروپ، طعم بستنی، میوه، شکلات و … نیست و فقط با حجم محصول می توان تنوع کرد.
نکته: در طعم و نام موکتل/ماکتیل اشاره به نوع میوه یا طعم به کار رفته در عنوان الزامی است. در صورتی که نام اسموتی به گونهای بود که از عنوان محتویات و طعم آن مشخص نبود حتما در توضیحات به جزئیات آن اشاره شود.
نکته: ساختار عنوان نوع میوه + نوع میوه زمانی به کار میرود که میوه های تشکیل دهنده میکس شوند و حداقل یکی از میوه ها پوره میشوند مانند: توت فرنگی، موز، شاتوت، انبه و …
نکته: اشاره به طعم به کار رفته در عنوان الزامی است در صورتی که نام محصول به گونه ای بود که از عنوان محتویات و طعم آن مشخص نبود حتما در توضیحات به جزئیات آن اشاره شود.
نکته: اشاره به طعم به کار رفته در عنوان الزامی است در صورتی که نام محصول به گونه ای بود که از عنوان محتویات و طعم آن مشخص نبود حتما در توضیحات به جزئیات آن اشاره شود.
نکته: شیر به تنهایی در این دسته بررسی نمیشود و در دسته نوشیدنی گرم قرار میگیرد. ماده افزودنی نیز شامل انواع میوه، صیفی جات و سبزیجات، خشکبار، مغزیجات و … است.
نکته: در صورتی که از عنوان نوشیدنی ماهیت و مواد تشکیل دهنده آن مشخص نمی شد، باید همه ترکیبات آن در توضیحات مشخص و آورده شود. مثل آبمیوه معجون.
دیدگاهتان را بنویسید