نحوه ایجاد محصول برای تکمیل منوی اسنپفود
منوی شما در اسنپفود، ویترین مغازه شماست. هرچه منوی شما، کاملتر و جذابتر باشد، مشتریان بیشتری خواهید داشت. شما با ارائه منوی کامل و استاندارد به انتخاب بهتر کاربران اسنپفود کمک خواهید کرد.
برای ایجاد منوی استاندارد باید با بخشهای مختلف منو و نحوه مدیریت آنها در نرمافزار دخل آشنا بشید. در ادامه مطلب نحوه ایجاد منو و اعمال تغییرات در آن، به طور کامل توضیح داده میشود.
نحوه ایجاد محصول جدید در نرمافزار دخل
برای ایجاد محصول جدید در منوی مجموعه خود وارد بخش «محصولات» نرمافزار دخل شوید و روی گزینه «محصول جدید» کلیک کنید، وارد صفحه اطلاعات محصول میشوید.
در مرحله اول نام محصول خود را وارد کنید. با نوشتن بخشی از نام محصول، پیشنهادات مشابه و استاندارد به شما نمایش داده میشود، که میتوانید از آنها استفاده کنید.
اگر از نامهای پیشنهادی یکی را انتخاب کنید، با زدن روی گزینه توضیحات پیش فرض، توضیحات محصول به طور خودکار پر میشود. اگر توضیحات با محصول شما مطابقت نداشت، آن را اصلاح کنید. برای محصولات با نام منحصر به فرد، جزئیات را وارد کنید، مثلاً مرغ ۱۵۰ گرم یا پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم.
در مرحله دوم اگر محصول شما در اندازهها یا انواع مختلفی ارائه میشود، از لیست گزینهها موارد مناسب را انتخاب کنید. (برای مثال، برای پیتزا ۳۲ سانتیمتری و ۲۸ سانتیمتری یا تک نفره و دو نفره)
در صورتی که قصد داشتید تنوع جدیدی به منوی خود بدهید، از گزینه نوع جدید استفاده کنید.
اگر محصول شما تنوع نداشت، گزینه «هیچکدام» را انتخاب کنید و با زدن «تایید و قیمت گذاری» به مرحله بعد بروید.
در مرحله سوم قیمت هر نوع از محصول را به صورت جداگانه وارد کنید.
قیمتگذاری یکی از موارد مهمی است که بر فروش شما تاثیر مستقیم میگذارد. هرچه قیمت شما رقابتیتر باشد، احتمال اینکه فروش مجموعه شما بالاتر برود، بیشتر است. در قیمتگذاری محصولات خود این نکات را فراموش نکنید:
- مسئولیت قیمت با شماست. اگر قیمت را اشتباه وارد کنید و مشتری سفارش دهد نمیتوانید، درخواست خسارت کنید.
- قیمت منوی آنلاین شما باید با منوی حضوری یکسان باشد. اگر تفاوتی وجود داشته باشد، خلاف قوانین اسنپفود است و امتیاز منفی برای شما ثبت میشود. در صورت تکرار، مجموعه شما غیرفعال خواهد شد.
- با توجه به افزایش روزانه قیمتها، ویرایش قیمت محصولات بسیار آسان است. کافیست از قسمت محصولات نرم افزار دخل، محصول مورد نظر را انتخاب و قیمت جدید را در نرمافزار وارد کنید تا همکاران ما آن را بررسی و تایید کنند.
در مرحله چهارم برای جلب توجه مشتریان، یک عکس با کیفیت، روشنایی و وضوح مناسب از محصول تهیه و بارگذاری کنید. عکس باید تنها محصول را در مرکز کادر نشان دهد و از لوازم تزئینی یا پیشغذا در کنار محصول استفاده نشود. پسزمینه باید خلوت و روشن باشد تا محصول به بهترین شکل نمایش داده شود. پس از بارگذاری عکس، روی «تایید و ادامه» کلیک کنید.
بارگذاری تصویر محصول در این مرحله الزامی نیست. اما تحقیقات نشان میدهد که محصولات عکسدار در اسنپفود ۸۰ درصد بیشتر از محصولات بدون عکس سفارش میگیرند.
در مرحله بعد مشخص کنید که محصول در کدام دستهبندی منوی اصلی نمایش داده شود. دستهبندی، نوع کسبوکار مجموعه شما را به مشتریان نمایش میدهد. همچنین منو را به بخشهای کوچکتر تقسیم و به مشتری کمک میکند، محصول مورد نظرش را راحت تر پیدا و انتخاب کند.
دستهبندی در نرمافزار اسنپفود به شکل زیر به کاربران نمایش داده میشود:
برای انتخاب دسته بندی محصول، سیستم دستهبندی مناسبی را به شما پیشنهاد میدهد که میتوانید آن را انتخاب کنید.
اگر دستهبندی پیشنهادی مناسب نبود، میتوانید از دستهبندیهای قبلی یکی را انتخاب کنید یا با گزینه «دستهبندی جدید» دستهبندی دلخواه خود را ایجاد کنید.
پس از تعیین دستهبندی و زمان نمایش، روی «ثبت» کلیک کنید.
در نهایت اطلاعات نهایی محصول مانند نام، توضیحات، دستهبندی و قیمتها به شما نمایش داده میشود. اگر نیاز به تغییر هر یک از اطلاعات داشتید، با انتخاب گزینه «ویرایش» اصلاحات لازم را انجام دهید.
اگر همه موارد مورد تایید شما بود، روی «ثبت محصول» کلیک کنید. بعد از بررسی کارشناسان محصول به منوی اسنپفود شما اضافه میشود.
شاید در نگاه اول، ساخت و تکمیل منو آسان بهنظر برسد، اما فراموش نکنید که هرچه بیشتر برای این بخش زمان بگذارید و خلاقیت به خرج دهید، نتایج بهتری در افزایش فروش و جذب مشتری خواهید گرفت.
5 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی بود. سپاس
مرسی اموزنده بود
بسیار عالی . خدا قوت
خیلی مفید وعالی بود ممنونم
آموزنده بود
عالی