ایده تبلیغات غذای خانگی
یکی از مشکلات عمده کسب و کارهای مربوط به غذای خانگی، چگونگی معرفی و ارائه خدمات می باشد که این کار نیازمند بودجه کافی است و صاحبان این مشاغل عمدتا بودجه کافی برای تبلیغات عمده را ندارند. برای اینکه بتوانید از دایره فروش خانواده و دوستان خارج شوید باید با ایده ها و ابزارهای بازاریابی غذای خانگی بیشتر آشنا شوید.
شناسایی مشتریان هدف
رویای صاحبان کسب و کار غذا این است که بتوانند غذا و خدمات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. دانستن اینکه مشتری هدف شما چه کسی است به شما کمک می کند تا منو و برندسازی متناسب با سلیقه آنها، قیمت گذاری متناسب با بودجه آنها و تبلیغاتی که به احتمال زیاد به آنها برسد را طراحی کنید.
فروش غذا به خانواده و اطرافیان
یکی از ابتدایی ترین روش ها برای تبلیغات غذای خانگی، فروش غذا به خانواده و اطرافیان می باشد و این کار به دلیل اعتمادی که اطرافیان به شما و کیفیت غذای شما دارند میتواند در جذب مشتری کمک کند. شما از اطرافیان خود بخواهید که غذای خانگی شما را به اطرافیان خود معرفی کنند و آنها را به خرید از محصولات شما ترغیب کنند.
حضور در فضای مجازی و آنلاین
تبلیغات در فضای مجازی و آنلاین میتواند گزینه خوبی برای کسب و کار شما باشد چرا که از نظر هزینه مقرون به صرفه است و می توانید به صورت گزینشی مشتریان خود را انتخاب کنید. برای مثال می توانید به افرادی که دارای جمعیت خاصی هستند و یا در محدوده محل کار شما هستند تبلیغات ارائه کنید. از جمله پلتفرم هایی که به شما در تبلیغات کمک می کند میتوان به اینستاگرام، تلگرام و … اشاره کرد.
تبلیغات چاپی
یکی از قدیمی ترین روش ها در تبلیغ، پخش تراکت و تبلیغات چاپی است که ایده مناسبی برای مشاغل کوچک و خانگی به شمار می رود اما این روش در مقایسه با سایر روش ها نیازمند هزینه بیشتری می باشد. تبلیغات چاپی شامل روزنامه، آگهی مجلات، پخش تراکت و بروشور میشود.
تبلیغات در فضای باز
این نوع از تبلیغات برای فضاهای شهری و بیرون از منزل استفاده می شود که شامل بیلبورد، تابلوهای دیجیتال، تبلیغات حمل و نقل( اتوبوس، مترو، ایستگاه های اتوبوس و مترو و … ) می شود.
تبلیغات کلیکی
این نوع تبلیغات میتواند برای تبلیغ غذای خانگی با بودجه محدود مناسب باشد. در این روش با هر بار کلیک روی تبلیغات از طریق موتور جستجو، مبلغی از حساب کاربری شما کم میشود و اگر شخصی روی تبلیغات کلیک نکند و صرفا تبلیغ را ببیند هزینه ای از شما کسر نخواهد شد.
ارائه فیلم های آموزشی
شما میتوانید با ارائه چند فیلم آموزشی از غذاهای خانگی خود به تبلیغ کسب و کار خود کمک کنید. علاوه بر این میتوانید فیلم های آموزشی خود را تلگرام، اینستاگرام و وب سایت به فروش برسانید.
سخن پایانی
ارائه غذای خانگی در صورتی که به درستی تبلیغ شود میتواند بسیار پر سود باشد و میتواند باعث جذب مشتری و تبدیل مشتری جدید به مشتری دائمی شود. با توجه به محدودیت بودجه برای مشاغل خانگی روش تبلیغ باید به گونه ای انتخاب شود که بیشترین بازدهی را با حداقل بودجه داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید