چگونه در بالای لیست رستورانها قرار بگیرم؟
مطلب پیشنهادی : تاثیر نظرات و امتیاز مشتریان بر جایگاه مجموعه
امتیاز عملکرد، یک شاخص کلیدی در نشان دادن کیفیت خدمات شما به مشتریان است که براساس عواملی مانند دریافت و ارسال سفارشها، نظرات مشتریان و زمانهای فعالیت مجموعه محاسبه میشود. این امتیاز تاثیر مستقیمی بر جایگاه شما در لیست مجموعههای اسنپفود دارد و با رعایت چند نکته ساده میتوانید امتیاز عملکرد خود را بهبود ببخشید.
تاثیر امتیاز عملکرد در جایگاه مجموعه
افزایش فروش و جذب مشتری مستلزم توجه شما به امتیاز عملکردتان است؛ زیرا این امتیاز میتواند مانند تبلیغات رایگان برای مجموعه عمل کند و باعث افزایش فروش شما در اسنپفود شود.
برای درک بهتر تاثیر امتیاز عملکرد، در یک محدوده 2 رستوران ایرانی را در نظر بگیرید؛ رستوران اول در یک ماه اخیر در 2 شیفت کاری (ناهار و شام) خود 8000 هزار امتیاز برای عملکرد خوب خود به دست آورده است، اما رستوران دوم در همان محدوده سرویسدهی در شیفت ناهار امتیازی کسب نکرده و برای شیفت شام هم امتیاز 9 را کسب کرده است.
رستوران اول به دلیل داشتن امتیاز عمکلرد بالا، در صدر لیست رستورانهای اسنپفود قرار دارد؛ در نتیجه با دیده شدن بیشتر، سفارشهای بیشتری دریافت میکند و رستوران دوم در پایین لیست قرار دارد و فروش کمتری نسبت به مجموعه مشابه خود در همان محدوده خواهد داشت.
مطلب پیشنهادی : با قابلیت “جایزه خرید بعدی” مشتریان جدید را جذب کنید
فاکتورهای موثر در محاسبه امتیاز عملکرد
امتیاز عملکرد در اسنپفود، به عوامل مختلف عملکردی مجموعه بستگی دارد و به صورت روزانه و در هر شیفت کاری، به صورت مجزا محاسبه میشود.
- زمان تحویل سفارش به مشتری با پیک رستوران باید کمتر از 45 دقیقه باشد و در صورت استفاده از پیک اکسپرس، زمان آمادهسازی و تحویل سفارش به پیک باید کمتر از 25 دقیقه باشد.
عوامل اثر گذار در تعیین جایگاه مجموعهها در اسنپفود
همانطور که میدانید، بیشترین میزان تاثیر بر جایگاه مجموعه در لیست اسنپفود وابسته به امتیاز عملکرد مجموعه است. اما 2 عامل دیگر یعنی محدوده مجموعه و بیدینگ (بستههای تبلیغاتی) در تعیین جایگاه شما در اسنپفود تاثیر گذار است.
- محدوده مجموعه: به ترتیب امتیاز عملکرد، ابتدا مجموعههایی که در فاصله5 کیلومتری هستند و سپس مجموعههایی که در فاصله 1.5 الی 3 کیلومتری قرار دارند، به مشتری نشان داده میشوند.
- بیدینگ: بیدینگ یا بستههای تبلیغاتی، خدمتی جدید از اسنپفود است. با توجه به بستهای که شما خریداری کردید، مجموعه شما (در زمان مشخص) در صدر لیست اسنپفود به مشتریهای محدوده، نمایش داده میشود.
امتیاز عملکرد در اسنپفود مانند یک بازی است که بر اساس امتیازهای مثبت و منفی که در هر مرحله کسب میکنید به مرحله بعد خواهید رفت. هرچه امتیازهای مثبت بیشتر و امتیازهای منفی شما کمتر باشد، سطح شما در بازی بالاتر خواهد بود. بنابراین برای رسیدن به سود بیشتر و جلب رضایت مشتریان به ارتقای آن توجه لازم را داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید