جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • راهنمای فعالیت
  • آموزش نرم‌افزارها
    • دخل
  • تازه ها و اطلاع رسانی ها
    • اطلاعیه‌های اسنپ‌فود
    • تقویم جلسات آموزشی اسنپ‌فود
    • مجله اسنپ‌فود
    • داستان موفقیت همکاران ما
  • راهنمای همکاری
    • مدیریت کسب و کار
      • رستوران و کافه
      • سایر کسب و کارها
    • استفاده بهتر از اسنپ‌فود
    • مسائل مالی و قراردادها
    • پشتیبانی آنلاین
  • افزایش فروش و بازدید
    • سرویس ساپلای
    • تبلیغ در جایگاه اول
    • تبلیغات کلیکی
    • جایزه خرید بعدی
    • تخفیف، کوپن و کمپین ها
    • تبلیغات پیامکی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • ثبت نام در اسنپ فود
 
جلسات آموزشی اسنپ فود
ثبت نام در اسنپ فود
ثبت نام در اسنپ فود
  • info@snappfood.ir
  • تماس با ما
  • درباره ما
آکادمی همکاران اسنپ فود
  • صفحه اصلی
  • راهنمای فعالیت
  • آموزش نرم‌افزارها
    • دخل
  • تازه ها و اطلاع رسانی ها
    • اطلاعیه‌های اسنپ‌فود
    • تقویم جلسات آموزشی اسنپ‌فود
    • مجله اسنپ‌فود
    • داستان موفقیت همکاران ما
  • راهنمای همکاری
    • مدیریت کسب و کار
      • رستوران و کافه
      • سایر کسب و کارها
    • استفاده بهتر از اسنپ‌فود
    • مسائل مالی و قراردادها
    • پشتیبانی آنلاین
  • افزایش فروش و بازدید
    • سرویس ساپلای
    • تبلیغ در جایگاه اول
    • تبلیغات کلیکی
    • جایزه خرید بعدی
    • تخفیف، کوپن و کمپین ها
    • تبلیغات پیامکی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • ثبت نام در اسنپ فود

بلاگ

آکادمی همکاران اسنپ فودبلاگتازه ها و اطلاع رسانی هااطلاعیه‌های اسنپ فودطرح پاداش و هزینه عملکردی مجموعه‌ها در اسنپ‌فود

طرح پاداش و هزینه عملکردی مجموعه‌ها در اسنپ‌فود

3 فروردین 1402
ارسال شده توسط محسن آرونی
تازه ها و اطلاع رسانی ها ، اطلاعیه‌های اسنپ فود ، مهم‌ ترین مقالات ، قدم چهارم | آموزش بهبود سرویس‌دهی
176.77k بازدید

روزانه هزاران کاربر برای سفارش غذا از اسنپ‌فود استفاده می‌کنند. این یک فرصت مناسب برای مجموعه‌هاست که مشتریان بیشتری جذب کرده و آنان را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنند. داشتن عملکرد عالی در  زمینه نداشتن تاخیر در ارسال و آماده‌سازی سفارش، نداشتن مغایرت در ارسال اقلام درخواستی مشتری و همچنین نداشتن لغو سفارش می‌تواند تجربه مشتریان را بهبود ببخشد و سودآوری مجموعه شما را افزایش دهد.

از شهریور 1402 «طرح پاداش و هزینه عملکردی» مجموعه‌ها در اسنپ‌فود اجرا شده است. در این طرح به مجموعه‌هایی که رضایت کاربران را به دست می‌آورند و آن‌ها را به خرید مجدد ترغیب می‌کنند، پاداش‌های ماهانه ویژه‌ای داده می‌شود و ماهانه این پاداش به بیش از 4000 مجموعه تعلق می گیرد.

این طرح با هدف افزایش رضایت کاربران و سودآوری مجموعه‌های همکار اسنپ‌فود اجرا شده است و در صورت تکرار مشکلات عملکردی و نارضایتی کاربران، هزینه عملیات بیش از حد مجاز وارد شده به بخش پشتیبانی برای مجموعه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

همچنین در توضیحات قرارداد مجموعه‌ها با اسنپ فود که در لینک شرایط و ضوابط عملکردی برای مجموعه‌ها وجود دارد، معیارهای عملکردی توضیح داده شده است و این توافق به عنوان چارچوبی جهت خدمت‌رسانی بهتر اسنپ‌فود و مجموعه‌ها به مشتریان در نظر گرفته شده است.

مطلب مرتبط : مزایای ارائه صبحانه در اسنپ‌فود

معیارهای ارزیابی در طرح پاداش و هزینه عملکردی

برای بهبود عملکرد مجموعه خود در شاخص‌های عملکردی بالا می‌توانید به آموزش‌های زیر مراجعه کنید.

