تاثیر بستهبندی در افزایش فروش آجیل
بسته بندی یک محصول در راستای حفاظت، نگهداری و حمل و نقل بهداشتی آن بسیار حائز اهمیت است و البته نقش مهم و کلیدی در بالا رفتن فروش و بازاریابی آن را دارد. از آن جایی که بسته بندی یک محصول می تواند در موفقیت یا عدم موفقیت فروش آن تاثیر مستقیم داشته باشد، در این مقاله سعی داریم شما را با موضوع بسته بندی و تاثیر آن بر فروش به ویژه فروش بیشتر آجیل بیشتر آشنا کنیم.
چرا یک محصول را بسته بندی می کنیم؟
به طور کلی هدف از بسته بندی یک محصول محافظت از آن در برابر آسیب های احتمالی و نشان دادن ظاهر خوب و با کیفیت است. بسته بندی محصول نه تنها از آن در هنگام حمل و نقل محافظت می کند، بلکه در قفسه های فروشگاه از آسیب دیدن آن جلوگیری نموده و معرف محصول است. بنابراین در تبلیغ آجیل و بازاریابی آن تاثیر مستقیم دارد.
نگهداری در برابر رطوبت
آجیل از جمله خوراکی هایی است که به رطوبت حساس است و اگر بسته بندی مناسبی نداشته باشد ممکن است به سرعت طعم خود را از دست بدهد و تبدیل به یک محصول بی کیفیت شود. بسته بندی درست و جذاب می تواند هم جذب مشتری را به همراه داشته باشد و هم از آسیب رسیدن به آجیل جلوگیری کند.
نگهداری در برابر نفوذ اکسیژن
یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید در بسته بندی آجیل به دنبال آن باشید، جلوگیری از نفوذ هوا در آن است. هوا می تواند منجر به اکسیداسیون آجیل شود و تاثیر منفی بر طعم و قوام آن داشته باشد. شما می توانید با استفاده از بسته بندی با کیفیت مانع نفوذ اکسیژن شده و آجیل را از این خطر محافظت کنید.
حفاظت از نور
در بسته بندی آجیل به موضوع محافظت در برابر نور نیز باید توجه داشت. هنگامی که آجیل در معرض نور، به ویژه اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، کیفیت آن به تدریج از بین می رود. با انتخاب بسته بندی مناسب می توانید کیفیت آجیل را حفظ کنید. باید بدانید بسته بندی درست به عنوان یکی از راه های افزایش فروش آجیل است بنابراین نسبت به آن بی توجه نباشید.
ایجاد جذابیت در قفسه فروشگاه
با استفاده از طرحهای جذاب و خاص در بستهبندی آجیل، میتوانید در ذهن مخاطب بمانید و مشتریان جدید جذب کنید. چرا که در حال حاضر قفسه های فروشگاه ها به عنوان یک فضا برای تبلیغات آجیل استفاده می شود.
طراحی خلاقانه
طراحی خلاقانه بر روی بسته بندی آجیل می تواند باعث جذابیت و شناخت برند شود و به ایجاد فروش خوب کمک کند. بسته بندی خلاقانه به عنوان نمونه تبلیغ آجیل می تواند تاثیرگذار باشد.
سهولت مصرف
وقتی به بسته بندی آجیل فکر می کنید، راحتی مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید. ظروف آجیل را طوری انتخاب کنید که باز کردن آن ساده بوده و قابلیت بسته شدن مجدد را داشته باشد. مشتریان باید بتوانند چند آجیل را به طور همزمان مصرف کنند و باقیمانده را در حالت تازه، حفظ کنند.
پایداری
مشتریان امروزی همیشه به دنبال برندهایی هستند که بسته بندی پایدار ارائه می دهند. اگر در حال طراحی بسته بندی بادام زمینی هستید، برای محافظت از محیط زیست با نه گفتن به مواد مضر، یک بسته کاغذی در نظر بگیرید.
بسته های اکونومی
با ایجاد تنوع در بسته بندی می توانید محصولات خود را در دسته بندی های و حجم های مختلف به فروش برسانید. این بسته ها از نظر اقتصادی برای مشتریان کاربرد بیشتری دارد و می تواند طیف مشتریان شما را افزایش دهد و باعث جذب مشتریان شما شود.
بسته بندی مناسبتی
برای مناسبت ها برنامه ریزی کنید و از بسته بندی های متفاوت استفاده کنید. روی بسته بندی طرح های مربوط به مناسبات را درج کنید و بر اساس هر مناسبت آجیل مربوط به آن را به فروش برسانید.
بسته های ترکیبی
به مخاطب خود نگاه کنید و ببینید چه محصولاتی را با هم خریداری می کند. آن را به صورت ترکیبی در بسته بندی های جذاب به فروش برسانید. همچنین می توانید چند نوع آجیل پرفروش و کم فروش را با هم ترکیب کنید و به این ترتیب سهم فروش خود را گسترش دهید.
نتیجه گیری
در آخر اینکه هر گونه بسته بندی که برای آجیل در نظر بگیرید لازم است فضایی داشته باشد تا به مشتریان خلاقیت و هنر خود را نمایش دهید. ممکن است در بازه های مورد نظرتان، مشتری به فروشگاه شما مراجعه نداشته باشند بنابراین نیاز دارید همیشه در دید باشید. حضور در سامانه های سفارش آنلاین می تواند به این رویکرد شما کمک کند. حضور هزاران مشتری در پلتفرم اسنپ فود می تواند بهترین فضا برای دیده شدن محصولات شما باشد.
دیدگاهتان را بنویسید