نکات طلایی مسیر راه اندازی کافه رستوران
کافی شاپ یکی از محبوب ترین و سودآورترین مشاغل جهان است و بین مردم جایگاه خوبی دارد. اگر به کافه ها نگاه کنیم متوجه می شویم که فقط محلی برای صرف غذا نیست بلکه محیطی برای سرگرمی، بازی، جلسات کاری و … نیز به شمار می رود. با این تعاریف اگر می خواهید بدانید چگونه مراحل راه اندازی کافی شاپ را طی کنید ما در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد.
تحقیق کنید
افتتاح کافه رستوران به سرمایه گذاری هم در زمان و هم در هزینه نیاز دارد؛ بنابراین زمان خود را صرف شناسایی نیازمندی های تاسیس کافه کنید. برای انجام این مرحله از مشاوره راه اندازی کافه استفاده کنید و از ایده های جذب مشتری برای کافه استفاده کنید. از کافه ها بازدید کنید و درباره مخاطبان بدانید و از فوت و فن های راه اندازی کافه مطلع شوید.
نقشه راه ایجاد کنید!
نقشه راه به شما کمک می کند تا در هر مرحله برای ساختار، اجرا و رشد کسب و کار خود برنامه مناسب داشته باشید. به طور مثال: این کسبوکار چه اهدافی دارد، مشتریان و رقبا چه کسانی هستند، چه تیمی برای اجرا استخدام شود، تبلیغ کافه رستوران شما چطور انجام شود، چه مقدار بودجه نیاز است، لوازم کافه و رستوران از کجا تامین شود، پیش بینی های مالی را چطور انجام میدهید و سود و زیان را چگونه ارزیابی می کنید.
یک مکان را انتخاب کنید
محل تاسیس کافه را بررسی کنید. میزان تردد، قابل رویت بودن، فضای کافی برای پارک از مواردی است که باید به آن بپردازید. کافه شما قرار است در آینده رشد کند بنابراین نادیده گرفتن هر کدام از این موارد می تواند مشکل ساز شود.
با بهترین تامین کنندگان کار کنید
شما نیاز دارید با تامین کنندگان قهوه، شیر، نان، تجهیزات صنعتی همکاری کنید. البته لیست خرید شما فراتر از مواردی است که ذکر شد بنابراین لیست تجهیزات کافه را از قبل تهیه کنید.
به کافه خود شخصیت بدهید
طراحی کافه شما برای جذب مشتری و ترغیب آنها برای بازگشت بسیار مهم است پس سلیقه مخاطب را درک کنید. مشخص کنید قرار است کافه شما مدرن باشد یا از یک سبک مینیمال پیروی کند، قرار است یک فضا برای قرارهای دوستانه باشد یا محیطی خانوادگی؟ بر اساس هر کدام از این موارد دکوراسیون، مبلمان، نورپردازی و سایر المان ها انتخاب کنید.
منو تعریف کنید
همه چیز را در طراحی منو در نظر بگیرید؛ غذاها و جزییات آن، رنگ منو، فونت، تصاویر و از همه مهمتر قیمت را درج کنید. منو را ساده نگه دارید و از پیچیدگی دوری کنید.
افراد مناسب استخدام کنید
مطمئن شوید افرادی که در تیم شما حضور دارند به کار خود واقف هستند و می توانند در افزایش فروش کافه موثر باشند. نیاز مشتریان را شناسایی و با مهارت های خود به آنها پاسخ می دهند.
کافه خود را بازاریابی کنید
یک ماه قبل از افتتاح کافه، شما فرصت دارید نمونه تبلیغات کافه را بررسی کنید. شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام یک فضای عالی برای معرفی کسب و کار شماست پس برای آن برنامه ریزی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید