حل مشکل اس ام اس غیرفعال شدن مجموعهها
نرم افزار سفارشگیری نسخه موبایل (PWA)
عملکرد نامناسب یا کار نکردن نرم افزار سفارش گیری موبایل ممکن است بخاطر مشکلات اینترنت باشد.
در این بخش به بررسی این موارد میپردازیم:
1- هنگامی که موبایل به اینترنت وای فای متصل است
خطای عدم اتصال به اینترنت یا Network Error هنگامی رخ میدهد که ارتباط دستگاه(موبایل یا تبلت) یا نرم افزار سفارش گیری با اینترنت قطع شده باشد که این مسئله میتواند دلایل متعددی داشته باشد:
1- اتمام حجم اینترنت
2- استفاده از فیلترشکن یا وی پی ان(VPN)
3- سرویس دهنده اینترنت(ISP)
برای رفع این مشکل ابتدا حجم اینترنت خود را چک کنید در صورتی که تمام شده بود آن را شارژ کنید، اگر روی دستگاه فیلترشکن یا وی پی ان فعال است آن را غیرفعال کنید تا نرم افزار بتواند ارتباط خود را با سرور برقرار کند، در غیر این صورت ابتدا اتصالات فیزیکی اینترنت را چک کنید، سپس یک بار مودم را خاموش روشن کنید و در نهایت در صورت پابرجا بودن مشکل با ISP خود تماس حاصل بفرمایید تا مشکل را بررسی کرده و رفع کنند.
پس از برطرف شدن مشکل وارد نرم افزار شوید تا فعال شده و بتوانید سفارش بگیرید.
2- هنگامی که از اینترنت دیتا(سیم کارت) استفاده میکنید
در صورتی که از نرم افزار سفارش گیری نسخه اندروید استفاده میکنید در صورت مواجه شدن با خطاهای اینترنت موارد زیر را بررسی بفرمایید:
1– اتمام شارژ یا بسته اینترنت سیم کارت اعتباری
شارژ سیم کارت یا حجم باقیمانده بسته اینترنت سیم کارت خود را چک کنید در صورت اتمام آن ها مجددا بسته اینترنت خریداری کرده تا اتصال اینترنت روی دستگاه شما برقرار شود.
2– استفاده فیلترشکن یا وی پی ان(VPN)
فعال بودن فیلترشکن یا وی پی ان باعث قطع ارتباط نرم افزار سفارش گیری با سرور میشود لذا در ساعات کاری از آن ها استفاده نکنید تا هنگام سفارش گیری دچار مشکل نشوید.
3– مشکل ای پی ان(APN)
در صورت برطرف نشدن مشکل با بررسی موارد بالا میبایستی تنظیمات ای پی ان(APN) روی گوشی خود چک کنید که به درستی تنظیم شده باشد، بدین منظور برای تعریف و تنظیم APN جدید ابتدا تنظیمات موبایل یا تبلت اندرویدی خود را باز کنید سپس به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:
پس از وارد شدن به قسمت تنظیمات ابتدا گزینه ی اتصالات یا Connections را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه شبکه های تلفن همراه Mobile Networks را انتخاب کنید و بعد گزینه نام های نقطه دستیابی Access Point Names را بزنید، در نهایت بر روی دکمه افزودن Add که بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.
پس از انجام این مراحل صفحه ای مطابق تصویر زیر برای شما باز میشود.
- برای سیم کارت ایرانسل
در قسمت نام (Name) عبارت Irancell-Internet و در قسمت نام دستیابی (APN) عبارت mtnirancell را وارد کنید.
- برای سیم کارت همراه اول
در قسمت نام( Name) عبارت MCI-Internet و در قسمت نام دستیابی( APN) عبارت mcinet را وارد کنید.
- برای سیم کارت رایتل
در هر دو قسمت نام( Name) و نام دستیابی( APN) عبارت RighTel را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات این دو قسمت از طریق سه نقطه بالای صفحه گزینه ثبت یا Save را بزنید و APN جدید را انتخاب کنید و در نهایت یکبار اینترنت همراه خود را خاموش و روشن کنید.
