راهکارهای پیشنهادی کلی برای فروش و بازاریابی
بازاریابی، مجموعه فعالیتهایی است که باعث شناسایی نیاز و خواسته مشتری میشود و در نهایت به ارائه موثر و بهتر محصول کمک میکند. در واقع بازاریابی تمامی بخشهای یک کسب و کار را در بر میگیرد و بر اساس آن، فروشنده برای فروش هرچه بهتر، باید خواستهها و نیازهای مشتری را بشناسد و آنها را فراهم کند. در این مطلب سعی کردیم تا راهکارهای آسان و مناسبی که در فروش مجموعهها در اسنپ فود تاثیر مثبتی دارند را به شما پیشنهاد دهیم.
مدت زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
تاثیر شبکههای اجتماعی در افزایش فروش را دست کم نگیرید!
محبوبیت شبکههای اجتماعی منجر به باز شدن یک راه جدید در بازاریابی دیجیتال شده است تا کسب و کارها بتوانند بیشترین بهره را در جهت بالا بردن فروش و درآمد خود از آن ببرند.
در این بخش 2 دستاورد مهم و مثبت از حضور کسب و کارها در شبکههای اجتماعی را بررسی میکنیم.
افزایش آگاهی از برند
شبکههای اجتماعی یکی از بهترین پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال است که شناخت برند شما را در بین مشتریان بالقوه افزایش میدهد و به شما این امکان را میدهد که مشتریان بیشتری شما را بشناسند. در نتیجه با استفاده از یک استراتژی مناسب در استفاده از شبکههای اجتماعی، به طور قابل توجهی، آگاهی افراد از برند خود را افزایش خواهید داد.
ایجاد حس وفاداری مشتریان به برند
هر کسب و کاری تلاش میکند تا به شرایطی برسد که مشتریان، آن برند را نسبت به رقبا، صرفاً از روی اعتماد انتخاب کنند. مشتریان وفادار به یک برند، زمانی که بارها از خرید خود راضی بوده اند، به آن برند اعتماد می کنند و همیشه به عنوان یک انتخاب مطمئن در خاطر خود از آن برند یاد میکنند. مشتریان وفادار به یک برند، محصول یا خدمات آن مجموعه را اغلب بدون نیاز به متقاعدسازی انتخاب میکنند.
وفاداری به برند زمانی رخ میدهد که یک کسب و کار با مشتریان خود رابطهای پربار و صادقانه برقرار کند، برای همین شبکههای اجتماعی بستری را برای کسب و کارها فراهم میکند تا با مشتریان خود تعامل داشته باشند و پیوندی محکم با آنها ایجاد کنند.
به طور کلی شبکههای اجتماعی و فضای مجازی این پتانسیل را دارد که شما مشتریان را نسبت به مزایا و کیفیت محصولاتتان آگاه کنید، در اینصورت با ایجاد اعتماد سازی مستمر، علاوه بر حفظ و اهمیت به مشتریان فعلی، افراد بیشتری را برای استفاده از محصولات و خدماتتان ترغیب خواهید کرد.
بهبود منوی مجموعه و ارائه دسته بندیهای خاص
استفاده از روشهای خلاقانه در ارائه محصول کمک میکند تا به تعداد کاربرانی که به خدمات و محصولات پاسخ مثبت میدهند، افزوده شود. یکی از این موارد، ایجاد خلاقیت و افزودن محصولات پرطرفدار به منوی مجموعه است. به عبارت دیگر ارائه محصولات خاص و یا اضافه کردن آیتمهای جدید در دسته بندی محصولات، کمک میکند تا بتوانید مشتری بیشتری را جذب کنید و فروش بیشتری داشته باشید. این محصولات یا دسته بندیها، لزوما موارد عجیب و خاصی نیستند؛ با ایجاد کمی خلاقیت در منوی کنونی خود میتوانید این محصولات را ایجاد کنید. به عنوان مثال رستورانهای ایرانی می توانند آپشن اضافه کردن ته دیگ به غذا را در منوی خود قرار دهند.
بهینه سازی حجم محصولات
با بهینه سازی حجم محصولات میتوانید قیمت محصولات را کاهش داده و مشتریهای بیشتری را به مجموعه خود جذب کنید. البته حتما این نکته را در نظر داشته باشید که حجم وعده باید استاندارد و برای مصرف یک نفر مناسب باشند.
با بهینه سازی حجم وعدهها، می توانید قیمت مناسب تری برای آنها تعیین کنید، از اسراف جلوگیری نموده و مشتریان را به مقایسه وا دارید؛ به این صورت که با مقایسه قیمتها بین دو مجموعه مشابه، که تاثیر زیادی بر انتخاب کاربران دارد، شانس مجموعه شما برای سفارش گیری افزایش مییابد.
