جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • راهنمای فعالیت
  • آموزش نرم‌افزارها
    • دخل
  • تازه ها و اطلاع رسانی ها
    • اطلاعیه‌های اسنپ‌فود
    • تقویم جلسات آموزشی اسنپ‌فود
    • مجله اسنپ‌فود
    • داستان موفقیت همکاران ما
  • راهنمای همکاری
    • مدیریت کسب و کار
      • رستوران و کافه
      • سایر کسب و کارها
    • استفاده بهتر از اسنپ‌فود
    • مسائل مالی و قراردادها
    • پشتیبانی آنلاین
  • افزایش فروش و بازدید
    • سرویس ساپلای
    • تبلیغ در جایگاه اول
    • تبلیغات کلیکی
    • جایزه خرید بعدی
    • تخفیف، کوپن و کمپین ها
    • تبلیغات پیامکی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • ثبت نام در اسنپ فود
 
جلسات آموزشی اسنپ فود
ثبت نام در اسنپ فود
ثبت نام در اسنپ فود
  • info@snappfood.ir
  • تماس با ما
  • درباره ما
آکادمی همکاران اسنپ فود
  • صفحه اصلی
  • راهنمای فعالیت
  • آموزش نرم‌افزارها
    • دخل
  • تازه ها و اطلاع رسانی ها
    • اطلاعیه‌های اسنپ‌فود
    • تقویم جلسات آموزشی اسنپ‌فود
    • مجله اسنپ‌فود
    • داستان موفقیت همکاران ما
  • راهنمای همکاری
    • مدیریت کسب و کار
      • رستوران و کافه
      • سایر کسب و کارها
    • استفاده بهتر از اسنپ‌فود
    • مسائل مالی و قراردادها
    • پشتیبانی آنلاین
  • افزایش فروش و بازدید
    • سرویس ساپلای
    • تبلیغ در جایگاه اول
    • تبلیغات کلیکی
    • جایزه خرید بعدی
    • تخفیف، کوپن و کمپین ها
    • تبلیغات پیامکی
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • ثبت نام در اسنپ فود

بلاگ

آکادمی همکاران اسنپ فودبلاگراهنمای همکاریمدیریت کسب و کارابزارهای مارکتینگ اسنپ فود

ابزارهای مارکتینگ اسنپ فود

20 تیر 1400
ارسال شده توسط مریم محبی
مدیریت کسب و کار
2.53k بازدید

مشتریان صنایع مختلف از جمله مواد غذایی، هر روز از بین پیشنهادات رنگارنگ موجود در بازار دست به انتخاب می‌زنند. این رقابت شدید، صاحبان کسب و کار را وادار می‌سازد تا صدای خود را رساتر و بلندتر به گوش همگان برسانند. امتیاز مجموعه‌های همکار با اسنپ فود نسبت به سایر رقبا، امکان استفاده از ابزارهای مارکتینگ قوی اسنپ فود است. شما می‌توانید با استفاده از ترفندهایی نظیر تعریف تخفیف، کوپن و شرکت در کمپین‌های جذاب اسنپ فود، مجموعه خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

مدت زمان تقریبی مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

ویدئوی آموزشی پیشنهادی: چگونه در بالای لیست رستوران ها قرار بگیرم؟

انواع امکانات مارکتینگ در اسنپ فود

امکانات مارکتینگ در اسنپ فود برای مجموعه‌ها شامل تخفیف روی منو، کوپن و کمپین‌های مختلف مانند فودپارتی می‌شود که در ادامه آن‌ها را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

افزایش فروش تا 3 برابر با پیوستن به اسنپ‌فود! کلیک کنید​

تخفیف روی منو

برای تشویق کاربران به سفارش، این امکان فراهم شده تا مجموعه‌ها روی منو و محصولات خود به کاربران تخفیف ارائه دهند. همان‌طور که گفته شد، تخفیف می‌تواند بر روی دسته‌ای از محصولات و یا بر روی کل منوی مجموعه اعمال شود.

با ارائه تخفیف بر روی منو، مجموع در بخش ویژه‌ای در صفحه اول اپلیکیشن اسنپ فود با نام “دارای تخفیف” به کاربران اطراف نمایش داده خواهد شد و میزان تخفیف ارائه شده نیز با یک لیبل در کنار لوگو مجموعه قرار خواهد گرفت.

نکته مهم: قیمت قبل از تخفیف محصولات باید با قیمت منو حضوری مجموعه یکسان باشد؛ در غیر این صورت مجموعه به دلیل تخلف صورت گرفته مسدود خواهد شد.

zz

کوپن

کوپن در واقع یک امتیاز یا هدیه است که در ازای خرید از مجموعه به کاربر ارائه می‎‌شود. مدیر مجموعه می‌تواند کوپن‌ها را به صورت تخفیف، ارسال رایگان و یا یک محصول هدیه برای یک دسته خاص از مشتریان و یا همه آن‌ها فعال کند. این قابلیت می‌تواند در جهت جذب کاربران جدید، تبدیل کردن کاربران به مشتریان وفادار و برگشت کاربرانی که مدتی است از مجموعه سفارش نداشته‌اند، استفاده شود. هم‌چنین کوپن باعث افزایش فروش، تشویق کاربران به خرید محصولات خاص و افزایش قیمت سبد خرید مشتریان می‌شود.

zz

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • راهنمای تعریف تخفیف و کوپن
  • روش درخواست و شرکت در فودپارتی 

 

انواع کوپن برای مشتریان

 کوپن تخفیف:

با استفاده از کوپن تخفیف، بر روی کل مبلغ فاکتور برای مشتریان مورد نظر تخفیف اعمال می‌شود.

کوپن ارسال رایگان:
با فعال سازی این کوپن، هزینه ارسال از مشتری دریافت نمی‌شود و سفارش به صورت رایگان و بدون هزینه پیک به مشتریان مورد نظر ارسال خواهد شد.

کوپن محصول رایگان:

در این نوع کوپن بنا بر اجرای یک شرط مشخص، یک محصول رایگان برای مشتری ارسال خواهد شد. این محصول به انتخاب مجموعه (مانند نوشیدنی، پیش غذا یا یک غذای رایگان) است و کوپن برای دسته کاربران مورد نظر فعال خواهد شد.

شروط کوپن : 

برای ارائه هر یک از کوپن‌های بالا به کاربران، یکی از شروط زیر به انتخاب مجموعه در نظر گرفته می‌شود:

 1- تعداد خرید از مجموعه: برای تعداد مشخصی از خرید، کوپن مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این شرط برای جذب کاربران برای خرید اول از مجموعه و وفادار کردن مشتریان در خریدهای دوم و سوم و … کاربرد دارد.

2- حداقل سفارش: شرط حداقل سفارش باعث تشویق کاربران به افزایش سبد خرید می‌شود؛ به طور مثال می‌توانید برای خرید بالای 150 هزار تومان، کوپن یک پیش غذای رایگان فعال کنید.

3- محصول سفارش: در ازای خرید محصول خاصی از منوی مجموعه، این کوپن به مشتری تعلق می‌گیرد. کوپن سفارش محصول باعث تشویق کاربران به خرید محصول خاصی از منوی مجموعه می‌شود.

4- دسته محصول: این کوپن برای معرفی کردن محصولات جدید کاربرد دارد و باعث تشویق کاربران به خرید از یک دسته بندی خاص از منو می‌شود.

برای نشان دادن اهمیت استفاده از هر نوع کوپن برای ترغیب مشتریان به خرید، به مثال‌های زیر که از رستوران‌های موجود در اسنپ فود هستند، توجه کنید:

رستورانی در منطقه‌ی مرزداران تهران در ماه پیش محصول سینی مزه را به منوی خود اضافه کرد. برای تبلیغ این محصول و ترغیب مشتریان به خرید آن، کوپن محصول اضافه را فعال کرد. به این صورت که به ازای خرید این محصول از رستوران، یک عدد سالاد سزار رایگان به مشتریان هدیه داده می‌شد؛ این کار باعث رشد 30 درصدی فروش رستوران در این ماه شد.

رستورانی در منطقه‌ی ونک تهران برای بازگشت کاربرانی که 90 روز از رستوران سفارشی ثبت نکرده بودند کوپن 20% تخفیف بر روی منو را فعال کرد که باعث خرید مجدد 50 کاربر از رستوران شد.

