راههای افزایش فروش رستوران در ایام تعطیل
استراتژی فروش در تعطیلات همیشه موثر بوده و میتواند سود بالایی برای مجموعه ها به همراه داشته باشد. برای بسیاری از مشاغل به ویژه رستوران ها، تعطیلات بخش عمده ای از فروش سالانه آن ها را تشکیل میدهد. تعطیلات فرصت مناسبی برای کسب درآمد می باشد و باعث ایجاد تمایز بین مجموعه شما و سایر رقبا میشود.
ارائه تخفیف
ارائه تخفیف به ویژه در روزهای تعطیل حس ارزشمند بودن به مشتریان میدهد و باعث ترغیب آنها به ثبت سفارش و در نتیجه افزایش فروش میشود و در عین حال به وفاداری مشتری منجر می شود. مشتریان همواره در تعطیلات منتظر تخفیف از سمت مجموعه ها می باشند بنابراین بهتر است از این فرصت برای افزایش فروش استفاده کنید.
ارسال رایگان
اگر مجموعه شما قابلیت فروش آنلاین دارد شما میتوانید از این فرصت برای فروش بیشتر مجموعه خود استفاده کنید و سفارش های ثبت شده را به صورت رایگان ارسال کنید. توجه داشته باشید که از قبل اطلاع رسانی لازم برای ارسال رایگان انجام شود.
قیمت گذاری هوشمندانه در تعطیلات
ارائه تخفیف های منظم در تعطیلات باعث میشود مشتریان فقط در ایام خاصی از مجموعه شما خرید داشته باشند و در روزهای دیگر با کاهش فروش مواجه شوید. اما با قیمت گذاری هوشمندانه میتوانید از کاهش فروش در روزهای عادی جلوگیری کنید.
فروش انحصاری ویژه تعطیلات
یکی از بهترین استراتژی ها برای افزایش فروش در روزهای تعطیل انحصاری کردن فروش در تعطیلات میباشد که شما میتوانید از طریق ارسال خبرنامه به مشتریان این کار را انجام دهید اما اگر نمی خواهید فقط برای افرادی که عضو خبرنامه تان می شوند، باشد بهتر است که آن را تا یک مدت زمان خاص به مشتریان پیشنهاد بدهید، فروشی که بر پایه ی تخفیف تا زمانی خاص باشد.
تبلیغات در فضای مجازی
به دلیل استفاده عموم افراد از فضای مجازی شما میتوانید از این فرصت برای افزایش فروش رستوران در روزهای تعطیل استفاده کنید. می توانید قبل از تعطیلات، تبلیغات را بصورت پست یا استوری در اینستاگرام آغاز کنید و به تخفیفات ارائه شده در این روزها اشاره کنید.
برگزاری کمپین
کمپینهای بازاریابی ایمیلی سازگار با موبایل ایجاد کنید و فروشگاه آنلاین خود را برای دستگاههای تلفن همراه بهینه کنید. اگر تصمیم دارید از پیامک برای بازاریابی استفاده کنید، مشتریان شما میتوانند به راحتی روی یک پیوند کلیک کرده و مستقیماً به صفحه محصول در تلفن همراه خود بروند.
برگزاری مسابقه
مسابقات همیشه می تواند هیجان انگیز باشد و همه اقشار مردم هدیه گرفتن را دوست دارند. یک مسابقه نه تنها روشی برای توجه بیشتر به مشتریان است، بلکه یک راه فوق العاده برای افزایش آگاهی از برند، افزایش دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی و ایجاد لیست ایمیل شما است. میتوانید در ازای خرید مشتریان از رستوران شما، هدیه ای در نظر بگیرید و یا یکی از آیتم های سفارش را به عنوان جایزه برای خریدار در نظر بگیرید.
روزهای تعطیل بهترین فرصت برای افزایش فروش مجموعه ها میباشد و باعث پیشی گرفتن از رقبا میشود فقط کافی است تاکتیک لازم برای این کار را به درستی به کار برده شود.
دیدگاهتان را بنویسید