  • تاخیر در ارسال سفارش ها
  • تاخیر در آماده سازی
  • تاخیر در تایید سفارش
  • مغایرت در سفارش‌ها
  • نیازمند به تماس یا لغو کردن سفارشات

پاداش عملکردی به چه مجموعه‌هایی تعلق می‌گیرد؟

پاداش‌های عملکردی به مجموعه‌هایی تعلق می‌گیرد که در ماه حداقل ۳۰ سفارش موفق داشته باشند.

همچنین برای دریافت پاداش‌های ماهانه، مجموعه‌ها باید عملکردی «عالی» در پارامترهایی که توضیح داده شد، داشته باشند.

عملکرد عالی یعنی در هر 100 سفارش کمتر از 6 مورد مشکل عملکردی شامل تاخیر، مغایرت و نیاز به تماس کردن سفارش داشته باشید و حداکثر 1 مورد لغو سفارش در هر 200 سفارش داشته باشید.

پاداش‌های عملکردی به مجموعه‌های برگزیده طرح

اسنپ‌فود در طرح پاداش و هزینه عمکلردی برای مجموعه‌های با بهترین عملکرد که تجربه مثبتی برای مشتریان ایجاد می‌کنند، پاداش‌های ماهیانه در نظر گرفته است.

1. اعتبار ماهانه تبلیغات کلیکی

500 هزار تومان اعتبار برای تبلیغات کلیکی در ابتدای ماه به مدت 30 روز شارژ می‌شود. مجموعه‌ها می‌توانند با استفاده از اعتبار هدیه تبلیغات کلیکی، سفارش‌های خود را به طور میانگین 41 درصد افزایش دهند.  برای فعالسازی، از منوی «ارتقای فروش» در نرم‌افزار دخل استفاده کنید.

 

برای اطلاع بیشتر درباره تبلیغات کلیکی به لینک زیر مراجعه کنید.

 روش فعال‌سازی تبلیغات هوشمند (کلیکی) در اسنپ‌فود

2. حضور در بنر «بهترین عملکرد در ۳۰ روز اخیر» در صفحه اصلی اسنپ‌فود به مدت یک ماه

می‌توانید در شکل زیر جایگاه بنر «بهترین عملکرد در 30 روز اخیر» در صفحه اصلی اسنپ‌فود را مشاهده کنید.

3. حضور در گردونه «بهترین عملکرد در 30 روز اخیر» در صفحه اصلی اسنپ‌فود به مدت یک ماه

گردونه «بهترین عملکرد در 30 روز اخیر» در صفحه اصلی اسنپ‌فود را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

هزینه عملکردی برای چه مجموعه‌هایی در نظر گرفته می‌شود؟

همانطور که عملکرد خوب مجموعه‌ها در اسنپ‌فود پاداش دارد، برای مجموعه‌هایی که مشکلات عملکردی زیادی داشته باشند، هزینه هایی در نظر گرفته می‌شود. زمانی که مجموعه‌ای دچار مشکلات عملکردی مختلف می شود، برای برطرف کردن این مشکلات باید سفارش خود را نیازمند تماس کند. با افزایش این مشکلات از حد مجاز، درخواست پشتیبانی مجموعه‌ها از اسنپ فود از حد مجاز افزایش می‌یابد، در نتیجه مجموعه مورد نظر شامل هزینه عملیات بیش از حد مجاز وارد شده به تیم پشتیبانی اسنپ‌فود می‌شود.

حد مجاز مشکلات عملکردی و لغو سفارش در جدول زیر مشخص شده است.

مقدار هزینه عملیات بیش از حد مجاز در هر شاخص چقدر است؟

نحوه مشاهده گزارش هزینه عملکردی در نرم‌افزار دخل

شما می‌توانید گزارش هزینه عملیات بیش از مجاز خود را در نرم‌افزار دخل به روش زیر مشاهده کنید تا ابهامات شما در این باره رفع شود:

  1. وارد بخش «داشبورد» در نرم‌افزار دخل شوید و سپس «امتیاز عملکرد» را انتخاب کنید.

 

  1. در بخش «گزارش هزینه عملیات بیش از حد مجاز» می‌توانید جزئیات کامل را مشاهده کنید.

  • مبلغ هزینه عملکردی در هنگام تسویه حساب اعلام و کسر می‌شود.
  • مجموعه‌هایی که کمتر از ۳۰ سفارش موفق در طول ماه داشته باشند، پاداش و هزینه عملکردی تعلق نخواهد گرفت.
  • در 2 ماه ابتدایی شروع به فعالیت، برای مجموعه‌ها هزینه عملکردی در نظر گرفته نمی‌شود.

گزارش طرح پاداش و هزینه عملکردی در سال 1403 - 1402

علاوه بر پاداش‌های ماهانه، اسنپ‌فود به پاس قدردانی از بهبود عملکرد مجموعه‌ها، پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفت. در خرداد ۱۴۰۳، به مجموعه‌هایی که طی ۶ ماه متوالی عملکرد خوب و عالی داشتند، به قید قرعه هدایای نفیسی اهدا شد. این هدایا شامل ۲ دستگاه تلفن همراه سامسونگ گلکسی S24 و ۵ دستگاه ساعت هوشمند سامسونگ واچ 6 بود.

صحبت‌های برخی از مجموعه‌های برنده در قرعه‌کشی را می‌توانید در ویدئو زیر مشاهده کنید.

ویدئو رستوران‌های برگزیده‌ طرح پاداش و هزینه عملکردی

خرسندیم که از زمان اجرای این طرح، شاخص مشکلات عملکردی و لغو سفارش‌ها بهبود یافته و استقبال خوبی از آن شده است.

سوالات پر تکرار

1. چرا هزینه عملکردی اسنپ‌فود مادی اما تشویق‌ها مادی نیستند؟

هزینه‌های عملکردی مادی هستند، زیرا مشکلات عملکردی و لغو سفارش‌ها هزینه‌های اضافی به پشتیبانی اسنپ‌فود و مشتریان تحمیل می‌کنند. پاداش‌های اسنپ‌فود برای افزایش منافع مجموعه‌ها و افزایش فروش طراحی شده‌اند.

2. به نظر می‌رسد اسنپ‌فود در این طرح به منافع مجموعه توجهی ندارد و منافع مشتریان را در اولویت قرار داده است. چرا؟

منافع مجموعه‌ها با افزایش سفارش‌ها محقق می‌شود. عملکرد بهتر، سفارش بیشتر را به دنبال دارد. هدف این طرح، افزایش رضایت مشتریان است که در نتیجه منجر به افزایش فروش مجموعه ها می‌گردد.

 

3. برای دریافت پاداش باید کمتر از 6 مشکل عملکردی در هر 100 سفارش داشت، اگر کمتر از 100 سفارش داشته باشیم مشمول پاداش نمی‌شویم؟

برای دریافت پاداش، مجموعه‌ها باید در ماه حداقل ۳۰ سفارش داشته باشند و مشکلات عملکردیشان کمتر از ۶ درصد و لغو سفارش‌ها کمتر از 0.5 درصد کل سفارش‌ها باشد. به عبارت دیگر، در هر ۱۷ سفارش، یک مشکل عملکردی مجاز است.

4. گاهی اوقات مشکلات اینترنتی باعث عدم نمایش سفارش جدید و تاخیر در تأیید می‌شود. این موارد تاثیری در هزینه های عملکردی مجموعه دارد؟

مشکلات اینترنتی تاثیری در هزینه‌های عملکردی ندارد. مدت زمان تاخیر در تایید سفارش از لحظه دریافت پیام سفارش جدید محاسبه می‌شود.

5. در صورت شلوغی مجموعه، می‌توانیم مجموعه را غیرفعال و پس از خلوت شدن، مجدد مجموعه را فعال کنیم؟

بله، غیرفعال کردن موقت مجموعه از طریق نرم‌افزار دخل در بخش مدیریت شعبه‌ها امکان‌پذیر است.

برای اطلاع بیشتر از نحوه غیرفعالسازی مجموعه به صفحه نحوه فعال و غیرفعال کردن مجموعه و تعیین ساعت کاری مراجعه کنید.

6. این طرح در رتبه‌بندی مجموعه‌ها موثر است؟

این طرح تاثیری در رتبه‌بندی مجموعه‌ها ندارد، اما هر دو طرح «پاداش و هزینه عملکردی» و «امتیاز عملکرد» شاخص‌های مشترکی دارند و هدف یکسانی را دنبال می‌کنند. هرچه مشکلات عملکردی و لغو سفارش کمتر باشد، امتیاز عملکردی مجموعه افزایش می‌یابد و در رتبه‌بندی جایگاه بالاتری خواهد داشت.

برای اطلاع از روش رتبه‌بندی مجموعه‌ها به صفحه شاخص های افزایش و کاهش امتیاز عملکرد در اسنپ‌فود مرجعه کنید.

7. بیشتر تاخیرها در مجموعه ما به علت کمبود پیک اکسپرس است. آیا تاثیری در هزینه عملکردی مجموعه دارد؟

اگر از پیک اکسپرس برای ارسال سفارش‌ها استفاده می‌کنید، فقط تاخیر در آماده‌سازی سفارش یا تحویل سفارش به پیک، برای مجموعه شما محاسبه و تاخیر در ارسال غذا توسط پیک اکسپرس برای شما در نظر گرفته نمی‌شود.

