راهکارهای جلوگیری از تأخیر در ارسال سفارشها
تأخیر در ارسال یعنی سفارش در زمان اعلام شده به دست مشتری نرسد. اگر از پیک اختصاصی مجموعه خود برای ارسال سفارشها استفاده میکنید، باید در مرحله تایید سفارش زمان ارسال را با دقت در نرمافزار دخل تنظیم کنید.
نحوه تنظیم زمان ارسال سفارش
هنگام تایید سفارش، میتوانید زمان ارسال را بین ۱ تا ۷۰ دقیقه تعیین کنید. این زمان باید با توجه به فاصله تا مقصد و شرایط واقعی ارسال (مانند ترافیک یا آمادهسازی سفارش) وارد شود.
اگر زمان ارسال را کمتر از واقعیت تعیین کنید و سفارش در زمان مقرر به دست مشتری نرسد، گزینه «تأخیر» برای او فعال خواهد شد و عدم دریافت سفارش اعلام میشود. همچنین مشتری میتواند این تاخیر را ۲ بار به پشتیبانی اعلام کند. این موضوع به کاهش رضایت مشتری و ثبت ۲۰ امتیاز منفی منجر میشود.
راهکارهای جلوگیری از تأخیر در ارسال
کمبود پیک یکی از دلایل تاخیر در ارسال سفارش است و شاید نتوانید به محدودههای دورتر خود سرویسدهی داشته باشید یا آمادهسازی سفارش زمانبر باشد. این چالشها در زمانهای شلوغ مجموعه، بیشتر احساس میشود. برای مدیریت این موارد از راهکارهای زیر استفاده کنید:
- استفاده از سرویس اکسپرس اسنپفود
- غیرفعالسازی محدودههای دورتر
- استخدام پیک بیشتر
- آمادهسازی مواد اولیه از قبل (در صورت امکان)
آموزش جلوگیری از تاخیر در آمادهسازی سفارش
تاخیر در ارسال سفارش نه تنها باعث نارضایتی مشتری میشود، همچنین ممکن است به سود و اعتبار مجموعه شما لطمه بزند. بنابراین راهکارهای سادهای مانند استفاده از سرویس اکسپرس یا آمادهسازی مواد اولیه از قبل میتوانند تا حدود زیادی از تاخیر جلوگیری کنند.
لینک مرتبط: آموزش فعال و غیرفعال کردن محدودههای سرویسدهی
دیدگاهتان را بنویسید