نرم افزار سفارشگیری نسخه ویندوز
خطاهایی که به دلیل مشکلات اینترنت رخ میدهند میتوانند دلایل متعددی داشته باشند:
1- خطای اتصال به اینترنت الزامی است
2- خطای تایم اوت در برقراری ارتباط با سرور
در ادامه به بررسی و ارائه راه حل برای رفع شدن آن ها میپردازیم:
1- خطای اتصال به اینترنت الزامی است
این خطا هنگامی رخ میدهد که ارتباط سیستم با اینترنت قطع شده باشد که این مسئله میتواند به خاطر اتمام بسته اینترنت باشد و همچنین ممکن است مشکل از سمت سرویس دهنده اینترنت (ISP) شما باشد.
برای رفع این مشکل اگر روی سیستم از فیلترشکن یا وی پی ان استفاده کرده اید تنظیمات پروکسی را چک کنید(در بخش سوم توضیح داده شده)، در غیر این صورت ابتدا اتصالات فیزیکی اینترنت را چک کنید، سپس یک بار مودم را خاموش روشن کنید و در نهایت حجم اینترنت خود را چک کنید و در صورت داشتن حجم بسته اینترنت و پابرجا بودن مشکل با ISP خود تماس حاصل بفرمایید تا مشکل را بررسی کرده و رفع کنند.
“به محض برطرف شدن مشکل اینترنت نرم افزار اسنپ فود به صورت خودکار فعال میشود و میتوانید سفارش بگیرید.”
2- خطای برقراری ارتباط با سرور
این خطا هنگامی رخ میدهد که نرم افزار اسنپ فود نتواند به درستی با سرور ارتباط برقرار کند به عبارت دیگر اینترنت که عامل ارتباط نرم افزار اسنپ فود روی سیستم شما با سرور اسنپ فود میباشد دچار مشکل شده که میتواند به دلیل نوسان اینترنت، تنظیمات اینترنت سیستم یا از سمت سرویس دهنده شما دچار مشکل شده باشد.
برای رفع این مشکل یک بار مودم را خاموش روشن کرده و در صورت داشتن بسته اینترنت و پابرجا بودن مشکل با ISP خود تماس گرفته تا مشکل اینترنت را بررسی کرده و برطرف کنند.
3- مشکل پروکسی(Proxy)
استفاده از فیلترشکن یا وی پن ان (VPN) باعث قطع ارتباط نرم افزار اسنپ فود و یا باعث اختلال در عملکرد آن میشوند.
در بسیاری از موارد پس از فعال شدن فیلترشکن روی سیستم، در تنظیمات شبکه سیستم به صورت خودکار پروکسی تنظیم میشود که همین مسئله باعث اختلال در ارتباط نرم افزار اسنپ فود با سرور میشود و شما با خطای اتصال به اینترنت الزامیست مواجه میشوید.
برای برطرف کردن این مشکل ابتدا از قسمت Control Panel، Internet Options را باز کنید، سپس طبق مراحل زیر عمل کنید:
1- تب Connections را انتخاب کنید.
2- گزینه LAN settings را انتخاب کنید تا پنجره ی تنظیمات آن باز شود.
3- تیک Automatically detect settings را بردارید.
4- تیک Use a proxy server را بردارید.
5- OK را بزنید.
6- OK را در صفحه اصلی Internet Options بزنید.
توجه داشته باشید به منظور چک کردن برقرار بودن اینترنت روی سیستم خود میتوانید یک کلمه فارسی را در مرورگر خود جستجو کرده، اگر پس از جستجو مطالب و سایت های مرتبط با آن را مشاهده کردید اینترنت دارید.
نکته مهم:
در نرم افزار دخل برای نمایش وضعیت مجموعه از قسمت مدیریت ، وارد گزینه مدیریت شعبه ها می شویم.
با وارد شدن به قسمت مدیریت شعبه ها، در صفحه باز شده میتوان وضعیت مجموعه را مشاهده کرد.
اگر وضعیت فعال بود پیامک ارسالی را نادید بگیرید و اگر وضعیت غیرفعال و مشکل از نرم افزار بود میتوانید تمامی موارد بالا را بررسی کنید تا مشکل شما برطرف شود.
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام و عرض ادب خدمت شما ممنونم عالی بود توضیحات
سلام و درود . ممنون عالی بود
عالی و کامل بود سپاس
خیلی خوب بود ممنون بابت اطلاعاتی که دادین عالی بودش