امتیاز مشتریان یا rate چگونه محاسبه میشود؟
امتیازی که مشتریان برای مجموعهها ثبت میکنند، همواره یکی از مهمترین معیارهای سایر مشتریان برای خرید و انتخاب بین مجموعهها و محصولات است. آمار اسنپفود نشان میدهد که اغلب افراد قبل از انتخاب یک محصول برای خرید، امتیاز و نظرات سایر مشتریان را مورد بررسی قرار میدهند. همچنین امتیاز کاربران یکی از عوامل تاثیرگذار بر جایگاه نمایش مجموعه در لیست است.
در راستای اهمیت این موضوع، اسنپفود به صورت مستمر با بررسی آمار و بهترین الگوریتمهای جهانی، ساز و کار ثبت و اثر بخشی امتیاز مشتریان و پالایش آن ها را بهبود میبخشد.
تغییراتی که در این راستا انجام می پذیرد در جهت ایجاد بهترین شرایط برای دیده شدن همه مجموعهها در شرایط مساوی و عادلانه است.
سیستم اثربخشی امتیاز کاربران در حال حاضر با فرمول زیر اعمال می شود:
- امتیاز وندور معادل میانگین امتیازات ثبت شده توسط کاربران به ازای هر سفارش خواهد بود. به عبارتی، فارغ از تعداد محصولات در هر سفارش، امتیاز هر سفارش یک بار اثر داده میشود.
- امتیاز 3 یا کمتر برای سفارشهایی که کاربر گزینهی نارضایتی از ارسال اکسپرس اسنپفود را انتخاب کرده باشد، در مجموع امتیازات مجموعه اثر داده نمیشود.
بیشترین سوالاتی که شما از ما پرسیدید:
پروسه تایید و نمایش کامنتهای مشتریان چگونه است؟
نظرات کاربران ابتدا توسط اسنپفود بررسی و در صورت عدم مغایرت با استانداردها، نمایش داده میشود. به دلیل حجم زیاد نظرات، این پروسه ممکن است 2 روز کاری زمان بگیرد.
چرا تعداد امتیازهای مجموعه من کاهش پیدا کرده است؟
پیش از این امتیاز هر سفارش مجموع امتیازهای اقلام سفارش بود. به عبارتی امتیاز هر سفارش در تعداد اقلام آن سفارش ضرب میشد. به تازگی این فرمول تغییر کرده و امتیاز هر سفارش برابر با میانگین امتیاز اقلام آن سفارش است. بر اساس این فرمول جدید، تکرار امتیاز به ازای تعداد اقلام، از امتیازهای قبلی همه مجموعه ها کسر شده است.
نظرات و امتیازات کاربران چه تاثیری بر مجموعه شما دارد؟
- کاربران در آخرین مراحل خرید محصول، امکان مشاهده نظرات و امتیاز محصول را دارند که تعداد نظرات مثبت یا منفی تاثیر زیادی بر خرید نهایی کاربران خواهد داشت.
- امتیازدهی کاربران (ریت) یکی از موارد تعیین جایگاه شما در لیست مجموعههای اسنپفود است. هر چه میانگین امتیازدهی کاربران به مجموعه شما بیشتر باشد، امکان قرارگیری شما در بالای لیست مجموعههای اسنپفود بیشتر میشود و احتمال دیده شدن شما توسط کاربران افزایش مییابد.
- شما میتوانید با مشاهده نظرات، محصولاتی را که دچار مشکلی هستند تشخیص و اقدام به بهبود کیفیت آنها کنید. همچنین میتوانید محصولات پرطرفدار خود را شناسایی کنید.
شما میتوانید با پاسخ هوشمندانه به نظرات منفی، تاثیر مثبتی در تصمیمگیری سایر مشتریها داشته باشید. پاسخدهی مناسب شما به مشتریان ناراضی باعث میشود، مشتری ناراضی به خرید دوباره و کاربران دیگر به ثبت سفارش از مجموعه شما ترغیب شوند.
نحوه پاسخگویی به نظرات در نرمافزار دخل
برای مدیریت و پاسخدهی به نظرات در نرمافزار دخل وارد بخش «نظرات» شوید. شما میتوانید نظرات را در ۲ بخش «امتیازهای دارای نظر» و «امتیازهای بدون نظر» مشاهده کنید یا به آنها پاسخ دهید.


اگر قصد دارید نظرات را در تاریخ مشخصی بررسی کنید، میتوانید با انتخاب بازه زمانی، نظرات زمان مورد نظرتان را ببینید.

همچنین در این قسمت شما میانگین امتیازی که توسط مشتریان و اسنپفود برای شما ثبت شده را هم مشاهده میکنید.
فراموش نکنید که نظرات تایید نشده از سمت پشتیبانی را میتوانید ببینید، اما امکان پاسخگویی به این نظرات را ندارید و آنها در سایت یا نرمافزار اسنپ فود نمایش داده نمیشوند.
کارشناسان اسنپفود پاسخ شما به نظرات کاربران را بررسی و درصورت عدم مغایرت با استانداردهای پاسخدهی، آنها را تایید میکنند. استانداردهای پاسخدهی اسنپفود شامل موارد زیر هستند:
- پاسخها باید واضح باشند.
- پاسخها حاوی توهین یا تمسخر نباشند.
- پاسخها موجب درگیری شما با مشتری نشوند.
- پاسخها سوالی نباشند.
- جزئیات قرارداد در پاسخ نباشد.
- پیشنهادات مادی در پاسخ موجود نباشد.
- اگر مشکل از سوی اسنپفود بود، دلجویی از مشتری به عهده اسنپفوده نه شما.
امکان ثبت نظر غیر واقعی برای مجموعهها وجود دارد؟
در مواردی مشاهده شده که برای مجموعهها نظرات منفی یا مثبت غیر واقعی از سمت کاربران مختلف ثبت شده است.
اسنپفود با اضافه کردن سیستم هوش مصنوعی در تلاش برای جلوگیری از ثبت نظرات غیرواقعی است، در صورتی که نظری توسط هوش مصنوعی اسنپ فود غیر واقعی تشخیص داده شود، از قسمت نظرات حذف میشود.
این ویژگی باعث ایجاد رقابت عادلانه بین مجموعههای مختلف میشود و همچنین باعث اطمینان بیشتر کاربران به بخش نظرات میشود.
- هرگونه مقایسه بین دو رستوران(مثبت و منفی)
- مقایسه بین دو شعبه از یک رستوران یا تبلیغ رستوران دیگر: برای جلوگیری از سوءاستفادههای تبلیغاتی این موارد منتشر نمیشود.
- استفاده از ادبیات غیر معیار و ناشایست
- وجود اشتباه تایپی در نظرات ثبت شده
- مشکلات بهداشتی که به بررسی و تماس با رستوران نیاز دارد: در این حالت مشکل را از رستوران پیگیری میکنیم؛ مشکلات بهداشتی یکی از اولویتهای پیگیری جدی است. در صورت هر گونه ثبت نظر و شکایت دربارهی مشکلات بهداشتی ، نتیجهی پیگیری از طریق تماس تلفنی با مشتری در میان گذاشته میشود.
- نظرهای بدون ارتباط با رستوران و غذا
- توهین به افراد: ما برچسبزدن روی افراد را غیرمنصفانه میدانیم و بههمین دلیل امکان نمایش این نظرها را نداریم.
با بهبود سرویسدهی و توجه به نظرات مشتریان، جایگاه بالاتری در لیست مجموعهداران اسنپفود به دست آورید و فروش خود را افزایش دهید.
دیدگاهتان را بنویسید