جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • راهنمای فعالیت
  • آموزش نرم‌افزارها
    • دخل
  • تازه ها و اطلاع رسانی ها
    • اطلاعیه‌های اسنپ‌فود
    • تقویم جلسات آموزشی اسنپ‌فود
    • مجله اسنپ‌فود
    • داستان موفقیت همکاران ما
  • راهنمای همکاری
    • مدیریت کسب و کار
      • رستوران و کافه
      • سایر کسب و کارها
    • استفاده بهتر از اسنپ‌فود
    • مسائل مالی و قراردادها
    • پشتیبانی آنلاین
  • افزایش فروش و بازدید
    • سرویس ساپلای
    • تبلیغ در جایگاه اول
    • تبلیغات کلیکی
    • جایزه خرید بعدی
    • تخفیف، کوپن و کمپین ها
    • تبلیغات پیامکی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • ثبت نام در اسنپ فود
 
جلسات آموزشی اسنپ فود
ثبت نام در اسنپ فود
ثبت نام در اسنپ فود
  • info@snappfood.ir
  • تماس با ما
  • درباره ما
آکادمی همکاران اسنپ فود
  • صفحه اصلی
  • راهنمای فعالیت
  • آموزش نرم‌افزارها
    • دخل
  • تازه ها و اطلاع رسانی ها
    • اطلاعیه‌های اسنپ‌فود
    • تقویم جلسات آموزشی اسنپ‌فود
    • مجله اسنپ‌فود
    • داستان موفقیت همکاران ما
  • راهنمای همکاری
    • مدیریت کسب و کار
      • رستوران و کافه
      • سایر کسب و کارها
    • استفاده بهتر از اسنپ‌فود
    • مسائل مالی و قراردادها
    • پشتیبانی آنلاین
  • افزایش فروش و بازدید
    • سرویس ساپلای
    • تبلیغ در جایگاه اول
    • تبلیغات کلیکی
    • جایزه خرید بعدی
    • تخفیف، کوپن و کمپین ها
    • تبلیغات پیامکی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • ثبت نام در اسنپ فود

بلاگ

آکادمی همکاران اسنپ فودبلاگراهنمای همکاریمدیریت کسب و کارراهکارهای پیشنهادی فروش و بازاریابی در اسنپ فود

راهکارهای پیشنهادی فروش و بازاریابی در اسنپ فود

21 تیر 1400
ارسال شده توسط مریم محبی
مدیریت کسب و کار
5.47k بازدید

در هر شرایطی و علی‌رغم محدودیت‌های اقتصادی، مجموعه‌های ارائه دهنده محصولات غذایی (مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها و …) کسب و کارهایی هستند که هم‌چنان مشتری‌های همیشگی خودشان را دارند؛ چون یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای مردم را تامین می‌کنند. در این رقابت شدید تنها خوب بودن کیفیت محصولات کافی نیست؛ شاید اصلی ترین دلیل محبوبیت همین کیفیت بالا باشد، اما نمی‌توان از تاثیر مستقیم تبلیغات و بازاریابی بر میزان محبوبیت چشم پوشی کرد. در واقع فرآیند بازاریابی شامل تحقیق، ترویج، فروش و توزیع محصولات و خدمات است که این امر مستلزم مطالعه بازار و رفتار مشتریان و تحلیل نتایج جهت جذب، حصول و حفظ مشتریان از طریق برطرف کردن نیازها و خواسته‌های آنان است.

