مدیریت صفحه پروفایل مجموعه
صفحه پروفایل مجموعه شما در اسنپ فود نشان دهنده هویت اصلی و عملکرد مجموعه به کاربران است. از این رو، با هدف معرفی درست مجموعه به مشتریان، مدیریت صحیح پروفایل از اهمیت بالایی برخوردار است. با این مقاله همراه باشید تا با نحوه صحیح مدیریت پروفایل مجموعه خود در اسنپ فود آشنا شوید.
مدت زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه این مقاله: 4 دقیقه
بخش های مختلف پروفایل یک مجموعه در اسنپ فود
صفحه پروفایل هر مجموعه در اسنپ فود، شامل بخشهای مهمی است؛ از جمله:
- وضعیت کلی مجموعه (باز یا بسته بودن)
- ریت یا امتیاز مشتریان به مجموعه
- منو مجموعه به همراه عکس و توضیحات
- نظرات مشتریان
مطلب پیشنهادی : مدیریت شعبه ها در نرم افزار دخل
انواع وضعیتهای یک مجموعه در سایت و اپلیکیشن
به طور کلی یک مجموعه در سایت و اپلیکیشن اسنپ فود در دو حالت باز یا بسته قرار دارد. مجموعه باز، قابلیت ثبت سفارش از سمت کاربران را دارد. بسته به شرایط، میتوانید وضعیت مجموعه خود را به حالت باز یا بسته تغییر دهید. باید توجه داشته باشید که در حالت غیرفعال یا بسته، هیچ سفارشی دریافت نخواهید کرد.
نحوه تغییر وضعیت
برای غیرفعال کردن مجموعه، بهترین راه استفاده از نرم افزار دخل است. با استفاده از نرم افزار دخل، روند غیرفعال کردن مجموعه بسیار سریع پیش میرود و تیم پشتیبانی مجموعهها به سرعت به درخواست شما پاسخ میدهند.
راه دوم برای تغییر وضعیت مجموعه، ثبت درخواست پشتیبانی از طریق نرم افزار دخل است. برای انجام این کار وارد بخش پشتیبانی شده و سپس بعد از مشخص کردن عنوان و محتوا، درخواست فعال یا غیرفعال کردن مجموعه خود را ثبت کنید.
ریت مجموعه (امتیاز از 5) چیست و چگونه محاسبه میشود؟
کاربرها می توانند از 0 تا 5 ستاره به سفارش خود از هر مجموعه در اسنپ فود امتیاز بدهند؛ میانگین مجموع امتیازات به هر مجموعه، به عنوان امتیاز آن در سایت و اپلیکیشن اسنپ فود نمایش داده میشود. این ریت یا امتیاز میتواند معرف میزان رضایت کلی مشتریان از یک مجموعه باشد. به این ترتیب، به نسبت بالاتر بودن ریت مجموعه، رضایت مشتریان نیز از آن بیشتر است.
ریت مجموعهها به صورت ترکیبی از عدد و ستارهها در زیر نام مجموعه در پروفایل نمایش داده میشود. این ریت در صفحه کلی اپلیکیشن و در لیست مجموعهها نیز توسط کاربران قابل مشاهده است. همچنین ریت مجموعه خود را میتوانید با جزئیات تعداد نظرات در بخش نمای کلی اپلیکیشن دخل مشاهده کنید.
قوانین تایید نظرات مشتریان
کاربران میتوانند پس از سفارش محصول، نظرات خود را در رابطه با آن ثبت کنند. مطابق با استانداردهای اسنپ فود، با رعایت شروط انصاف و در راستای کمک به حفظ وجهه مجموعهها، قوانینی برای تایید و نمایش نهایی نظرات وضع شده است. در صورتی که این قوانین توسط کاربر رعایت نشده باشد، نظر در پروفایل مجموعه نمایش داده نخواهد شد.
مواردی که باعث عدم تایید نظرات کاربران در اسنپ فود میشود:
- استفاده از ادبیات و عبارات نامناسب
- مطرح کردن مشکلات بهداشتی (این مشکلات توسط تیم پشتیبانی پیگیری میشود.)
- تبلیغ و هر گونه اسم بردن از مجموعههای دیگر
- بی ربط بودن نظر به مجموعه و محصولات آن
- توهین و برچسب زدن به افراد
پاسخ دهی به نظرات مشتریان
اهمیت به نظرات کاربران، همیشه نتایج مثبتی برای مجموعهها به همراه داشته و باعث بهبود کیفیت خدمات و محصولات میشود؛ همچنین با پاسخگویی به نظرات کاربران میتوانید باعث ایجاد تعاملی مطلوب و پسندیده میان کاربران و مجموعه خود شوید.
پاسخ مجموعه به نظرات نیز توسط تیم اسنپ فود بررسی میشود تا در صورت دارا بودن شرایط لازم، به کاربران نمایش داده شود.
- پاسخ دادن به هر نظر، تنها تا دو روز پس از ثبت آن امکان دارد.
- برای پاسخگویی به تمامی نظرات، حتی به نظرات منفی، از ادبیات و عبارات مناسب استفاده کنید.
- به نظرات مشتریان احترام بگذارید.
اثرات آپلود عکس منو
بارگذاری عکس با کیفیت برای محصولات موجود در منو، تاثیر بسزایی در میزان فروش مجموعه دارد. آمار اسنپ فود نشان میدهد که مجموعههایی که منوی آنها دارای عکسهای با کیفیت و واضح از محصولات است، در میان کاربران از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند و به تبع آن فروش بیشتری دارند؛ بالعکس مشتریان میل کمتری به خرید از محصولات بدون عکس نشان میدهند.
همچنین باید بدانید که اگر بیش از 50% محصولات منو دارای تصویر مناسب نباشند، روزانه 20% از امتیاز عملکرد مجموعه کسر خواهد شد.
اثرات توضیح منو
لازم است برای هر محصول در منوی مجموعه، به طور مختصر درباره مواد تشکیل دهنده و وزن مصرفی آنها، نوع طبخ و غیره توضیح بدهید. این توضیحات، اگر به درستی ارائه شوند، باعث آگاه تر شدن کاربران نسبت به محصولات و ترغیب آنها برای سفارش میشود.
دسته بندیهای محصولات در منو
در منوی مجموعه خود، میتوانید هر گروه از محصولات مرتبط را در یک دسته بندی قرار دهید تا همراه با هم به کاربران نمایش داده شوند. بهتر است در ابتدا، گروههای محصولات خود را مشخص نمایید تا دسته بندیها، مطابق سلیقه کاربران باشد و از ایجاد دسته بندیهای اضافه و بی کاربرد جلوگیری نمایید. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک فست فود هستید میتوانید دسته بندیهای پیتزا، ساندویچ، برگر، سوخاری، پیش غذا و نوشیدنی را برای مجموعه خود ایجاد نمایید تا پیدا کردن محصولات برای کاربران آسان تر باشد.
دیدگاهتان را بنویسید