ارائه تخفیف در ساعات غیر پیک
همان طور که می دانید برای ارائه تخفیف بر روی منوی خود در اسنپ فود، میتوانید ساعت نیز تعیین کنید. یکی از روشهایی که به فروش بیشتر محصولات شما در اسنپ فود کمک میکند، ارائه تخفیف در ساعات غیر پیک کاری است. در این ساعات، تعداد کمتری از کاربران سفارش ثبت میکنند و تعداد سفارش برای تمامی مجموعهها کاهش مییابد. بنابراین با ارائه تخفیف در این ساعات (برای مثال چهار تا هفت عصر) بر روی منوی خود میتوانید مشتریان بیشتری را به مجموعه خود جذب کنید.
ارائه تخفیف در روزهای خاص
ارائه تخفیف بر روی منو، اگر به درستی انجام شود، می تواند مشتریهای جدید زیادی را برای مجموعه شما به همراه آورد. برای بهینه سازی زمان تخفیفهای خود، میتوانید از روزهای خاص برای ارائه تخفیف استفاده نمایید.
این روزهای خاص را میتوانید به چند روش تعیین کنید:
1. روز خاصی از ماه را به عنوان روز تخفیف خود اختصاص داده و همواره در تبلیغات خود بر روی آن مانور دهید. (به عنوان مثال آخرین دوشنبه هر ماه یا 25ام هر ماه)
2. براساس جدول فروش ماه قبل خود، روزهایی در ماه که فروش مجموعه شما پایینتر است را به ارائه تخفیف بپردازید.
3. بر اساس تقویم، روزهایی با مناسبت خاص را انتخاب نموده و در آن روزها بر روی منوی مجموعه خود، تخفیف اعمال کنید. (به عنوان مثال اعیاد مذهبی و ملی، نام گذاریهای جهانی مانند روز جهانی پیتزا و یا تعطیلات مختلف برای ارائه تخفیف مناسب هستند.)
این تخفیفها میتوانند با هماهنگی تیم مارکتینگ اسنپ فود، به کاربران اطلاع رسانی شوند. نکته مهم در ارائه تخفیف این است که اگر بیش از اندازه از آن استفاده کنید، ممکن است از طرف کاربران به عنوان تقلب در قیمت گذاری تلقی شود.
حفظ کیفیت و مشتری مداری
مشتری مداری یکی از اصول بنیادین بازاریابی و سرلوحه کار بیزینسهای بزرگ است. با جلب رضایت مشتریان، آنها را به مشتری دائمی خود تبدیل نموده و همچنین یک تبلیغ بیهزینه برای جلب مشتریهای جدید انجام میدهید؛ زیرا یک مشتری راضی، حتما مجموعه شما را به دیگران توصیه خواهد کرد.
اولین گام برای جلب رضایت مشتریان، حفظ کیفیت محصولات و خدمات در سطح بالا است. برای حصول این کیفیت باید برای تمام مراحل آماده سازی و ارسال سفارش اعم از طبخ غذا، جمع آوری سفارش، بسته بندی مناسب، ارسال صحیح و به موقع و … برنامه ریزی صحیح داشته باشید.
همچنین با در نظر گرفتن آفرهای ویژه برای مشتریان دائمی میتوانید در جهت ایجاد حس اطمینان در مشتریان گام بردارید.
نظرات مشتریان در فروش آنلاین، یکی از مستقیم ترین راههای تعامل با آنها است. برای مطالعه کامنتهای کاربران به مجموعه خود وقت اختصاص داده و به آنها پاسخ دهید. با رعایت موارد گوشزد شده توسط مشتریان در کامنتها، بیشک مجموعه شما به سطح بالاتری ارتقا خواهد یافت.
قیمت گذاری مناسب بر روی محصولات
قیمت گذاری میتواند کاری سخت و چالش برانگیز باشد و سوال این است که چگونه میتوانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید؟
برای قیمت گذاری باید وضعیت بازار، مشتریان و رقبا را به درستی ارزیابی کنید، هزینهها را بشناسید و بر اساس این اطلاعات تصمیم خود را بگیرید. به یاد داشته باشید که خدمات و محصولاتی مورد استقبال قرار میگیرند که کیفیت خوب و قیمت مناسبتری داشته باشند. قیمت محصولات به مرور زمان و با بررسی بازخورد مشتریان تعیین میشود و در نتیجه بیشترین میزان فروش را تضمین میکند.
دیدگاهتان را بنویسید