تیم مارکتینگ اسنپ فود با بیش از یک دهه تجربه در حوزه مارکتینگ توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند؛ به طوری که علاوه بر کاربران وفادار به اسنپ فود، هر روز تعداد زیادی کاربران جدید نیز به مخاطبین سایت و اپلیکیشن اسنپ فود اضافه می‌شوند. استفاده از این پتانسیل روش بسیار مناسبی برای تبلیغ مجموعه شما با کمترین هزینه است. با توجه به رابطه‌ی مستقیم فروش مجموعه و اسنپ فود، تیم مارکتینگ با ارائه راهکارهای مناسب سعی در افزایش فروش مجموعه‌ها دارد. این راهکارهای آسان اما پر اهمیت را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

مدت زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

مطلب پیشنهادی: برند خود را با تبلیغات هوشمند کلیکی مطرح کنید

تکمیل اطلاعات پروفایل مجموعه در اسنپ فود

پروفایل مجموعه تنها جایگاهی است که مشتریان آنلاین شما در اسنپ فود برای آشنایی با مجموعه، با آن مواجه می‌شوند. پروفایل یک مجموعه اهمیت ویژه‌ای در جلب اعتماد کاربران دارد و می‌تواند آن‌ها را برای خرید ترغیب کرده و یا منصرف سازد. یک پروفایل خوب و کامل، نماینده شایسته هر مجموعه در سایت و اپلیکیشن اسنپ فود است تا کاربران با برند، عملکرد و محصولات به خوبی آشنا شوند. در ادامه قسمت‌های مختلف پروفایل یک مجموعه و اثرگذاری آن بر رفتار کاربران و فروش مجموعه را به شما توضیح خواهیم داد.

افزایش فروش تا 3 برابر با پیوستن به اسنپ‌فود! کلیک کنید​

نحوه اثرگذاری جزئیات پروفایل بر مخاطبان

لوگو: لوگو از مهم‌ترین عناصر هویت یک برند است. وجود لوگو در پروفایل، احساس مشتریان نسبت به برند و مجموعه شما را عوض می‌کند و باعث می‌شود تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند به شما به عنوان یک مجموعه معتبر اعتماد کنند .پس استفاده از لوگو در پروفایل مجموعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ویدئوی پیشنهادی: چگونه یک منوی استاندارد در اسنپ فود داشته باشم؟

عکس محصولات: یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی افزایش فروش جذابیت منوی مجموعه است. منوی مجموعه مانند ویترین یک فروشگاه عمل می‌کند؛ هرچقدر ویترین جذاب‌تر باشد، مشتری‌های بیشتری به سمت فروشگاه جذب می‌شوند و همین قضیه درباره منو نیز صادق است.

مهم‌ترین عامل جذابیت منو، استفاده از عکس‌های باکیفیت و جذاب است. زمانی که کاربر وارد صفحه پروفایل و منوی مجموعه می‌شود، تصاویر منو اولین چیزی است که با آن روبرو خواهد شد. از همین رو انتخاب عکس محصول و رعایت اصول اولیه عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که عکس‌ها باید باعث به وجود آمدن یک ارتباط تاثیرگذار بین مشتریان و محصولات شوند. با توجه به آمار تیم مارکتینگ اسنپ فود، نسبت فروش محصولات عکس دار به محصولات بدون عکس، بیش از دو برابر است!
هم‌چنین استفاده از عکس‌های باکیفیت و واقعی باعث ایجاد یک تصویر مثبت از مجموعه در ذهن مشتریان می‌شود.
نکته حائز اهمیت دیگر اینکه طبق قوانین اسنپ فود، نبود تصویر یا ناقص بودن آن در منو، باعث کسر امتیاز از عملکرد کلی مجموعه خواهد شد؛ در نتیجه با آپلود عکس از محصولات می‌توانید جایگاه خود را در لیست مجموعه‌ها بهبود بخشیده و بیشتر دیده شوید.

مشتری مداری و پاسخ به کامنت‌ها

تعامل سازنده با مشتریان در جهت کسب رضایت آن‌ها، تاثیرات بسیار مثبتی را در کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین راهکارهای تعامل با مشتریان در اسنپ فود، پاسخگویی به کامنت‌های درج شده در پروفایل مجموعه است. با خواندن نظرات مشتریان و پاسخگویی به آن‌ها به صورت مستمر می‌توانید رفتار خرید مشتریان خود را بفهمید و نیازهای آنان را شناسایی کنید و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنید. هم‌چنین با توجه و پاسخ به کامنت‌ها، مشتری از اهمیت جایگاه خود برای شما مطلع شده و احساس رضایت پیدا می‌کند.
با بهبود پارامترهایی مانند زمان آماده سازی و ارسال سفارش‌ها، کاهش سفارش‌های نیاز به تماس و تعداد فاکتورهای کنسل شده، می‌توانید رضایت تعداد بیشتری از مشتریان خود در اسنپ فود را جلب نموده و آن‌ها را برای دادن رای مثبت به مجموعه خود و همچنین سفارش مجدد مجاب کنید.
چنین اقداماتی باعث وفاداری مشتری به مجموعه می‌شود. مشتریان وفادار نیز با اطمینان از محصولات شما خرید می‌کنند. در واقع می‌توان گفت مشتریان وفادار به مشتریان مادام العمر تبدیل می‌شوند و اعتماد و درکی که بین مشتری و مجموعه ایجاد می‌شود، باعث رونق و افزایش فروش خواهد شد.
علاوه بر این، برخی از این موارد هزینه سنگین تری از نارضایتی یک مشتری برای شما خواهد داشت. به طور مثال هر تاخیر در ارسال علاوه بر اینکه موجب نارضایتی مشتری می‌شود بر روی امتیاز عملکرد و جایگاه مجموعه تاثیر خواهد داشت. فرض کنید هر سفارش تایید شده در اسنپ فود، 1 امتیاز مثبت و هر سفارش با سبد خرید بین 50 تا 100 هزار تومان، 1 امتیاز مثبت به مجموع امتیازات حاصل از تعداد سفارشات اضافه می‌کند. در مقابل به ازای هر اعلام تاخیر مشتری بعد از اتمام زمان ارسال تعیین شده توسط مجموعه، 20 امتیاز عملکرد منفی منظور می‌گردد. در این صورت هر تاخیر می تواند 10 سفارش با سبد خرید 50 تا 100 هزار تومانی را خنثی کند و جایگاه مجموعه شما را در سامانه اسنپ فود تنزل دهد.

تعریف تخفیف، کوپن، فودپارتی و نحوه اثرگذاری آن‌ها

اسنپ فود برای افزایش بازدید و فروش هرچه بیشتر مجموعه‌ها امکانات گوناگونی را تدارک دیده است. استفاده از این امکانات، که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم، نتایج مثبتی را در میزان فروش مجموعه در پی داشته و باعث متمایز شدن از سایر مجموعه‌ها خواهد شد.

ویدئوی پیشنهادی: 

تخفیف:

ارائه تخفیف همیشه بر روی مشتریان تاثیر مثبتی دارد و راهی برای جذب سریع افراد به مجموعه است. برای جلب توجه کاربران به خود می‌توانید روی محصولات منو درصدی تخفیف قائل شوید که این تخفیف با یک لیبل بر روی پروفایل مجموعه به کاربران نشان داده می‌شود و در صورت درخواست با بنر و یا اعلان برنامه نیز به اطلاع آن‌ها رسانده خواهد شد. هم‌چنین مجموعه شما در ردیف مجموعه‌های دارای تخفیف به کاربران نمایش داده می‌شود.

کوپن:

جذب کاربران جدید و تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان وفادار می‌بایست از مهم‌ترین اهداف هر مجموعه باشد. شما می‌توانید با تعریف کوپن برای گروهی از مشتریان، به آن‌ها تخفیف، ارسال رایگان یا یک محصول رایگان هدیه دهید. یکی دیگر از مزیت‌های مهم کوپن، نمایش متمایز مجموعه‌هایی هستند که از این ویژگی استفاده می‌کنند. به این صورت که مجموعه در صفحه اول اپلیکیشن اسنپ فود در لیست مجموعه‌های “دارای کوپن” نمایش داده می‌شود. بعد از فعال شدن کوپن، در کنار لوگو مجموعه نیز لیبل کوپن درج می‌شود. همین ویژگی موجب افزایش دو چندان بازدید خواهد شد.
فودپارتی:

