آیا تاخیر در تایید سفارش بر امتیاز و جایگاه من تاثیر دارد؟
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک سفارش از اسنپفود ثبت کنید و منتظر غذای دلخواهتان باشید. اما متاسفانه بعد از مدتی متوجه شوید که سفارش شما هنوز تایید نشده یا زمان تحویل تاخیر دارد. چه حسی دارید؟ عصبانی؟ ناراحت؟ ناامید؟ حالا فکر کنید که مشتری شما چه حسی دارد؟ آیا دوست دارید که مشتری شما این حسها را تجربه کند؟ جواب شما قطعا خیر است.
انواع تاخیر مانند تاخیر در تایید سفارش، تاخیر در آمادهسازی یا تاخیر در ارسال از مهمترین دلایل نارضایتی مشتریان اسنپفود است. زیرا طبق قوانین اسنپفودی، سفارش باید طبق مدت زمان معین، به دست مشتری و پیک اکسپرس برسد. پس برای پیشگیری از ثبت تجربه بد برای مشتریان و ثبت امتیاز منفی باید از تاخیر در تحویل سفارش جلوگیری کنید.
تاخیر در تایید سفارش
تاخیر در تایید سفارش، اولین مورد از تاخیر اسنپفودی است که بیشترین امتیاز منفی را برای شما به دنبال دارد. طبق قوانین اسنپفود مجموعه شما پیش از هرچیزی باید کمتر از 3 دقیقه سفارش را تایید کند. اما اگر سفارش در این زمان تایید نشود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
- عدم تایید تا 3 دقیقه: سیاه شدن رنگ نرمافزار و آلارم هشدار
- گذشت 3 دقیقه و عدم تایید سفارش: ارسال پیامک هشدار
- گذشت 5 دقیقه و عدم تایید سفارش: امتیاز منفی
- گذشت 6 دقیقه و عدم تایید سفارش: تلفن گویا
- گذشت 10 دقیقه و عدم تایید سفارش: امتیاز منفی و غیرفعال شدن مجموعه در سایت تا تعیین وضعیت فاکتور
علاوه بر اینها، به ازای هر لغو سفارش به دلیل عدم پاسخگویی مجموعه، 50 امتیاز منفی برای شما ثبت میشود. همچنین، اگر سفارش طبق زمان مشخص به دست مشتری نرسد، 20 امتیاز منفی دریافت میکنید.
برای جلوگیری از عدم تاخیر در تایید سفارش، این نکات را رعایت کنید:
- فعالیت مستمر در نرمافزار دخل داشته باشید.
- ارتباط خود را مدام با سرورهای اسنپ فود چک کنید.
- اعلانهای اسنپفود در نرمافزار دخل را فعال کنید.
- توجه کافی به اعلانهای اسنپفود داشته باشید.
تاخیر در آمادهسازی سفارش
آمادهسازی سفارش بیشترین زمان را از مجموعه میگیرد، بنابراین شما باید براساس شرایط مجموعه خود، زمان آمادهسازی سفارش را در نرمافزار دخل تعیین کنید که از تاخیر و لغو سفارش تا حد ممکن جلوگیری شود. اگر به هر دلیلی به زمان بیشتری نیاز داشتید، میتوانید در نرمافزار دخل زمان آمادهسازی را 15 دقیقه افزایش دهید.
همچنین میتوانید اقدامات زیر را پیش از سفارشگیری برای جلوگیری از تاخیر انجام دهید:
- مجموعه یا محدوده خود را در صورت عدم سرویسدهی غیرفعال کنید.
- محصول ناموجود را غیرفعال کنید.
- زمان آمادهسازی خود را افزایش دهید.
- مواد اولیه را از قبل آماده کنید.
استفاده از گزینه «نیازمند تماس» فقط برای موارد ضروری است. زیرا این موضوع به نوعی تاخیر بیشتری ایجاد میکند و در نهایت نارضایتی مشتری، لغو سفارش و ثبت امتیاز منفی را برای مجموعه شما در پی خواهد داشت.
تاخیر در ارسال سفارش
زمان ارسال به ازای هر سفارش، قابل تغییر است و شما میتوانید زمان ارسال را در نرمافزار دخل از 1 تا حداکثر 70 دقیقه تعیین کنید. اگر در زمان معین، سفارش به دست مشتری نرسد، گزینه «تأخیر» برای مشتری فعال میشود و مشتری عدم دریافت سفارش را اعلام میکند. پس در اعلام زمان آمادهسازی دقت کافی به خرج دهید.
یکی از بیشترین دلایل تاخیر در ارسال سفارش، کمبود پیک است. شاید شما نتوانید به محدودههای دورتر خود سرویسدهی داشته باشید یا آمادهسازی سفارش زمانبر باشد. این مشکل در زمانهای شلوغ مجموعه، بیشتر احساس میشود. برای مدیریت این موارد میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:
- استفاده از سرویس اکسپرس اسنپفود
- غیرفعالسازی محدودههای دورتر
- استخدام پیک بیشتر
تاخیر در دریافت سفارش نه تنها باعث نارضایتی مشتری میشود، بلکه به سود و اعتبار مجموعه شما لطمه وارد میکند. چراکه، به علت بالا بودن اعداد امتیازهای منفی در ازای تاخیرها، جایگاه و مشتریان شما در اسنپفود افت میکند. بنابراین از راهکارهای سادهای مانند استفاده از سرویس اکسپرس یا آمادهسازی مواد اولیه از قبل که میتوانند تا حدود زیادی از تاخیر جلوگیری کنند، حتما استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید