ترغیب مشتریان برای خرید بعدی با قابلیت “جایزه خرید مجدد”
تخفیف همیشه یکی از بهترین و کاربردیترین روشها برای افزایش فروش بوده که در سبکهای مختلفی ارائه میشود.
کَش بَک یا جایزه خرید مجدد، یکی از همین مدلهای تخفیفی است که در جذب مشتریان تاثیر بسزایی داشته و اکنون اسنپ فود این ویژگی را برای مجموعههای همکار خود در نظر گرفته است.
با ما همراه باشید تا با این قابلیت بیشتر آشنا شوید.
جایزه خرید مجدد یا کَش بَک چیست؟
جایزه خرید مجدد یکی از مدلهای پرطرفدار تخفیف است که با هدف ایجاد انگیزه برای خرید فعلی و خرید بعدی مشتری ارائه میشود.
در این سبک تخفیف، فروشنده به ازای خرید کاربر، مقداری از مبلغ خرید را به عنوان “جایزه خرید مجدد” به کاربر بازمیگرداند و این مبلغ در خرید بعدی قابل استفاده خواهد بود.
قابلیت جایزه خرید مجدد در اسنپ فود برای مجموعهها
اسنپ فود در راستای کمک به جذب کاربران و افزایش فروش مجموعهها قابلیت جایزه خرید مجدد را برای آنها در نظر گرفته است.
از این پس شما میتوانید به ازای سفارش مشتریان، در سفارش بعدی به آنها تخفیفی به صورت درصد یا عددی ثابت را
در قالب “جایزه خرید مجدد” ارائه دهید.
(در واقع مشتری مبلغی از خرید خود را به عنوان “جایزه خرید مجدد” از شما دریافت کرده و میتواند در سفارش بعدی و تنها از
مجموعه شما از آن استفاده کند.)
همچنین این روش باعث میشود کاربرانی که تاکنون از شما خرید نکردند، به سفارش از مجموعه شما ترغیب شوند.
جایزه خرید مجدد به صورت درصدی
ایجاد جایزه خرید به صورت درصدی این امکان را به کاربر میدهد که با هر با خرید از مجموعه شما، درصدی از سبد خرید فعلی خود را به عنوان تخفیف برای خرید مجدد از مجموعه شما داشته باشد.
جایزه خرید مجدد به صورت مبلغ ثابت
شما میتوانید یک مبلغ ثابت را به عنوان جایزه خرید مجدد برای مشتریان مشخص کنید تا با هر بار خرید مشتری از مجموعه شما، مبلغ ثابتی را به عنوان تخفیف برای خرید مجدد از مجموعه شما داشته باشد.
مطلب پیشنهادی : با قابلیت “جایزه خرید بعدی” مشتریان جدید را جذب کنید
نکات مهم:
1- مبلغ جایزه خرید مجدد بعد از دریافت سفارش، در کیف پول ویژه کاربر همان فروشگاه، قابل مشاهده خواهد بود.
2- جایزه خرید مجدد ایجاد شده توسط شما، از مبلغ کل سبد خرید بعدی کاربر از مجموعه شما کسر خواهد شد.
3- جایزههای خرید ایجاد شده فاقد تاریخ انقضا برای استفاده مشتریان هستند.
4- با فعالسازی این قابلیت، مجموعه شما با نشان مخصوص به کاربران نمایش داده میشود.
3- کلیه سوابق جایزه خرید مجدد که هر مشتری دریافت کرده، با مراجعه به بخش “تخفیفها و جایزه خرید مجدد” قابل مشاهده است.
مزایای استفاده از قابلیت جایزه خرید مجدد
- جذب سریع و حداکثری مشتری
- القای حس مثبت به مشتریان
- تبدیل مشتریان عادی به مشتریان وفادار
- بازگشت مشتریان وفادار مجموعه
- ایجاد تمایز در اپلیکیشن برای کاربران
- یادآوری و معرفی مجموعه شما
- کاهش دادن هزینههای تبلیغات
روش فعالسازی قابلیت جایزه خرید مجدد
1- ایجاد جایزه خرید مجدد (درصد از سبد خرید)
1- پس از ورود به نرم افزار دخل، گزینه “ارتقای فروش” را انتخاب کنید.
2- از لیست به نمایش درآمده در این بخش، گزینه “جایزه خرید مجدد” را انتخاب کنید.
3- در این بخش برای تعریف جایزه خرید مجدد جدید، گزینه “ایجاد جایزه خرید” را لمس کنید.
4- در مرحله بعدی گزینه “درصدی از سبد خرید” را به عنوان نوع جایزه خرید مجدد انتخاب کنید.
5- پس از انتخاب این حالت، در بخش بعدی باید جزئیات مربوط به آن مثل: درصد مبلغ مورد نظر، سقف مبلغ جایزه و بازه زمانی اجرا را مشخص کرده و سپس گزینه تایید را بزنید.
2- ایجاد جایزه خرید مجدد (مبلغ ثابت)
1- مشابه مراحل حالت قبلی که توضیح داده شد، در ابتدا گزینه “ارتقای فروش” را از منوی پایین برنامه دخل انتخاب کرده و سپس وارد بخش “جایزه خرید مجدد” شوید.
2- پس از زدن گزینه “ایجاد جایزه خرید”، نوع جایزه را روی حالت “مبلغ ثابت” قرار دهید.
3- در مرحله بعدی جزئیات جایزه خرید اعم از: مبلغ مورد نظر و بازه زمانی اجرا را تعیین کرده و در آخر گزینه تایید را بزنید.
لغو جایزه خرید مجدد در حال اجرا
شما میتوانید جایزههای خرید مجدد را که در صف اجرا یا در حال اجرا باشند را لغو کنید.
برای انجام این کار، پس از ورود به صفحه اصلی قابلیت جایزه خرید مجدد، جایزه مورد را انتخاب کرده و سپس گزینه “لغو جایزه خرید” را بزنید.
نکته مهم:
با لغو جایزههای خرید در حال اجرا، جایزههای تعلق گرفته به کاربران همچنان قابل استفاده بوده و حذف نمیشوند، ولی پس از لغو جایزه توسط شما، جایزه جدیدی به کاربران تعلق نمیگیرد.
مشاهده لیست جایزههای خرید مجدد
با ورود به بخش ارتقای فروش برنامه دخل، میتوانید لیست جایزههای خریدی را که قبلا ایجاد کردهاید را مشاهده کنید.
همچنین برای بررسی جزئیات هر جایزه خرید، کافیست روی کارت مربوط به هر جایزه ضربه بزنید.
جزئیات مربوط به هر جایزه خرید شامل موارد زیر است:
1- تاریخ شروع و پایان
2- نوع جایزه خرید مجدد (درصدی یا مبلغ ثابت)
3- وضعیت جایزه خرید مجدد (در صف اجرا، در حال اجرا، لغو شده، پایان یافته)
4- تعداد سفارشهای ثبت شده با استفاده از جایزه خرید مربوطه
5- مبلغ سفارشهای مربوط به جایزه خرید
نحوه استفاده مشتریان از قابلیت جایزه خرید مجدد
مشتریان میتوانند در سفارش بعدی از مجموعه مورد نظر و در مرحله آخر پرداخت، از اعتبار جایزه خرید مجدد خود استفاده کنند. به این صورت که برابر با مبلغ جایزه خرید مجدد، از کل مبلغ قابل پرداخت بهعنوان تخفیف در آن سفارش کسر میشود.
دیدگاهتان را بنویسید