برگزاری کمپین با برنامه ریزی صحیح، راهکار بسیار مناسبی برای افزایش میزان فروش است. فودپارتی نام کمپینی است که به طور ثابت توسط اسنپ فود برگزار می‌شود. شرکت در این رویداد فرصت مناسبی برای مجموعه‌های مختلف است تا بر روی فروش محصولات محبوب و استراتژیک خود مانور دهند. دیگر مزیت کمپین فود پارتی، نمایش متفاوت در اپلیکیشن و اطلاع رسانی گسترده آن به کاربران است که همین ویژگی افزایش بازدید و در نتیجه فروش را در پی خواهد داشت.
کمپین‌های دیگر:

کمپین‌های متنوع و جذابی از سمت تیم مارکتینگ اسنپ فود به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود که این کمپین‌ها در جهت افزایش فروش و دیده شدن مجموعه‌ها هستند. هم‌چنین جالب است بدانید هر کمپین به یکی از سرویس‌های اسنپ فود (مانند رستوران، سوپرمارکت، شیرینی و …) اختصاص دارد و برای آن از سمت تیم مارکتینگ برنامه ریزی صورت می‌گیرد. با شرکت در این کمپین‌ها شما نیز می‌توانید جزو مجموعه‌هایی باشید که از این طریق به کاربران معرفی می‌شوند و فروش خود را افزایش می‌دهند.

لینک آموزش ثبت درخواست:
برای آموزش نحوه درخواست تخفیف، کوپن، فودپارتی و شرکت در کمپین ها این مقاله را مطالعه کنید.

برچسب ها: افزایش فروش در اسنپ فودفودپارتی اسنپ فودشرکت در فودپارتیفروش بیشتر در اسنپ فود
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • عباس گفت:
    19 خرداد 1401 در 11:45 ق.ظ

    سلام
    بنده اسکندری مجموعه تهیه غذای جوان هستم
    بیشتر مشکل مجموعه ها هزینه حمل و کمیسیون اسنپ هست
    به طور مثال بنده اگه بخوام چلو کباب با برنج درجه یک و گوشت گوساله خوب بدون اضافه کردن مرغ و سویا و نون خشک که اکثر مجموعه ها میزنن بپزم فقط پول مواد اولیه یک پرس غذا میشه 40 تومن تازه بدون مخلفات و با ظرف فومی .. اگه هفتاد تومن بفروشم و میانگین پول پیک رو ده تومن پول پیک بگیرم .. بعد از کسر کمیسیون و حمل و نقل و اجاره و اب و برق و گاز مجموعه سود مجموعه رو هر پرس غذا ده هزار تومن میشه که خدایش خیلی کمه
    ممنونم از برنامه خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
ثبت نام در اسنپ فود
درباره اسنپ‌فود

سفارش اینترنتی غذا در ايران تا قبل از راه‌اندازی اسنپ‌فود تنها یک رویا بود و کمتر کسی از مزایای آن خبر داشت. این رويا در سال ۱۳۸۸ به واقعيت تبديل شد و در این مدت طرفداران زیادی نيز بین مردم ایران پيدا كرده است.

  • زعفرانیه، خیابان شهید مهندس کاوه پرزین بغدادی، خیابان شهید سرلشگر فلاحی، پلاک ۲، طبقه ۳
  • info@snappfood.ir
دسترسی سریع
  • پشتیبان آنلاین مجموعه‌ها
  • نرم افزار دخل – نسخه وب
  • نحوه ایجاد محصول برای تکمیل منوی اسنپ‌فود
  • در اسنپ‌فود استوری بگذارید تا بیشتر دیده شوید!
  • چگونه در بالای لیست رستوران‌ها قرار بگیرم؟
  • جذب مشتری بیشتر با استفاده از تخفیف و کوپن
دانلود اپلیکیشن اسنپ‌فود




تمامی حقوق برای آکادمی همکاران اسنپ فود محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت