بررسی تغییرات بخش (گزارش فروش) در نرمافزار دخل
9 اردیبهشت 1403
ارسال شده توسط محسن آرونی
9.25k بازدید
بررسی مستمر و کنترل تغییرات فروش، یکی از ضرورتهای موفقیت در کسب و کار به حساب میآید. در همین راستا و به منظور ارائه یک تصویر جامع از وضعیت فروش مجموعه ها، صفحه “گزارش فروش” در نرمافزار دخل، بروزرسانی شده است که در ادامه به بررسی تغییرات این بخش میپردازیم:
بخش اول: گزارش فروش
- تعداد و مبالغ مربوط به فروش، ارسال و تخفیفها را میتوانید به تفکیک در این بخش ببینید. همچنین انتخاب بازه زمانی مورد نظر با استفاده از تقویم امکانپذیر است.
- مبالغ فروش و ارسال، با کسر سهم مجموعه در انواع تخفیف و بدون احتساب مالیات و کمیسیون محاسبه شده است.
- با انتخاب گزینه “مشاهده جزئیات”، مبالغ و تعداد به تفکیک “تخفیف منو”، “تخفیف و کوپن”، “فودپارتی” و “جایزه خرید” به شما نمایش داده میشود.
بخش دوم: نمودار فروش
- در این بخش میزان فروش مجموعه به 2 صورت “بر اساس تعداد” و “بر اساس مبلغ” نمایش داده میشود که با انتخاب هر یک از گزینهها میتوانید میزان فروش خود را در بازههای زمانی تعریف شده مشاهده کنید.
- فیلتر “سهم تخفیف” این امکان را به شما میدهد که سهم تعداد هر کدام از تخفیفها را ببینید.
- با کلیک روی میلههای نمودار، میتوانید جزئیات اطلاعات را مشاهده کنید. همچنین در انتهای نمودار، تعداد سفارشها و مبلغ کل فروش در بازه انتخاب شده نمایش داده میشود.
فیلتر بازه زمانی
فیلتر انواع تخفیفها
بخش سوم: قیف فروش
- نمودار و اطلاعات این قسمت به شما نشان میدهد که چه میزان در لیست مجموعهها نمایش داده میشوید؛ چقدر از این نمایشها منجر به بازدید منو میشود و در نهایت چه تعداد سفارش از آن بازدیدها به دست میآورید.
- یکی از شاخصهای مهم در فروش مجموعه، نرخ تبدیل بازدید به سفارش است که نشان میدهد منوی مجموعه شما چقدر توانسته مشتری را در ثبت سفارش متقاعد کند؛ شاخصی که پیوسته باید با ارائه محصولات باکیفیت، بررسی و اعمال نظرات مشتریان، تکمیل محتوای منو و تعریف تخفیفهای جذاب در تلاش برای بهبود آن باشید.
- میتوانید اطلاعات این نمودار را با استفاده از فیلتر تعریف شده در بازه های زمانی 7 روز گذشته و 30 روز گذشته مشاهده کنید.
- برای مقایسه شرایط فعلی با دوره زمانی مشابه قبلی در کنار عدد هر شاخص، میزان رشد یا افت نسبت به بازه مشابه قبلی با رنگهای سبز و قرمز نمایش داده میشود. همچنین در پایین صفحه بازه زمانی دوره مقایسه مشخص شده است.
- میتوانید با مراجعه به راهنمای این قسمت، اطلاعات بیشتری درباره نمودار و اطلاعات این قسمت به دست آورید.
این نمودارها به شما کمک میکند همواره نسبت به وضعیت فروش خود آگاهی داشته باشید. بررسی دقیق این اطلاعات میتواند در پیدا کردن نقاط قوت و ضعف مجموعه اثرگذار باشد و ابزار مناسبی برای برنامه ریزی جهت حفظ و افزایش فروش است.
دیدگاهتان را بنویسید