8. تاخیر پیک اکسپرس یا حمل نامناسب سفارشات توسط پیک اکسپرس باعث کاهش کیفیت غذا می شود و در نهایت باعث امتیاز منفی برای مجموعه خواهد شد؟

کیفیت محصول و موارد مربوط به آن هیج تاثیری در امتیاز عملکردی مجموعه ندارد و تنها عملکرد مجموعه از مرحله تایید سفارش تا آماده سازی و تحویل سفارش مورد نظر خواهد بود

9. اگر شرایط آب‌وهوایی نامناسب، باعث طولانی شدن زمان ارسال، نیازمند به تماس کردن سفارش یا حتی لغو شدن آن شود. این مشکلات در محسابات عملکردی موثر است؟

روزهایی که شرایط جوی نامساعد و غیرعادی باشد، مشکلات عملکردی برای مجموعه‌های شهرهایی که شرایط جوی نامساعد دارند، محاسبه نخواهد شد.

10. نیازمند به تماس کردن سفارش به دلیل کمبود یا تاخیر پیک اکسپرس، باعث هزینه عملکردی مجموعه ما می‌شود؟

خیر. تنها در مواردی مشکلات عملکردی محاسبه می‌شوند که مجموعه یا پیک مجموعه مقصر آن باشد. در صورتی که مشکلات عملکردی به دلیل قصور پیک اکسپرس یا مشتری رخ دهد، برای مجموعه امتیاز منفی نخواهد داشت.

11. نظرات منفی و غیر واقعی مشتریان تاثیری در هزینه عملکردی مجموعه دارد؟

نظر و امتیاز ثبت شده توسط مشتریان، جزو شاخص‌های ارزیابی عملکرد مجموعه‌ها در طرح پاداش و هزینه عملکردی نیست.

12. فروش مجموعه‌ها در شهرستان‌ها با مراکز استان متفاوت است. آیا این تفاوت در سنجش شرایط عملکردی، لحاظ می‌شود؟

شاخص‌های مشکلات عملکردی و سفارشهای لغو شده نسبت به تعداد سفارش‌های ماهانه مجموعه شما محاسبه می، بنابراین تفاوت میزان فروش در شهرهای مختلف تاثیری در محاسبات نخواهد داشت.

13. اگر در شرایط خاص، امکان ارسال تعداد محدودی سفارش را داشته باشیم، مشمول هزینه عملکردی خواهیم شد؟

خیر، در مواقعی که امکان دریافت سفارش جدید را ندارید، مجموعه را غیرفعال کنید. به این صورت از لغو کردن سفارش، ایجاد تجربه ناخوشایند برای مشتری و در نهایت پرداخت هزینه عملکردی جلوگیری خواهید کرد.

14. در صورت عدم پاسخگویی مشتری و نیازمند به تماس کردن سفارش، مشمول پرداخت هزینه عملکردی خواهیم شد؟

خیر، برای مثال در صورتی که علت نیازمند به تماس کردن سفارش تغییر قیمت یا عدم موجودی محصول باشد، جزو مشکلات عملکردی محسوب می‌شود. به طور کلی در طرح پاداش و هزینه عملکردی فقط مشکلاتی موثر است که مقصر آن مجموعه باشد و قصور مشتری تاثیری در پاداش و هزینه عملکردی نخواهد داشت.

15. چگونه پاداشم را فعال کنم؟

اگر تبلیغات کلیکی به عنوان پاداش دریافت کردید، باید وارد منوی ارتقای فروش در نرم‌افزار دخل شوید و سپس «تبلیغات کلیکی» را انتخاب و از پاداش خود استفاده کنید. اگر نمایش در لیست مجموعه‌های برتر به شما تعلق گرفته باشد، این پاداش خود به خود فعال خواهد شد.

در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
ثبت نام در اسنپ فود
درباره اسنپ‌فود

سفارش اینترنتی غذا در ايران تا قبل از راه‌اندازی اسنپ‌فود تنها یک رویا بود و کمتر کسی از مزایای آن خبر داشت. این رويا در سال ۱۳۸۸ به واقعيت تبديل شد و در این مدت طرفداران زیادی نيز بین مردم ایران پيدا كرده است.

  • زعفرانیه، خیابان شهید مهندس کاوه پرزین بغدادی، خیابان شهید سرلشگر فلاحی، پلاک ۲، طبقه ۳
  • info@snappfood.ir
دسترسی سریع
  • پشتیبان آنلاین مجموعه‌ها
  • نرم افزار دخل – نسخه وب
  • نحوه ایجاد محصول برای تکمیل منوی اسنپ‌فود
  • در اسنپ‌فود استوری بگذارید تا بیشتر دیده شوید!
  • چگونه در بالای لیست رستوران‌ها قرار بگیرم؟
  • جذب مشتری بیشتر با استفاده از تخفیف و کوپن
دانلود اپلیکیشن اسنپ‌فود




تمامی حقوق برای آکادمی همکاران اسنپ فود محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت