فوت و فن مدیریت رستوران برای افزایش فروش
مدیریت رستوران
مدیریت رستوران کار آسانی نیست و مدیر باید مهارت و توانایی لازم برای این کار را داشته باشد. روش های مدیریت یک رستوران میتواند متفاوت باشد و اگر به صورت بهینه انجام گیرد، منجر به رضایت مشتریان از رستوران خواهد شد.
تبلیغات و بازاریابی رستوران
تبلیغات رستوران یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش رستوران و جذب مشتریان جدید است. مدیریت میتواند با انجام انواع تبلیغات متنوعی مانند: تبلیغات شهری، تبلیغات در فضای مجازی، طراحی سایت و استفاده از طرح های گرافیکی جذاب نام رستوران را ماندگار کند.
افزایش درآمد با فروش آنلاین غذا
بسیاری از مشتریان به دلیل مشغله های کاری، دوری راه و یا نداشتن فرصت کافی برای رفتن به رستوران، ترجیح میدهند سفارش خود را بصورت آنلاین ثبت کنند. مدیریت رستوران میتواند با ثبت رستوران در این پلتفرم ها به جذب مشتریان از راه دور کمک کند. اسنپ فود به عنوان اولین و بزرگترین پلتفرم جامع سفارش آنلاین غذا، به طور قابل توجهی به افزایش مشتری و فروش کمک میکند.
آپدیت منوی رستوران
خلاقیت و نوآوری، تاثیر فراوانی در افزایش فروش رستوران و جلب رضایت مشتری دارد. اگر منوی رستوران به اندازه کافی تنوع نداشته باشد، احتمال دارد افراد نتوانند غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنند. تغییر فصلی منو با توجه به حال و هوای هر فصل و افزودن غذا در مناسبت های خاص از جمله موارد خلاقیت در منوی رستوران میباشد. علاوه بر این، منوی متنوع برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی بسیار حائز اهمیت است.
مطلب مرتبط: تاثیر سرعت سرویس دهی در افزایش فروش رستوان
یک محیط کاری مثبت و جذاب ایجاد کنید
وقتی نوبت به ایجاد یک محیط کاری مثبت و جذاب می رسد، گنجاندن سرگرمی در روال روزانه میتواند یک راهکار عالی برای تقویت روحیه، افزایش بهره وری و ایجاد حس رفاقت در بین کارکنان باشد.
تا زمانی که غذای مناسب به مشتریان تحویل داده شود، احساس می شود همه چیز درست پیش می رود. اما شما یک عنصر کلیدی را در رستوران خود از دست خواهید داد، یعنی کارمندان شاد!!
کارکنان رستوران شما چهره کسب و کار شما بوده و مستقیماً مسئول تجربه مشتری هستند. اطمینان حاصل کنید که بر ایجاد محیط مثبتی متمرکز شدهاید.
مراقب رضایت مشتری باشید!
مدیریت انتظارات مشتری در هر کسب و کاری دشوار است، اما یک رستوران در صدر این لیست قرار دارد. شما با همه چیز دست و پنجه نرم میکنید، از جمله مسائل مربوط به رژیم غذایی، مشتریان عصبانی، رزروهای لحظه آخری، و افرادی که پنج دقیقه قبل از بستن رستوران یا فست فود برای غذا خوردن حاضر می شوند!
غذا فقط غذا نیست؛ طبق گزارش انجمن بین المللی رستورانها، 56 درصد از افراد بزرگسال ترجیح میدهند برای یک تجربه لذت بخش پول خرج کنند تا اینکه صرفاً برای خوردن غذا و سیر شدن به رستوران بروند.
ممکن است فکر کنید که صرفاً آماده سازی و تحویل غذا را مدیریت میکنید، اما تجربه مشتری را نیز مدیریت میکنید.
سخن پایانی
مدیریت رستوران کار سخت و پر چالشی است اما با رعایت اصول رستوران داری میتوانید این کار را لذت بخش کرده و شاهد افزایش فروش و جذب مشتریان جدید باشید.
دیدگاهتان را بنویسید