چگونه با گزینه نیازمند تماس، مشکلات سفارش را حل کنیم؟
مطلب پیشنهادی : تاثیر نظرات و امتیاز مشتریان بر جایگاه مجموعه
گزینه «نیازمند تماس» (NFC) به مجموعه شما این امکان را میدهد در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال در مورد سفارشهای دریافتی با پشتیبانی اسنپفود تماس بگیرید. اما نباید غیر از موارد ضروری، از نیازمند تماس استفاده کنید، زیرا موجب تجربه نامطلوب برای مشتری، ثبت امتیاز منفی و جریمه نقدی برای شما خواهد شد.
قابلیت «نیازمند تماس» در 2 حالت قبل از تایید سفارش و بعد از تایید سفارش قابل استفاده است. اما در چه مواردی باید از این گزینه استفاده کنید؟
ناموجود بودن محصول
یکی از مهمترین دلایل کسب امتیاز منفی، ثبت سفارش از محصول ناموجود است. کسری موجودی محصول در 2 حالت اتفاق میفتد:
حالت اول: عدم موجودی محصول در کل شیفت کاری
حالت دوم: اتمام موجودی در میان شیفت کاری
راهحل سادهست! باید به موقع در نرمافزار دخل محصول ناموجود را غیرفعال کنید. اگر از محصول ناموجود سفارش ثبت شود، مجموعه شما مشمول جریمه خواهد شد.
شما میتوانید در چنین شرایطی سفارش را نیازمند تماس کنید و در صورت امکان، محصول جایگزین به مشتری پیشنهاد دهید.
عدم امکان ارسال محصول
اگر امکان ارسال سفارش را نداشتید، محدوده سرویسدهی را به صورت موقت یا تا پایان شیفت کاری غیرفعال کنید. اگر سفارشی در این بازه که امکان ارسال سفارش را ندارید ولی محدوده سرویسدهی شما فعال است ثبت شود، مجموعه شما جریمه خواهد شد.
ناقص بودن آدرس مشتری
فاکتور سفارشی که آدرس آن ناقص یا اشتباه است را با استفاده از گزینه «آدرس مشتری ناقص یا اشتباه وارد شده» نیازمند تماس کنید. پس از اینکه ناقص بودن آدرس مشتری توسط پشتیبانی تایید شد، اقدامات لازم انجام میشود.
نیاز به زمان بیشتر برای آمادهسازی سفارش
مشخص کردن زمان آمادهسازی سفارش به عهده شماست؛ پس با توجه به میزان شلوغی مجموعه، شرایط آب و هوا و منطقه، زمان آمادهسازی سفارش را دقیق تعیین کنید که به علت تاخیر مشمول جریمه نشوید.
میتوانید زمان آمادهسازی سفارشهای پیک اکسپرس را 10 دقیقه کاهش یا 15 دقیقه افزایش دهید. همچنین زمان ارسال سفارشهای پیک مجوعهتان را میتوانید از 1 تا 70 دقیقه تعیین کنید.
نکته: اگر به زمان بیشتری نیاز دارید، میتوانید با انتخاب گزینه «اعلام تاخیر» 15 دقیقه زمان اضافه بگیرید. اگر باز هم زمان بیشتری لازم داشتید، سفارش را نیازمند تماس کنید.
عدم اجرای توضیحات مشتری
عدم امکان برای اجرای توضیحات مشتری را حتما از طریق «نیازمند تماس» به پشتیبانی اعلام کنید.
بروز مشکلات فنی (قطعی برق، گاز و ...)
بروز مشکلات فنی در روند سفارشگیری اختلال ایجاد میکند. بنابراین در این شرایط مجموعه را موقتا غیرفعال کنید و سفارشهای ثبت شده را نیازمند تماس کنید.
خارج از محدوده ارسال
ممکن است به دلیل اشکال نرمافزاری، به اشتباه سفارشی خارج از محدوده برای شما ثبت شود. اگر سفارشی خارج از محدوده سرویسدهی شما ثبت شد، آن را نیازمند تماس کنید.
ارسال پیش غذا بدون غذای اصلی
شاید شما در شیفت کاری خود با فاکتوری مواجه شوید که فقط پیش غذا یا نوشیدنی در آن ثبت شده است. در این مواقع اگر امکان ارسال سفارش را نداشتید، باید سفارش را نیازمند تماس کنید که پشتیبانی اسنپفود آن را بررسی و لغو کند.
مشکل در نرمافزار سفارشگیری (عدم امکان تایید سفارش)
اگر نرمافزار دخل شما به مشکل احتمالی برخورد و امکان تایید سفارش را نداشتید، از گزینه نیازمند تماس استفاده کنید که پشتیبانی مشکل را برطرف کند.
انتخاب علت نیازمند تماس
در صورتی که شما دلیل نیازمند تماس را دقیق تعیین کنید، پشتیبانی اسنپفود با سرعت بیشتری مشکل را حل میکند. بنابراین برای اینکه نتیجه سریعتر به شما و مشتری اعلام شود، حتما دلیل خود را مشخص کنید.
عواقب استفاده زیاد از «نیازمند تماس»
اغلب سفارشهای نیازمند تماس، لغو میشوند. لغو سفارش نیز علاوه بر دریافت امتیاز منفی و جریمه، فرصت مناسبی برای رقیبان شماست. پس روزانه در نرمافزار دخل موجودی و قیمت محصولات، هزینه و محدوده ارسال، ارتباط مداوم با سرور اسنپفود و سفارشهای جدید را چک کنید.
نکته پایانی اینکه اگر فاکتوری را نیازمند تماس کردید، اقدام به آمادهسازی سفارش نکنید؛ زیرا احتمال لغو این فاکتورها بالاست. اگر طبق اعلام پشتیبانی، مشتری با شرایط جدید شما موافق بود، میتوانید سفارش را طبق فاکتور جدید آماده و ارسال کنید.
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
خوب بود استفاده کردم
سلام خوب بود ممنون
عالی بودعالی بود نگاه کردم
عالی بود