طرح پاداش و هزینه عملکردی مجموعهها در اسنپفود
روزانه هزاران کاربر برای سفارش غذا از اسنپفود استفاده میکنند. این یک فرصت مناسب برای مجموعههاست که مشتریان بیشتری جذب کرده و آنان را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنند. داشتن عملکرد عالی در زمینه نداشتن تاخیر در ارسال و آمادهسازی سفارش، نداشتن مغایرت در ارسال اقلام درخواستی مشتری و همچنین نداشتن لغو سفارش میتواند تجربه مشتریان را بهبود ببخشد و سودآوری مجموعه شما را افزایش دهد.
از شهریور 1402 «طرح پاداش و هزینه عملکردی» مجموعهها در اسنپفود اجرا شده است. در این طرح به مجموعههایی که رضایت کاربران را به دست میآورند و آنها را به خرید مجدد ترغیب میکنند، پاداشهای ماهانه ویژهای داده میشود و ماهانه این پاداش به بیش از 4000 مجموعه تعلق می گیرد.
این طرح با هدف افزایش رضایت کاربران و سودآوری مجموعههای همکار اسنپفود اجرا شده است و در صورت تکرار مشکلات عملکردی و نارضایتی کاربران، هزینه عملیات بیش از حد مجاز وارد شده به بخش پشتیبانی برای مجموعهها در نظر گرفته میشود.
همچنین در توضیحات قرارداد مجموعهها با اسنپ فود که در لینک شرایط و ضوابط عملکردی برای مجموعهها وجود دارد، معیارهای عملکردی توضیح داده شده است و این توافق به عنوان چارچوبی جهت خدمترسانی بهتر اسنپفود و مجموعهها به مشتریان در نظر گرفته شده است.
معیارهای ارزیابی در طرح پاداش و هزینه عملکردی
برای بهبود عملکرد مجموعه خود در شاخصهای عملکردی بالا میتوانید به آموزشهای زیر مراجعه کنید.
پاداش عملکردی به چه مجموعههایی تعلق میگیرد؟
پاداشهای عملکردی به مجموعههایی تعلق میگیرد که در ماه حداقل ۳۰ سفارش موفق داشته باشند.
همچنین برای دریافت پاداشهای ماهانه، مجموعهها باید عملکردی «عالی» در پارامترهایی که توضیح داده شد، داشته باشند.
عملکرد عالی یعنی در هر 100 سفارش کمتر از 6 مورد مشکل عملکردی شامل تاخیر، مغایرت و نیاز به تماس کردن سفارش داشته باشید و حداکثر 1 مورد لغو سفارش در هر 200 سفارش داشته باشید.
پاداشهای عملکردی به مجموعههای برگزیده طرح
اسنپفود در طرح پاداش و هزینه عمکلردی برای مجموعههای با بهترین عملکرد که تجربه مثبتی برای مشتریان ایجاد میکنند، پاداشهای ماهیانه در نظر گرفته است.
500 هزار تومان اعتبار برای تبلیغات کلیکی در ابتدای ماه به مدت 30 روز شارژ میشود. مجموعهها میتوانند با استفاده از اعتبار هدیه تبلیغات کلیکی، سفارشهای خود را به طور میانگین 41 درصد افزایش دهند. برای فعالسازی، از منوی «ارتقای فروش» در نرمافزار دخل استفاده کنید.
برای اطلاع بیشتر درباره تبلیغات کلیکی به لینک زیر مراجعه کنید.
میتوانید در شکل زیر جایگاه بنر «بهترین عملکرد در 30 روز اخیر» در صفحه اصلی اسنپفود را مشاهده کنید.
گردونه «بهترین عملکرد در 30 روز اخیر» در صفحه اصلی اسنپفود را میتوانید در تصویر زیر ببینید.
هزینه عملکردی برای چه مجموعههایی در نظر گرفته میشود؟
همانطور که عملکرد خوب مجموعهها در اسنپفود پاداش دارد، برای مجموعههایی که مشکلات عملکردی زیادی داشته باشند، هزینه هایی در نظر گرفته میشود. زمانی که مجموعهای دچار مشکلات عملکردی مختلف می شود، برای برطرف کردن این مشکلات باید سفارش خود را نیازمند تماس کند. با افزایش این مشکلات از حد مجاز، درخواست پشتیبانی مجموعهها از اسنپ فود از حد مجاز افزایش مییابد، در نتیجه مجموعه مورد نظر شامل هزینه عملیات بیش از حد مجاز وارد شده به تیم پشتیبانی اسنپفود میشود.
حد مجاز مشکلات عملکردی و لغو سفارش در جدول زیر مشخص شده است.
مقدار هزینه عملیات بیش از حد مجاز در هر شاخص چقدر است؟
شما میتوانید گزارش هزینه عملیات بیش از مجاز خود را در نرمافزار دخل به روش زیر مشاهده کنید تا ابهامات شما در این باره رفع شود:
- وارد بخش «داشبورد» در نرمافزار دخل شوید و سپس «امتیاز عملکرد» را انتخاب کنید.
- در بخش «گزارش هزینه عملیات بیش از حد مجاز» میتوانید جزئیات کامل را مشاهده کنید.
- مبلغ هزینه عملکردی در هنگام تسویه حساب اعلام و کسر میشود.
- مجموعههایی که کمتر از ۳۰ سفارش موفق در طول ماه داشته باشند، پاداش و هزینه عملکردی تعلق نخواهد گرفت.
- در 2 ماه ابتدایی شروع به فعالیت، برای مجموعهها هزینه عملکردی در نظر گرفته نمیشود.
گزارش طرح پاداش و هزینه عملکردی در سال 1403 - 1402
علاوه بر پاداشهای ماهانه، اسنپفود به پاس قدردانی از بهبود عملکرد مجموعهها، پاداشهای ویژهای در نظر گرفت. در خرداد ۱۴۰۳، به مجموعههایی که طی ۶ ماه متوالی عملکرد خوب و عالی داشتند، به قید قرعه هدایای نفیسی اهدا شد. این هدایا شامل ۲ دستگاه تلفن همراه سامسونگ گلکسی S24 و ۵ دستگاه ساعت هوشمند سامسونگ واچ 6 بود.
صحبتهای برخی از مجموعههای برنده در قرعهکشی را میتوانید در ویدئو زیر مشاهده کنید.
خرسندیم که از زمان اجرای این طرح، شاخص مشکلات عملکردی و لغو سفارشها بهبود یافته و استقبال خوبی از آن شده است.
سوالات پر تکرار
هزینههای عملکردی مادی هستند، زیرا مشکلات عملکردی و لغو سفارشها هزینههای اضافی به پشتیبانی اسنپفود و مشتریان تحمیل میکنند. پاداشهای اسنپفود برای افزایش منافع مجموعهها و افزایش فروش طراحی شدهاند.
منافع مجموعهها با افزایش سفارشها محقق میشود. عملکرد بهتر، سفارش بیشتر را به دنبال دارد. هدف این طرح، افزایش رضایت مشتریان است که در نتیجه منجر به افزایش فروش مجموعه ها میگردد.
برای دریافت پاداش، مجموعهها باید در ماه حداقل ۳۰ سفارش داشته باشند و مشکلات عملکردیشان کمتر از ۶ درصد و لغو سفارشها کمتر از 0.5 درصد کل سفارشها باشد. به عبارت دیگر، در هر ۱۷ سفارش، یک مشکل عملکردی مجاز است.
مشکلات اینترنتی تاثیری در هزینههای عملکردی ندارد. مدت زمان تاخیر در تایید سفارش از لحظه دریافت پیام سفارش جدید محاسبه میشود.
بله، غیرفعال کردن موقت مجموعه از طریق نرمافزار دخل در بخش مدیریت شعبهها امکانپذیر است.
برای اطلاع بیشتر از نحوه غیرفعالسازی مجموعه به صفحه نحوه فعال و غیرفعال کردن مجموعه و تعیین ساعت کاری مراجعه کنید.
این طرح تاثیری در رتبهبندی مجموعهها ندارد، اما هر دو طرح «پاداش و هزینه عملکردی» و «امتیاز عملکرد» شاخصهای مشترکی دارند و هدف یکسانی را دنبال میکنند. هرچه مشکلات عملکردی و لغو سفارش کمتر باشد، امتیاز عملکردی مجموعه افزایش مییابد و در رتبهبندی جایگاه بالاتری خواهد داشت.
برای اطلاع از روش رتبهبندی مجموعهها به صفحه شاخص های افزایش و کاهش امتیاز عملکرد در اسنپفود مرجعه کنید.
اگر از پیک اکسپرس برای ارسال سفارشها استفاده میکنید، فقط تاخیر در آمادهسازی سفارش یا تحویل سفارش به پیک، برای مجموعه شما محاسبه و تاخیر در ارسال غذا توسط پیک اکسپرس برای شما در نظر گرفته نمیشود.
کیفیت محصول و موارد مربوط به آن هیج تاثیری در امتیاز عملکردی مجموعه ندارد و تنها عملکرد مجموعه از مرحله تایید سفارش تا آماده سازی و تحویل سفارش مورد نظر خواهد بود
روزهایی که شرایط جوی نامساعد و غیرعادی باشد، مشکلات عملکردی برای مجموعههای شهرهایی که شرایط جوی نامساعد دارند، محاسبه نخواهد شد.
خیر. تنها در مواردی مشکلات عملکردی محاسبه میشوند که مجموعه یا پیک مجموعه مقصر آن باشد. در صورتی که مشکلات عملکردی به دلیل قصور پیک اکسپرس یا مشتری رخ دهد، برای مجموعه امتیاز منفی نخواهد داشت.
نظر و امتیاز ثبت شده توسط مشتریان، جزو شاخصهای ارزیابی عملکرد مجموعهها در طرح پاداش و هزینه عملکردی نیست.
شاخصهای مشکلات عملکردی و سفارشهای لغو شده نسبت به تعداد سفارشهای ماهانه مجموعه شما محاسبه می، بنابراین تفاوت میزان فروش در شهرهای مختلف تاثیری در محاسبات نخواهد داشت.
خیر، در مواقعی که امکان دریافت سفارش جدید را ندارید، مجموعه را غیرفعال کنید. به این صورت از لغو کردن سفارش، ایجاد تجربه ناخوشایند برای مشتری و در نهایت پرداخت هزینه عملکردی جلوگیری خواهید کرد.
خیر، برای مثال در صورتی که علت نیازمند به تماس کردن سفارش تغییر قیمت یا عدم موجودی محصول باشد، جزو مشکلات عملکردی محسوب میشود. به طور کلی در طرح پاداش و هزینه عملکردی فقط مشکلاتی موثر است که مقصر آن مجموعه باشد و قصور مشتری تاثیری در پاداش و هزینه عملکردی نخواهد داشت.
اگر تبلیغات کلیکی به عنوان پاداش دریافت کردید، باید وارد منوی ارتقای فروش در نرمافزار دخل شوید و سپس «تبلیغات کلیکی» را انتخاب و از پاداش خود استفاده کنید. اگر نمایش در لیست مجموعههای برتر به شما تعلق گرفته باشد، این پاداش خود به خود فعال خواهد شد.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر درخواست خود را از طریق فرم زیر ثبت کنید:
دیدگاهتان را بنویسید