ایدههای طلایی تبلیغات و بازاریابی رستوران و فستفود
در حال حاضر، یکی از عناصر موفقیت در هر کسب و کاری، به ویژه غذا و خوراک، تبلیغات رستوران است.
رستوران و فست فود یک صنعت بسیار رقابتی است. جدا از اینکه که رستوران شما در کجا واقع شده است، احتمالاً دهها رقیب در نزدیکی شما وجود دارند که همگی برای یک مخاطب مبارزه میکنند. به این ترتیب، استفاده از ایدههای بازاریابی منحصر به فرد برای متمایز شدن از رستورانهای دیگر مهم است.
در این مقاله 7 ایده تبلیغات رستوران برای کمک به جلب توجه و افزایش فروش شما را بیان کرده ایم.
طراحی هوشمندانه و گویای منو
قاعدتاً کسی به رستوران میرود که گرسنه است! فرد گرسنه، حوصله و فرصت مطالعه منوی طولانی و چندصفحهای را ندارد. منو باید اشتهای مشتری را در کمترین زمان و به بهترین روش، تحریک کند. لذا استفاده صحیح و خلاقانه از فونت مناسب، رنگبندی جذاب، عکس مرتبط و… نقشی کلیدی خواهد داشت.
مطلب مرتبط: مزایای تبلیغ رستوران در فضای مجازی
فعالیت در فضای مجازی
تبلیغات رستوران در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت است. چرا که وقتی کسی دنبال رستورانی در محلی می گردد، قطعاً ابتدا به اینترنت و فضای مجازی رجوع می کند. لذا داشتن سایت، پیج ایستاگرام، کانال مخصوص به رستوران، به منظور معرفی محصولات ارائه شده، آدرس و مکان رستوران در نقشه، تصاویری از محیط و فضای رستوران، و نیز بخش نظرات و بازخورد مشتریان، ابزار خوبی در تبلیغات خواهد بود.
ارائه تخفیف
مدیریت رستوران میتواند با ارائه تخفیف به روشهای گوناگون، نسبت به ارائه تخفیف به مشتریان اقدام کند؛ مثلاً در مناسبتهای مختلف، در ازای خریدهای بالاتر از مبلغی مشخص، در ازای دفعات بیشتر خرید یا معرفی مشتریان جدید توسط مشتری قبلی.
جذب مشتری جدید رستوران
مشتریان جدید را می توان از روش های مختلف پیدا و جذب کرد. برخی از روشهای قابل استفاده عبارتند از؛ تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد، پخش تراکت و کاتالوگ درب منازل ، ادارات و محلهای کسب، نصب بنر و پوستر در محل های پرتردد، استفاده از فردی جهت تبلیغ زنده و دعوت از مردم جلوی درب رستوران و…
سامانه پیامکی
تبلیغات پیامکی بر خلاف ظاهر نه چندان جذابش، مزایایی دارد؛ هزینه پایین (در مقایسه با سایر روشها)، سادگی، سرعت بالا و ضریب نفوذ بالا.
با استفاده از این ابزار تبلیغاتی و بازاریابی، ضمن معرفی محصولات ارائه شده، می توان لینکهای ارتباطی با رستوران (آدرس، تلفن، سایت، صفحه و…) را هم در پیامک گنجاند.
امکان خرید غیرحضوری
بسیاری از افرادی که به طور مداوم از غذای رستورانی استفاده میکنند (مثل افراد شاغل در ادارات)، با توجه به محدودیت در زمان و تردد، ترجیح می دهند غذای خود را در محل کار خود میل کنند. لذا فراهم نمودن این امکان به صورت اینترنتی و تلفنی و نیز تحویل به موقع غذا بصورت تازه، بسیار اثر بخش خواهد بود. اسنپ فود این امکان را فراهم کرده که کاربر به راحتی و بدون اتلاف وقت غذا را تهیه کرده و همچنین میتواند کانال خوبی برای تبلیغات رستوران و در نتیجه افزایش فروش رستوران باشد.
استقبال از نظرات مثبت و منفی
وقتی مشتری امکان انتقال بازخورد خود از غذا و خدمات دریافتی از یک رستوران را داشته باشد و آن را ثبت کند، حس خوبی به او دست می دهد.
این حس، زمانی به اوج میرسد که مشتری، شاهد درج بازخورد خود در سایت یا اپلیکشین سفارش آنلاین غذا باشد.
همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، موارد فوق، صرفاً بخشی از روشها و ایدههای تبلیغات رستورانی بوده و بدون شک در هر یک از آن موارد نیز، ایدههای بسیاری را می توان پیاده کرد.
جمع بندی
با توجه به موارد گفته شده، تبلیغات و بازاریابی یکی از عوامل موفقیت رستوران و فست فودها است. پس با انجام صحیح موارد گفته شده در این مطلب، مشتریان جدیدی جذب کرده و فروش خود را چندین برابر افزایش دهید.
دیدگاهتان را بنویسید