مدیریت زمان در رستوران: افزایش بهرهوری کارکنان
مدیریت زمان یک مهارت حیاتی برای هر حرفه ای است که باید آن را توسعه دهد، به ویژه در صنعت رستوران، جایی که ارائه به موقع خدمات، ارتباط نزدیکی با کیفیت عالی خدمات و در نتیجه افزایش کارایی رستوران دارد. به کارکنان رستوران باید آموزش داده شود که چگونه زمان خود را بطور موثر مدیریت کنند، وظایف را اولویت بندی کنند و در ساعات شلوغ به سرعت و کارآمد کار کنند.
مدیریت زمان برای مدیران رستوران به دلیل وظایف متعددی که باید هر روز انجام شود بسیار دشوار می شود. از نظارت بر کیفیت غذا تا اطمینان از عملکرد مؤثر هر یک از اعضای تیم، همیشه کارهای زیادی برای انجام هر ساعت از روز وجود دارد.
تقسیم وظایف
گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید که «اگر میخواهید درست انجام شود، خودتان انجامش دهید»، زیرا میخواهید از کار نادرست جلوگیری کنید. با این حال، بهترین راهحل این نیست که به خود غلبه کنید، بلکه یاد بگیرید که مسئولیتها و وظایف را بهتر به کارمندان خود واگذار کنید. همچنین می توانید وظایف را به کارکنان واجد شرایط محول کنید. این کار زمان شما را آزاد میکند تا بتوانید تماسهای فروش را که میتواند از سوی فروشندگان و تامینکنندگان باشد، دنبال کنید. واگذاری وظایف نه تنها به شما کمک می کند زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید، بلکه بهره وری بیشتری را نیز تضمین می کند.
تهیه جدول زمانی
برای کارهای موجود یک جدول زمانی طراحی کنید. وظایف مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید، مانند بازرسی کیفیت غذا تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اعضای تیم شما با با فوریت وظایف خود را انجام میدهند. زمانی بهتر می شود که یاد بگیرید یک بازه زمانی خاص را به هر کار اختصاص دهید.
تعیین نقش و مسئولیت ها
نقش ها و مسئولیت ها باید به وضوح تعریف شوند تا کار گروهی مؤثر صورت گیرد.. شرح شغلی دقیق برای هر یک از اعضای تیم خود بنویسید. وظایف، مسئولیت ها و اهداف هر کارکرد را به وضوح تعریف کنید. مشارکت کارکنان خود را در آموزش متقابل تشویق کنید. این به اعضای تیم امکان می دهد تا در زمان های شلوغ یا در صورت غیبت های برنامه ریزی نشده به یکدیگر کمک کنند.
زمان بندی مناسب
زمانبندی کارآمد کارکنان تضمین میکند که تعداد مناسبی از کارمندان در زمانهای اوج مصرف در دسترس هستند و به شما کمک میکند تا از هزینههای غیرمنطقی کار اجتناب کنید. از یک سیستم مدیریت رزرو برای پیگیری رزروها و پیش بینی دوره های شلوغ استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که وظایف را به درستی بین کارمندان تقسیم کنید و از کمبود یا اضافه کاری جلوگیری کنید.
استفاده از فناوری های جدید
می توان از فناوری برای ساده کردن عملکرد رستوران استفاده کرد که باعث بالا رفتن سرعت و در نتیجه افزایش بهره وری میشود.دستگاههای تلفن همراه به کسبوکارهای بیشماری برای افزایش سطح بهرهوری کمک کردهاند، معرفی سیستم های PoS دستی برای کاهش اتلاف زمان و افزایش بهره وری تنها به این دلیل محقق می شود که کارکنان می توانند از این دستگاه ها برای کارهایی که قرار است انجام دهند استفاده کنند.
آموزش کارکنان
آموزش کارکنان در زمینه مدیریت زمان، یکی از جوانب بسیار حیاتی در بهبود عملکرد و بهرهوری کارکنان رستورانها محسوب میشود. در یک محیط فعال و پویا مانند یک رستوران، کارکنان اغلب با مواقع شلوغ و تقاضای بالای مشتریان روبرو میشوند. این شرایط میتوانند به عدم مدیریت مناسب زمان منجر شده و کیفیت خدمات و کارکرد کلی تحت تاثیر قرار بگیرند. با ارائه آموزشهای مدیریت زمان، کارکنان قادر به تشخیص اولویتها، ترتیببندی وظایف و بهبود تواناییهای تصمیمگیری خود در مواقع شلوغی میشوند.
جمع بندی
برنامه ریزی کارآمد کارکنان نقش مهمی در افزایش بهره وری نیروی کار در رستوران ایفا میکند. با مدیریت دقیق برنامه های کارمندان میتوانید خدمات ارائه شده به مشتریان را بهبود ببخشید، هزینه های نیروی کار را کاهش داده و رضایت کارکنان را افزایش دهید.
دیدگاهتان را بنویسید