همکاری با رستورانها و هتلها راهی برای فروش بیشتر نانوایی
صنعت نانوایی در چند سال گذشته شاهد تغییرات چشمگیری بوده است. این تغییرات فرصت های بیشتری برای افزایش فروش نانوایی ها ایجاد کرده است. در این مقاله ما با کسب و کارهای موفق در حوزه نانوایی صحبت کردیم تا در مورد نکات برتر آنها و ایده های خلاقانه برای جذب مشتری آشنا شویم.
تدوین برنامه بازاریابی
یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یک کسب و کار، تدوین برنامه بازاریابی است. بسیاری از کسب و کارهای کوچک به ويژه در حوزه نان هنوز از راهکارهای سنتی برای فروش استفاده می کنند و برنامه بازاریابی ندارند. با استفاده از روش های معمول ممکن است فروش ایجاد شود و حتی به صورت مقطعی افزایش فروش نیز فراهم شود اما بدون داشتن اهداف بلندمدت و برنامه بازاریابی نمی توان موفقیت های بزرگ به دست آورد.
جذب نیروی انسانی مسلط
یکی از بزرگترین چالشها در هر کسب و کاری استخدام کارکنان و انتخاب آنها برای انجام وظایفشان است. در خصوص جذب نیروی کار، نانوایی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. یک نانوایی برای همکاری با رستوران ها و هتل ها در ابتدا باید نیروهایی جذب کند که توانایی برقراری ارتباط داشته باشند و مذاکره کننده های خوبی باشند چرا که عقد قراردادهای همکاری به توانایی این افراد بستگی دارد.
معرفی محصول
پس از تدوین برنامه بازاریابی و جذب افرادی که توانایی پیاده سازی این فعالیت را دارند لازم است راهکاری درست برای معرفی محصول خود داشته باشید. زمانی که محصول خود را به درستی معرفی می کنید احساس نیاز آن در بازار ایجاد می شود و با افزایش تقاضا سهم فروش بیشتری برای شما ایجاد می شود.
اگر بخواهیم درباره نانوایی صحبت کنیم برای مشتریان مهم است که بدانند چند نوع نان تولید می کنید، برای پخت نان ها از چه مواد اولیه و با چه درجه کیفیتی استفاده می کنید و نحوه خرید محصولات شما به چه صورت است.
ارائه تخفیفات و پروموشن ها
برای داشتن تعامل بیشتر با خریداران بهتر است نانوایی ها با ارائه بسته های تخفیفی، آن ها را به خرید ترغیب کنند. تخفیفات دوره ای کمک می کند تا مخاطبان خود را به سمت خرید بعدی هدایت کنید و در ذهن مخاطب باقی بمانید. ارسال کد تخفیف برای دوستان گزینه ی مناسبی برای جذب مشتری بیشتر است.
برنامه وفاداری
جذب مشتری جدید بخش مهم برنامه بازاریابی به شمار می رود و نباید فراموش شود که هر چند این امر بسیار مهم است اما تبدیل مشتری های فعلی به مشتری های ثابت هم به همان اندازه اهمیت دارد. آمارها نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید شش برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی است. همچنین مشتریان قدیمی و وفادار به مراتب بیشتر از مشتریان جدید خرید می کنند.
بهبود تجربه خرید
زمانی که از بهبود تجربه خرید صحبت می کنیم باید بدانیم چه مواردی به بهبود رضایت مشتریان از خرید منجر می شود. در اولین گام، تنوع محصول و کیفیت آن اهمیت ویژه ای دارد. در سال های اخیر بهبود فرآیند خرید مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و مشتریان تمایل دارند در کمترین زمان خرید خود را با بالاترین کیفیت انجام دهند. بنابراین حضور در سامانه های فروش آنلاین می تواند این امر را امکان پذیر کند. برای عضویت در بزرگترین سامانه فروش آنلاین می توان به سایت اسنپ فود اشاره کرد. نظرات مشتریان نشان دهنده ی رضایت آنها از چرخه خرید آنلاین است.
دیدگاهتان را بنویسید