رستورانی در منطقه پاسداران تهران برای جذب مشتریان اسنپ فود که تا به حال از این رستوران خرید نداشته‌اند کوپن ارسال رایگان را برای آن‌ها فعال کرد که باعث جذب 50 کاربر جدید به رستوران در مدت 5 روز شد.

کمپین فودپارتی

فودپارتی یکی از شناخته شده ترین کمپین‌های اسنپ فود در زمینه تخفیف غذا است. در این کمپین مجموعه‌ها با مشارکت اسنپ فود، بر روی غذاهای منتخب خود تخفیف ارائه می‌دهند. محصولات فودپارتی در بالاترین جایگاه صفحه اصلی اپلیکیشن اسنپ فود نمایش داده می‌شوند؛ به همین جهت این کمپین، باعث افزایش فروش مجموعه‌ها و معرفی آن‌ها به کاربران خواهد شد.

zzz

 

شرایط شرکت در فودپارتی:

  • میانگین امتیاز مجموعه (ریت) باید حداقل 3.7 باشد.
  • ظرفیت شرکت در هر منطقه محدود است و اولویت با مجموعه‌هایی است که زودتر درخواست داده باشند.
  • مجموعه نباید در دوره قبلی فودپارتی شرکت کرده باشد. (در صورت تمایل برای حضور مجدد در کمپین فودپارتی، مجموعه باید کل تخفیف را به تنهایی ارائه دهد و اسنپ فود مشارکتی در آن نخواهد داشت.)
  • سهم مشارکت مجموعه برای شرکت در کمپین فودپارتی حداقل 20% است.
  • اگر ارسال سفارش‌های مجموعه با تاخیر انجام شود یا تعداد فاکتورهای کنسل شده طی ماه گذشته زیاد باشد، مجموعه امکان شرکت در کمپین را ندارد.

شرایط محصولات انتخابی برای کمپین فود پارتی:

  • میانگین امتیاز محصول حداقل 3.7 باشد.
  • محصول دارای عکس مورد تایید اسنپ فود باشد.
  • قیمت محصول انتخابی نباید از حداقل میزان سفارش رستوران کمتر باشد.
  • سقف قیمت محصول نیز دارای محدودیت است.
  • تعداد محصولات ارائه شده توسط هر مجموعه محدود است و ظرفیت آن توسط تیم مارکتینگ با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف تعیین می‌شود.

بسته های تبلیغاتی اسنپ فود

بسته‌های تبلیغاتی، خدمت جدیدی است که امکان نمایش مجموعه را در صدر لیست مجموعه‌ها در اسنپ فود، فراهم می‌کند. این بسته‌ها از لحاظ قیمت و عملکرد متنوع‌اند؛ می‌توانید برای روزهای معین و در محدوده مورد نظر خود روی نقشه، این بسته‌ها را خریداری کنید تا در زمان و محدوده تعیین شده مجموعه شما در صدر لیست نمایش داده شود.

آمار نشان می‌دهد مجموعه‌هایی که در ابتدای لیست یک محدوده خاص هستند، تا بیش از 3 برابر بیشتر از مجموعه‌های پایین‌تر دیده می‌شوند و به تبع آن فروش بیشتری دارند. اسنپ فود با ارائه بسته‌های تبلیغاتی، فرصت قرارگیری مجموعه شما را به عنوان اولین مجموعه در لیست، فراهم کرده است.

برای خرید بسته‌ها می‌توانید از طریق بخش خدمات نرم افزار دخل اقدام کنید. پرداخت هزینه از طریق موجودی کیف پول اسنپ فود میسر است و پس از فعال‌سازی می‌توانید گزارش مربوطه و جایگاه مجموعه خود را نیز مشاهده کنید. فقط توجه داشته باشید که هر بسته تنها توسط یک مجموعه در محدوده تعیین شده قابل خریداری است.

برگزاری کمپین های مختلف

با توجه به تصمیم تیم مارکتینگ، کمپین‌های جذابی برای سرویس‌های مختلف اسنپ فود برگزار می‌شود. کمپین‌های اسنپ فود با ایده‌های متفاوت، معمولا به کاربران تخفیف‌ها و آفرهای جذابی پیشنهاد داده و آن‌ها را برای خرید ترغیب می‌کنند. این کمپین‌ها در وهله اول باعث جذب کاربران جدید و افزایش فروش مجموعه‌ها می‌شوند.

قبل از برگزاری هر کمپین، جزئیات آن و هم‌چنین شرایط شرکت در کمپین، به مجموعه‌های مرتبط از طریق اعلان برنامه دخل، پیامک و یا تماس با مدیریت، اطلاع رسانی می‌شود تا در صورت تمایل در کمپین شرکت کنند.

شرکت در کمپین‌ها چه اثری دارد؟

شرکت در کمپین‌ها اثرات متفاوتی بر روی مجموعه‌ها خواهد داشت که در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

سریع‌ترین و قابل مشاهده‌ترین اثر شرکت در کمپین‌های اسنپ فود، بالا رفتن میزان فروش مجموعه در طول مدت کمپین است. با توجه به گستردگی کمپین و تبلیغات انجام شده برای آن، مجموعه‌ها درصدی از افزایش فروش را تجربه می‌کنند که این افزایش حتی تا 3 برابر فروش عادی مجموعه نیز مشاهده شده است.

علاوه بر افزایش فروش، که ملموس‌ترین اثر شرکت در این کمپین‌ها است، آمار بازدید از پروفایل مجموعه نیز به شکل قابل توجهی بالا رفته و باعث معرفی مجموعه به کاربران جدید می‌شود.

شرکت در کمپین‌ها در بلند مدت نیز تاثیر خوبی بر عملکرد مجموعه خواهد داشت؛ با شناخته شدن توسط کاربران بیشتر، به مرور زمان مشتری‌های ثابت افزایش خواهند یافت. هم‌چنین با جلب رضایت این مشتریان جدید و افزایش ریت مجموعه و دریافت کامنت‌های مثبت از سمت مشتریان، راه محبوبیت مجموعه به شدت هموار خواهد شد. در این بین با شرکت مجدد در کمپین‌ها و ارائه آفرهای متناسب، رضایت مشتری‌های قدیمی نیز جلب شده و در بلند مدت فروش مجموعه به چند برابر می‌رسد.

سوالات متداول

  • برای استفاده از امکانات پروموشن اسنپ فود از چه طریقی اقدام کنیم؟

پاسخ: برای اطلاعات کامل نحوه استفاده از امکانات مارکتینگ اسنپ فود این مقاله را مطالعه کنید.

  • آیا تمام تخفیف‌های ارائه شده در کمپین‌ها از طرف مجموعه‌ها است؟

پاسخ: خیر- تخفیف‌های ارائه شده در کمپین‌ها معمولا با مشارکت اسنپ فود ارائه می‌شود. به این صورت که در زمان اطلاع رسانی کمپین، میزان مشارکت اسنپ فود (به صورت درصد) و حداقل میزان مشارکت مجموعه‌ها به شما گفته می‌شود تا در صورت تمایل در کمپین شرکت نمایید.

برچسب ها: افزایش فروش در اسنپ فودفروش در اسنپ فودبازاریابیمارکتینگابزارهای تبلیغاتی
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
ثبت نام در اسنپ فود
درباره اسنپ‌فود

سفارش اینترنتی غذا در ايران تا قبل از راه‌اندازی اسنپ‌فود تنها یک رویا بود و کمتر کسی از مزایای آن خبر داشت. این رويا در سال ۱۳۸۸ به واقعيت تبديل شد و در این مدت طرفداران زیادی نيز بین مردم ایران پيدا كرده است.

  • زعفرانیه، خیابان شهید مهندس کاوه پرزین بغدادی، خیابان شهید سرلشگر فلاحی، پلاک ۲، طبقه ۳
  • info@snappfood.ir
دسترسی سریع
  • پشتیبان آنلاین مجموعه‌ها
  • نرم افزار دخل – نسخه وب
  • نحوه ایجاد محصول برای تکمیل منوی اسنپ‌فود
  • در اسنپ‌فود استوری بگذارید تا بیشتر دیده شوید!
  • چگونه در بالای لیست رستوران‌ها قرار بگیرم؟
  • جذب مشتری بیشتر با استفاده از تخفیف و کوپن
دانلود اپلیکیشن اسنپ‌فود




تمامی حقوق برای آکادمی همکاران اسنپ فود محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت